کد مطلب: ۵۱۱۱۸۷

روحانی:

امروز اقشار کم‌درآمد از آب و برق رایگان برخوردار هستند

امروز اقشار کم‌درآمد از آب و برق رایگان برخوردار هستند

رئیس جمهوری گفت: امروز دولت دوازدهم افتخار می‌کند که در سایه فداکاری و تلاش مسئولان وزارت نیرو و نفت این شعار امام(ره) را محقق ساخت و اقشار کم‌درآمد از آب و برق رایگان برخوردار هستند و بدین وسیله شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند، پایان یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی امروز یکشنبه و همزمان با آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در مراسم بهره برداری از ۱۳ طرح ملی و مهم صنعت آب و برق در استان های خراسان شمالی و کردستان گفت: ۱۲ بهمن که امام خمینی(ره) بر خلاف پیش بینی قدرتهای بزرگ با استقبال بی نظیر مردم وارد کشور شد، روز شکوهمندی در تاریخ ایران است.

رئیس جمهور با تبریک آغاز چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امروز برای تاریخ و ملت بزرگ ایران و همه آزادی‌خواهان و مسلمانان جهان روز بسیار مبارکی است. در چنین روزی امام(ره) با استقبال بی‌نظیر و میلیونی ملت ایران وارد کشور شد و با حکمت و تدبیری که امام راحل داشتند، وقتی وارد کشور شد بلافاصله به دیدار شهدا رفت و این بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با اشاره به سخنرانی امام راحل در بهشت زهرا(س) مبنی بر رایگان شدن آب و برق برای مستضعفان، گفت: مدتی بود که خناسان می‌گفتند «آن آب و برق مجانی چه شد؟» و امروز دولت دوازدهم افتخار می‌کند که در سایه فداکاری و تلاش مسئولان وزارت نیرو و نفت این شعار امام(ره) را محقق ساخت و اقشار کم‌درآمد از آب و برق رایگان برخوردار هستند و بدین وسیله شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند، پایان یافت.

رئیس جمهور اضافه کرد: مشخص شد که دولت جمهوری اسلامی ایران، دولت مستضعفان است.

روحانی با اشاره به افتتاح طرح‌های مهم ملی در استان‌ خراسان شمالی و کردستان، اظهار داشت: امسال اگر چه به خاطر تحریم و کرونا، سال سختی برای مردم بود، اما جهش تولیدی که مقام معظم رهبری مد نظر داشتند، روی زمین نماند و از آغاز سال، هر هفته، افتتاح‌های مهمی در سراسر کشور داشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات بسیار بزرگی که در بخش آب و برق انجام شده، گفت: برخی تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی صرفاً جنبه سیاسی داشته و برای استقلال کشور و مبارزه با استکبار و استبداد است، برخی نیز تصور می‌کردند که انقلاب اسلامی برای استقرار اسلام است و صرفاً جنبه معنوی دارد، اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی در کنار مباحث سیاسی و معنوی، برای بخش‌های مادی هم اهمیت قایل بوده است.

روحانی خاطر نشان کرد: در طول دوره انقلاب اسلامی حدود ۱۹۳ سد افتتاح شده این در حالی است که در آغاز انقلاب فقط ۱۹ سد، وجود داشت. در زمینه تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در آن دوران ۴ تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور وجود داشت و امروز هفتاد و هفتمین تصفیه‌خانه فاضلاب را افتتاح کردیم. ضمن اینکه در ۸ سال دولت تدبیر و امید سالانه ۲۵۰۰ مگاوات برق جدید به مدار اضافه شده و هر ۵۰ روز یک سد مخزنی ملی به افتتاح رسیده است و تقریباً هر ۲ ماه یکبار یک تصفیه‌خانه آب و هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب به افتتاح رسیده است و این اقدامات نشان می‌دهد که همه در صحنه فعالیت حضور داشتند.

رئیس جمهور گفت: برغم جنگ تحمیلی اقتصادی مردم از روحیه، نشاط، ایثار و فداکاری برخوردار هستند و این نشان می‌دهد که ۱۲ بهمن، زنده است و روحیه مردم همان روحیه سال ۵۷ است و با همان وحدت، دلاوری و نشاط در صحنه هستند.

روحانی خاطر نشان کرد: سال ۵۷ شاهد وحدت و یکپارچگی بی‌نظری در کشور بودیم و امروز اگر در این زمینه مقداری کمبود داریم باید آن را جبران کرده تا به همان جایگاه برسیم چرا که نیاز داریم با وحدت، ایثار و همدلی در کنار هم قرار بگیریم.

رئیس جمهور تصریح کرد: نباید انتخابات سال ۱۴۰۰ باعث شود خدای ناخواسته اخلاق و معنویت زیر پا گذاشته شود. همه باید برادرانه در کنار هم بایستیم.

متن کامل سخنان روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

امروز روز بسیار مبارکی برای تاریخ ایران و برای ملت بزرگ ایران و همچنین برای همه آزادی‌خواهان جهان و مسلمانان است. روزی که بر خلاف پیش‌بینی‌های قدرت‌های بزرگ، در چنین روزی امام(ره) با استقبال بی‌نظیر وارد کشور شد. استقبال‌ها در طول تاریخ ایران زیاد بوده است اما اینکه از فرودگاه مهرآباد تا بهشت‌زهرا تمام خیابان‌ها مملو از جمعیت باشد و در بهشت زهرا هم آن جمعیت عظیم میلیونی اجتماع کنند، بسیار روز شکوهمندی در تاریخ کشورمان بود.

حکمت و تدبیری که امام(ره)، وقتی وارد کشور شد، اول به دیدار شهدا رفت، مسأله بسیار حائز اهمیتی است. یعنی آنهایی که خون خود را در این راه نثار کرده و جان خود را فدا کردند، امام(ره) در آغاز به دیدار آنها رفت و در کنار قبور مطهر آنها قدم گذاشت به نوعی امام(ره) خواست بگوید دعوت‌کنندگان واقعی‌اش فداکاران این سرزمین و در رأس آن شهدا هستند.

البته بقیه کارهای امام(ره) هم فوق‌العاده بود از جمله اینکه محل استقرارش در یک مدرسه باشد و به خانه کسی نرفت. در این زمینه بحث‌های فراوانی در نوفل لوشاتو بود که وقتی امام(ره) وارد می‌شود، در کجا ساکن شود، به نظر من در میان همه پیشنهادهایی که مطرح بود، بهترین انتخاب را خودشان برگزیدند.

همین ساعت‌هایی که الان می‌گذرانیم ساعت‌های بسیار حساسی در تاریخ کشور بود و سخنرانی بسیار مهمی امام(ره) در بهشت زهرا ایراد کردند که مورد استقبال تاریخ بود اما یک تکه‌ای از سخنرانی امام بود که بعضی از خناسان آن را دنبال می‌کردند و آن اینکه امام(ره) فرموده بود که برای مستضعفان آب و برق، مجانی شود مدتی بود خناسان می‌گفتند که آن آب و برق مجانی، چه شد؟ و دولت دوازدهم افتخار می‌کند که این کار را در سایه فداکاری و تلاش مسئولین در وزارت نیرو و نفت انجام داد و امروز می توانیم بگوییم که برای افرادی که مصرف بسیار کمی دارند و به طور طبیعی از افراد و اقشار کم‌درآمد هستند از برق ، آب و گاز مجانی برخوردار هستند و همه آن پیش‌بینی‌های امام در تاریخ تثبیت شد و درست از آب درآمد و بسیار کار جالب توجهی بود که یک شعار زشتی که خناسان در دست گرفته بودند، پایان داده شد و معلوم شد که دولت جمهوری اسلامی ایران دولت حامی مستضعفان در تاریخ است.

امروز الحمدالله در دو استان خراسان شمالی و کردستان طرح‌های بسیار مهمی افتتاح شد. امسال، به خاطر تحریم و کرونا سال سختی برای مردم بود اما در عین حال آن جهش تولیدی که رهبری گفته بود آن شعار روی زمین نماند و از آغاز سال در هر هفته افتتاح‌های بسیار مهمی داشتیم و خود وزرا و مسئولین و استاندارها هم در استان‌های مختلف، افتتاح‌های بسیار فراوانی داشتند به یک معنا در حد امکان امسال واقعاً سال جهش تولید بود و در هر هفته طرح‌های بسیار مهمی را افتتاح کردیم و این هفته به دلیل دهه مبارک فجر علاوه بر پنج‌شنبه، امروز یکشنبه هم افتتاح داریم و این می‌تواند برای مردم مبارک باشد.

در زمینه آب و برق، کار بزرگی انجام گرفته است برخی فکر می‌کردند که انقلاب اسلامی یک انقلابی صرفاً سیاسی برای استقلال کشور و برای مبارزه با استعمارگران و استبداد است.

یعنی بیشتر رنگ سیاسی را در آن می‌دیدند یاتصور می کردند برای استقرار احکام اسلام است و بیشتر رنگ معنوی را در آن می‌دیدند اما آمار و ارقام نشان می‌دهد که در کنار آن بحث سیاسی و بخش معنوی، بخش مادی هم حائز اهمیت بوده است.

بر اساس آمار، امروز حدود ۱۹۳ سد در کشور افتتاح شده است در حالیکه در آغاز انقلاب ۱۹ سد داشتیم یعنی سدهای کشور بیش از ۱۰ برابر شده است. در زمینه فاضلاب وقتی انقلاب پیروز شد، ۴ تصفیه‌خانه در کشور داشتیم و امروز هفتاد و هفتمین تصفیه‌خانه کشور را افتتاح کردیم بنابراین نشان می‌دهد در این مدت حرکت عظیم و بزرگی در کشور صورت گرفته است.

مردم و مدیران و مهندسان و کارگران همه در صحنه فعالیت هستند. بر اساس همین آمار و ارقام هر سال به طور متوسط در ۸ سال دولت تدبیر و امید، ۲۵۰۰ مگاوات برق جدید به مدار آمده است. بیش از آنچه که قبلاً در سال‌های قبل از این دولت بوده شاهد آن هستیم ضمن اینکه هر ۵۰ روز هم یک سد مخزنی ملی به افتتاح رسیده است.

هر ۲ ماه یکبار یک تصفیه‌خانه آب افتتاح شده است. در فاضلاب هم هر ماه یک تصفیه‌خانه و تا پایان دولت ۱۰۱ تصفیه‌خانه فاضلاب به افتتاح می‌رسد. البته در سایر زمینه‌های کشاورزی، ‌انرژی، فضای مجازی، شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری، بهداشت و درمان نیز اقدامات بزرگی انجام شده است. اینکه در یک سال آخر دولت دوازدهم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی به بهره‌برداری می‌رسد، در تاریخ کشور سابقه ندارد و این کار عظیم و بزرگی است که انجام گرفته است. آن هم در یک شرایط سخت و سالی که هم با کرونا و هم تحریم شدید مواجه هستیم در واقع اسمش تحریم نیست، جنگ تحمیلی اقتصادی است.

بحمدالله روحیه، نشاط، ایثار و فداکاری مردم، همه اینها نشان می‌دهد که ۱۲ بهمن زنده است، همه اینها نشان می‌دهد که روحیه مردم همان روحیه ۱۲ بهمن سال ۵۷ است در این ۴۲ سال، مردم با همان نشاط، ایثار، دلاوری، فداکاری و وحدت در صحنه بودند. در بعضی از موارد اگر یک مقدار مشکل و کمبود داریم باید جبران کنیم. به نظرم در این زمینه‌ها پیشرفت‌های بسیار خوب داشتیم.

در زمینه اخلاقی، معنوی، همکاری‌ها، تعاون‌ها، وحدت و یکپارچگی، سال ۵۷ واقعاً نمونه بود و مردم با وحدت، یکپارچگی و صدای واحد در کنار هم بودند. ممکن است در این زمینه یک ذره نزول داشتیم که باید آن را جبران کنیم. یعنی باید به همان نقطه برسیم.

علت اینکه در آن انقلاب بزرگ، توانستیم به رهبری امام(ره)به پیروزی برسیم، وحدت، یکپارچگی، ایثار و فداکاری بود.

امروز هم نیاز داریم با همان وحدت، ایثار و همدلی،در کنار هم باشیم. نباید انتخابات سال ۱۴۰۰ که در خرداد سال آینده پیش‌رو داریم که - مردم در آن با مشارکت خوب در انتخابات رقابتی بسیار خوب حضور پیدا می‌کنند، - باعث شود که امروز اخلاق و معنویت را خدای ناکرده زیر پا بگذاریم همه باید برادرانه در کنار هم باشیم. ان‌شاء الله دهه فجر برای مردم مبارک باشد و بتوانیم راه و مسیر و وصیت‌های امام را به خوبی عمل و اجرا کنیم، ان‌شاء الله .

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • میثم

    زحمت کشیدی

  • علي

    با یه گل بهار نمیشه

  • ناشناس

    با نصب اپ برق من ، متوجه شدم که برق مجانی شامل حالم میشه . چون دقیق نشون میده .
    اقا رفتم یه یخچال اسنوا خریدم . از روز اول موتورش همینطور روشنه . یعنی از ۲۴ ساعت ۲۰ ساعت موتورش کار میکنه .
    خلاصه توی اپ برق من هم این برج از حالت تخفیف و مجانی خارج شدم . فقط بخاطر خرید یخچال ایرانی که مصرف برقش بالاست . بگید چند خریدم یخچاله رو : ۲۱.۶۰۰ میلیون . جنس آشغال روگرون که خریدم هیچ، تخفیف اداره برق هم از دستم پرید .

    • مهسا میناوند

      ببخشیدا اگه جنابعالی کمی عاقل بودی ۲۱،۶۰۰ پول بی زبون رو بدی جنس بنجل بدرنخور ایرانی بخری بجاش میتونستی یخچال رو از برندهای با کیفیت کره ای مثل الجی یا سامسونگ… بود می خریدی.!!

  • ساناز رحیمی

    بنده تحت پوشش کمیته امداد هستم بخدا ۷۰۰۰ هزار تومن پول آب اومد واسم که پرداخت کردم این کجاش رایگانه؟؟
    موندم این حسن کلید چطور اینقدر دروغ میگه.

  • ناشناس

    نمردی اینقدر دروغ گفتی