کد مطلب: ۶۶۷۷۱۰

آب به زاینده‌رود بازمی‌گردد؟

آب به زاینده‌رود بازمی‌گردد؟

رئیس جمهور گفت: دولت و وزارت نیرو تلاش می‌کنند تا از این وضعیت خارج شویم و در زاینده‌رود آب جاری شود تا مردم چشمشان به آب روشن و دغدغه کشاورزان برطرف شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابراهیم رئیسی، بعد از ظهر روز پنجشنبه، ۲۶ خرداد در خصوص زاینده‌رود در بیست‌وپنجمین سفر استانی خود به استان اصفهان و در دیدار با نخبگان این استان گفت: مسئله آب در اصفهان و حل این مشکل مورد تاکید دولت و نخبگان است.

به نقل از انتخاب ، وی افزود: امروز ورودمان به منطقه ورزنه و تالاب گاوخونی برای همین انجام شد. برخی روستاها را بازدید و در اجتماعات مردمی شرکت کردیم. مردم به‌ حق خود اشاره کرده‌اند و این حق برای آنها قائل است که مصوبات شورای عالی آب اجرا شود.

رئیس جمهور گفت: ما منکر هیچکدام از این مسائل و مشکلات نیستیم. این مسلم است که میزانی که قبلا آب در رودخانه وجود داشته الان وجود ندارد. یا بهره برداری درست اتفاق نیفتاده یا کمبود نزولات بارانی داریم. ۱۰ میلیارد مترمکعب آب به سه میلیارد مترمکعب آب تبدیل شده است.

باید به عدالت رفتار شود به این معنی که طرحی جامع داشته باشیم و با درنظر گرفتن همه اولویت ها و حقوقی که وجود دارد و همه آنچه که از اسناد و پیشینه داریم و راه هایی که برای برون رفت از این وضعیت وجود دارد، حرکت کنیم.

رئیسی تصریح کرد: دولت و وزارت نیرو تلاش می‌کنند تا از این وضعیت خارج شویم و در زاینده‌رود آب جاری شود تا مردم چشمشان به آب روشن و دغدغه کشاورزان برطرف شود. این یک الزاماتی دارد که باید به آن عمل کنیم. الگوی کشت باید صحیح باشد. اگر قرار است مقررات رعایت شود، نباید از آب سو استفاده شود و برداشتهای بی جا رخ دهد.

وی افزود: دوستان درصدد هستند که این طرح را کامل کنند و آن را در محضر همه نخبگان در منطقه قرار دهند.

موضوع را برای همه روشن کنند. ما به دنبال ایجاد طرح جامعی هستیم تا مشکل را برطرف کند. هر طرحی و هر راهی که برای رفع مشکل آب استان اجرا شود، حتماً در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و این طور نیست که از کنار مشکل بگذریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: به من گفتند زمانی به اصفهان بروم که آب وجود داشته باشد، اما من گفتم که باید عمق مسئله را از نزدیک ببینم. اگر با مردم شفاف باشیم، اگر با مردم با عدالت رفتار کنیم و این به مردم تفهیم شود، بهترین حامی برای این طرح خود مردم خواهند بود.

این مهم دغدغه و در دستور کار دولت ماست. ما از نظرات دانشگاه چه از نظر فنی یا حقوقی و کسانی که می‌توانند نظرات خود را به مجموعه دولت منعکس کنند، حتماً استفاده خواهیم کرد تا اگر کمبودی وجود دارد برطرف و عدالت اجرا شود تا مسئله برای مردم دلنشین شود.‌

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.