کد مطلب: ۵۸۷۶۵۰

ثروتمندان چقدر یارانه نقدی گرفتند؟

ثروتمندان چقدر یارانه نقدی گرفتند؟

دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۱۲ هزار ۵۷۶ میلیارد تومان یارانه نقدی به سه دهک بالا پرداخت کردند. اما یارانه نقدی ثرورتمندان بر اساس قانون باید حذف می‌شد.

‌به گزارش تجارت‌نیوز ، دیوان محاسبات گزارش داد بیش از ۲۳ میلیون نفر از سه دهک بالای درآمدی شناسایی شده‌اند اما به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای قطع یارانه اعلام نشده است.

در این گزارش اعلام شد: طبق جز یک قانون بودجه سال ۹۹، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از همه بانک‌های اطلاعاتی در اختیار و براساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه تعیین می‌‌شود نسبت به شناسایی و حذف سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه‌ بگیران، با ارائه دلیل و مدرک به افراد،‌ اقدام کند.

نتایج تفریغ بودجه نشان می‌دهد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در اجرای حکم این بند و ماد ه ۴ آیین نامه اجرایی آن، نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی یارانه بگیران از طریق پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان به شرح زیر اقدام نموده است.

در حال حاضر ۷۶ میلیون ۸۵۵ هزار نفر یارانه بگیر ثبت شده که از این میزان ۲۳ میلیون و ۳۳ هزار نفر یارانه بگیر سه دهک بالای درآمدی شناسایی شده اند که البته به سازمان هدفمندی سازی یارانه‌ها اعلام نشد.

یارانه نقدی

وزارتخانه مزبور در خصوص اعلام خانوارهای شناسایی شده به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت حذف از لیست یارانه بگیران اقدامی انجام نداده که مبین عدم رعایت مفاد حکم این جزء است.

بر این اساس بیش از ۱۲ هزار و ۵۷۶ میلیارد تومان یارانه به سه دهک بالای درآمدی اختصاص یافت.

مبلغ پرداختی به سه دهک بالای درامدی در سال ۹۹ به شرح زیر است.

یارانه نقدی

منبع: فارس

آخرین اخبار حوزه اقتصاد کلان را در صفحه اقتصاد کلان تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    واقعا باید اینایی که وضع مالی خوبی دارن حذف بشن من سراغ دارم کسانی که وضعشون خوبه یارانه هم میگیرن نباید دولت همچین کاری بکنه باید حذف بشن از گرفتن یارانه

  • ناشناس

    چقدر دروغ میگن چندسالی هست یارانه ما قطع کردند اعتراض هم کردیم انگار نه انگار تازه پسرم متاهل شده هیچی نداره حتی درآمد هم نداره بهش یارانه نمیدن

  • ناشناس

    یکبار در سال حسابهای بانکی بررسی شود و مشخص است پزشکان و طلافروشان و عمده فروشان مواد غذایی و لوازم یدکی خودرو و رستورانداران و بازاریها نیازی به یارانه ندارند و باید مالیات واقعی هم از این عزیزان گرفته شود ..یک پزشک عمومی که دارای مطب حتی در شهرهای کوچک است دارای درامد بالای صد میلیون است و مالیات چقدر می دهد یا دندانپزشکان عزیز با درامد میلیاردی در ماه که واقعا یک هزارم مالیات واقعی را می دهند

  • شهداد

    والله یارانه فقط برای سرمایه دارها هست میگن طرف میره خارج یارانش قطع میکنن خوب اگه درآمد داشت که نمی‌رفت خارج

  • ناشناس

    این خبر چقدر صحت دارد

  • ناشناس

    سلام سید عنوان موسوی والله یار آنه دادن هم به کمیته امداد وبهر ستی که از همه موسسه خیر کمک می‌گیرند وهمیشه هم بهتر از ما که حقوق تامین اجتماعی با حقوق یک چهار صد واداری ۴ معلول دارم شاید شب یا روزی باشد
    بدون خرج هم حتی پول نون راداشته باشیم چاره کنید