کد مطلب: ۴۰۷۰۲۵

یک برنامه‌ریزی عالی برای سفری شاد با اتوبوس

یک برنامه‌ریزی عالی برای سفری شاد با اتوبوس

سفر کردن با اتوبوس خیلی کار سختی نیست. هر زمانی که بخواهیم می‌شود یک بلیط اتوبوس پیدا و سفر کرد. اما برنامه ریزی کردن با سفر را نباید فراموش کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بعضی‌ها کلاً دوست دارند سفر بدون برنامه داشته باشند. بعضی‌ها هم برعکس، همیشه دوست دارند همه مسیر توی مشتشان باشد. خب مسلماً راضی نگه داشتن دو نفر با این خصوصیات در یک گروه، کار ساده‌‌ای نیست.

بعضی‌ها دوست دارند با هواپیما و قطار سفر کنند و بعضی هم با اتوبوس. واقعاً تا وقتی هواپیما و قطار هست، چرا اتوبوس؟ در مورد این موضوع هم در این مقاله صحبت می‌کنیم. برنامه ریزی برای سفر به شما کمک می‌کند، نقاط دیدنی کمتری را از دست بدهید. مثلاً اگر برای دیدن یک آبشار می‌روید، دیدن کوهستان و دیدنی‌های نزدیک به آن را از دست نمی‌دهید. و مثال‌های دیگر… اول از همه ببینیم چرا باید برنامه ریزی کنیم؟

برنامه ریزی برای سفر

وقتی با هواپیما سفر می‌کنید، خیلی از شهرها را فقط از بالا می‌بینید. اگر هدفتان فقط رسیدن به مقصد باشد، خیلی از شهرهای میانی راه را از دست می‌دهید. این شهرها می‌توانند اقامتگاه مناسبی برای یک روز گشت و گذار و یک شب استراحت باشند. اما از آن جا که قصد ما از سفر، بیشتر مواقع رسیدن به هدف است، برنامه ریزی را فراموش می‌کنیم.

حتی اگر در مقصد منتظر شما باشند، می‌توانید سفر طولانی خودتان را چند تکه کنید و بعد مسیرتان را ادامه بدهید. البته بهتر است که وسایل مسافرت مناسبی همراه خودتان داشته باشید، تا سفرتان کمتر اذیتتان کند.

سفر ارزان با خرید بلیط اتوبوس

برای این که بیشترین لذت را از سفرمان ببریم، لازم است که هزینه‌هایمان را مدیریت کنیم. هر چه قدر هم که بودجه برای سفر کنار گذاشته باشیم، باز هم راه برای صرفه جویی هست. سفر کردن به هر حال خستگی‌هایش را دارد. پس بهتر است خستگی سفر را بخرید و خودتان را آماده کنید. بلیط اتوبوس از دیگر وسایل حمل و نقل ارزان تر است. راحت تر می‌توان آن را خرید و در بیشتر مواقع در دسترس است. شاید مسیر تهران به شیراز، به سرعت پر بشود. اما از اصفهان به یزد، این قدر سریع پر نخواهد شد. و برعکس.

سفر به شهرهای بیشتر

مزیت دیگر اتوبوس این است که بیشتر شهرهای ایران، زیرساخت‌های لازم مانند ترمینال مسافربری و… را دارند. در حالی که برای قطار و هواپیما، همه شهرها ایستگاه قطار و فرودگاه ندارند. پس اگر می‌خواهید به شهرهایی سفر کنید که زیرساخت‌های کمتری دارند، بهترین راه اتوبوس است. به علاوه، می‌توانید طوری برنامه ریزی کنید که حداقل یک روز در هر شهر بمانید و شب با اتوبوس به شهر دیگری بروید. چه چیزی از این بهتر که همه شهرهای ممکن را در مسیرتان ببینید. سوغاتی هایشان را بخرید. در کنار جاهای دیدنی‌اش عکس بگیرید. و یک سفر خاطره انگیز داشته باشید.

شهرهای مهم را در مسیر پیدا کنید

چندتا شهر هستند که مسلماً دیدن آنها لذت خودش را دارد. اما برای این که بتوانید حتماً آنها را ببینید، باید برنامه ریزی کنید. مثلاً در مسیر شهری مثل شیراز، نمی‌توان از اصفهان گذشت و چند ساعتی در آن گردش نکرد. شهرهایی مثل اصفهان که ترمینال اتوبوسرانی دارند، گزینه راحت تری هستند. حتی شهرهایی که تردد کمتری دارند، می‌توانند جزو گزینه‌ها باشند.

برای این که بدانید چه روزهایی می‌توانید از کدام شهرها می‌توانید به شهرهای دیگر سفر کنید، می‌توانید از سایت خرید بلیط اتوبوس علی بابا کمک بگیرید.

اتوبوس‌های راحت انتخاب کنید

خاطراتی که از گردن درد و سردرد و خستگی پا توی اتوبوس‌ها داشتید را فراموش کنید. دیگر قرار نیست توی اتوبوس، گرفتار این دردسرها بشوید. موقع خرید بلیط اتوبوس، قبل از هر چیزی به تعداد صندلی‌ها توجه کنید. تعداد صندلی پایین تر به معنای راحتی بیشتر است. فضای بیشتری برای نشستن دارید، و راحت تر می‌توانید پشتی صندلی را بخوابانید. دیگر کسی در صندلی پشتی اذیت نمی‌شود. چون صندلی عقبی هم به اندازه کافی فضا دارد.

صندلی‌های VIP انتخاب کنید که راحتی بیشتری دارند. کمی گران تر هستند. اما وقتی برای خرید بلیط اتوبوس آنلاین اقدام می‌کنید، می‌توانید صندلی تک نفره یا دونفره انتخاب کنید. آدم‌های همیشه ناراضی را روی صندلی تک نفره بگذارید. و اگر تنها سفر می‌کنید، صندلی تکی به شما آزادی عمل بیشتری می‌دهد.

فکری به حال خوابتان بکنید

بهترین راه برای آرامش در اتوبوس ، داشتن وسایل همراه مناسب است. یک پتوی مسافرتی ساده، خواب شما را در اتوبوس تضمین می‌کند. روی پاهایتان بکشید و اجازه دهید که سرما کمتر به زیر لباستان نفوذ کند. بالش گردنی را بگذارید و به هر طرف که دوست دارید بخوابید. دیگر دنبال برجستگی‌های روی صندلی نگردید. همچنین یک هدفون هم بردارید. هدفونی انتخاب کنید که تا آخر سفر همراهتان باشد. کیفیت هدفون در کیفیت خواب شما اثرگذار است.

اگر به نور حساس هستید، یک چشم بند هم بردارید. نورهای خیابانی مزاحم خوبی برای خوابیدن هستند. مثل این می‌ماند که کسی مدام توی چشم شما نور بیاندازد. حال خوبی پیدا نخواهید کرد. حتی اگر به چشم بند عادت ندارید، آن را بردارید. تاثیرش بسیار زیاد خواهد بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.