کد مطلب: ۲۴۷۹۷۳

۱۰.۵میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود

۱۰.۵میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی از خرید ۱۰.۵ میلیون تن گندم و رشد دو برابری تولید کلزا در سال جاری خبر داد.

محمود حجتی گفت: علیرغم کم آبی و محدودیت‌های اقلیمی، با اتخاذ سیاست‌ها، برنامه ریزی‌ها و اقدامات فنی مناسب وزارت جهاد کشاورزی و همچنین تامین و بکارگیری نهاده‌های باکیفیت از جمله بذر‌های پرمحصول، زودرس و مقاوم به تنش‌های خشکی و آفات، کشاورزان توانسته‌اند به تدریج خود را با شرایط اقلیمی سازگار کنند و با بهره گیری آنان از ابزار و دانش روز، تولید محصولات کشاورزی افزایش یافته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با اشاره به برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش وابستگی کشور به واردات روغن پیش‌بینی کرد، تولید کلزا در سال جاری با رشد دو برابری نسبت به سال گذشته به ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزارتن افزایش یابد.

حجتی با بیان اینکه در سال ۹۶ نیز تولید کلزا نسبت به سال ۹۵ سه برابر رشد داشته است، به بومی سازی تولید بذر و ادوات کاشت کلزا در کشور اشاره کرد و افزود: با همکاری موسسات بین المللی، بذر‌های پربازده و مقاوم گندم نیز در کشور تولید می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: علیرغم شرایط کم آبی کشور در سال گذشته، براساس برآوردها، ۱۰.۵ میلیون تن گندم امسال از کشاورزان خریداری می‌شود که این میزان ۱.۵ میلیون تن بیش از میزان خرید سال گذشته خواهد بود.

حجتی همچنین از تلاش کشاورزان در سازگار کردن خود با شرایط اقلیمی و همچنین حمایت‌های دولت از بخش کشاورزی قدردانی کرد.

منبع: وزارت جهاد کشاورزی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.