کد مطلب: ۵۸۳۰۵۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

یارانه ۲۰۰ هزار تومانی در راه است / مشمولان چه کسانی هستند؟

یارانه ۲۰۰ هزار تومانی در راه است / مشمولان چه کسانی هستند؟

طبق آخرین اعلام از ۳۴ میلیون مشمول یارانه معیشتی کرونا ۹ میلیون نفر از کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که به نظر می‌رسد این تعداد می‌توانند در انتظار یک یارانه جدید دیگر باشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز گذشته مدیر عامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت دو هزار میلیارد تومان برای کاهش فقرمطلق، حمایت از زنان سرپرست خانوار، خدمات حمایتی مددجویان و کودکان کار و پرداخت مستمری به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور خبر داد.

اما این دو نهاد چه تعداد مستمری‌بگیر دارند که ممکن است از این حمایت مالی برخوردار شوند؟

دی ماه سال گذشته حسین میرزایی، سخنگوی طرح حمایت معیشتی در یک گفتگوی زنده اینستاگرامی با تجارت‌نیوز گفته بود: از ۳۴ میلیون مشمول استفاده کننده از خدمات کمک معیشتی (یارانه معیشتی کرونا) ۹ میلیون نفر از کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) بودند.

در واقع اگر همین میزان این بار هم ملاک قرار بگیرد سهم هر کدام از ۹ میلیون نفر کمک‌بگیران سازمان بهزیستی و کمیته امداد از بودجه دو هزار میلیارد تومانی اخیر رقمی بیش از ۲۲۲ هزار تومان خواهد بود. آیا با این اقدام آنها باید منتظر یارانه ۲۰۰ هزار تومانی باشند؟ احتمالا در روزهای آینده این دو نهاد حمایتی در این مورد رسما اطلاع‌رسانی کنند.

این اقدام حمایتی درحالیست که در طرح یارانه معیشتی نیز به نظر می‌رسد اخبار جدیدی در راه باشد.

با وجود اعلام اخیر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در حال حاضر هیچ سایت یا سامانه‌ای برای ثبت‌نام‌ جاماندگان یارانه وجود ندارد اما وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته که این موضوع همچنان در حال بررسی است. به نظر می‌رسد هنوز این موضوع از دستور کار دولت خارج نشده است.

جزئیات بیشتر در این مورد را هم در گزارش « ثبت نام جدید یارانه معیشتی » بخوانید.

علاوه بر این، اخیرا کمیته امداد اعلام کرده که سالانه ۹۰ هزار مسکن برای مددجویان ساخته خواهد شد. با توجه به اینکه احتمالا این مددجویان تمکن مالی برای بازپرداخت اقساط آن را نداشته باشند به نظر می‌رسد این واگذاری به شکل رایگان خواهد بود. در این مورد نیز می‌توانید گزارش « مسکن رایگان » را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من از شهر تبریز هستم من یک بردار معلول داریم برادریم هر روز گریه می کنید برای گوشی اگر کسی بتواند کمک مالی بکند
    ممنون میشم

  • ناشناس

    سلام من از شهر تبریز هستم من یک بردار معلول داریم برادریم هر روز گریه می کنید برای گوشی کسی می توانید لطفا کمک مالی بکند ممنون میشم

  • ناشناس

    سلام خسته نباشی می خواستم بپرسم من زیر پوش بهزستی آورده هستم نه یارانه وسام عدالت نه گرفتم به می دهد خسروی رام

  • ناشناس

    سلام میشه به ماهم کمک بکنید پنج نفر هستیم شوهرم کارگرفصلی اجاره نشن هستم توخونه کلنگی زندگی میکنی

  • سهراب رحمانی

    سلام من از استان خراسان شمالی شهر بجنورد خودم معلول هستم تهت پوشش بهزیستی مستجر هستم دارای سه تا فرزند پسر دوتا درس میخونن درحال حاظر برای درس پسرام گوشی لازم دارم پسر بزرگم پایه 9درس میخونه نمونه دولتی چندتا از کتاباشو نتونستم بخرم وبا یک گوشی اگه کسی محبت کنه کمکی برسونه ممنون میشم

  • احمدرضاخسروی

    ممنون از ریاست محترم کمیته امداد امام خمینی (ره) که به فکر قشر خانواده‌ای کم در آمد هستند انشاالله که خداوند به ایشان عمر نوح نبی (ع) را انشاالله عطا فرماید.

  • عارف تنه

    سلام دولتمردان عزیز گرامی چرا سهام عدالت و آزاد نمیکنید ما گناه داریم ما رو این سهام عدالت سرمایه گزاری کردیم کارو کاسبی برا خودمان بگریم والا شمارو به امام زمان قسم سهام عدالت و آزاد کنید

  • عارف تنه

    سلام بر مدیران کمیته امداد .لایت اینقدر به فکر ما هستند خدا عجر .بهش بده خدا سلامتی بهش بده عجرکم عنداللله

  • ناشناس

    سلام علیکم فقط خداوند متعال در روزقیامت بهشت اعلا نصیب تمام رفتگان شما سربازان ولایت کند ان شاالله واقعا به فکر مردم بی بضاعت هستید تش

  • ناشناس

    سلام من از شهر کازرون هستم دارای دو معلول که بهزیستی هیچ کمکی برای درمان به ما نکرده احتیاج به درمان دارن واحتیاج به حمایت ؟؟؟