خبر مهم:

کد مطلب: ۵۷۴۰۴۹

سکوت سازمان اموال تملیکی در مورد آتش‌سوزی / نهادهای نظارتی ورود می‌کنند؟

سکوت سازمان اموال تملیکی در مورد آتش‌سوزی / نهادهای نظارتی ورود می‌کنند؟

با گذشت بیش از ۴۵ روز از آتش‌سوزی گسترده انبارهای سازمان اموال تملیکی، این سازمان هنوز هیچ‌گونه توضیحی در مورد ابعاد و علت‌های این حادثه و میزان تضییع اموال ارائه نکرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نیمه تیر بود که خبر آتش‌سوزی گسترده در انبارهای سازمان اموال تملیکی در استان تهران منتشر شد. روز سه شنبه مورخ ۱۴ تیر سال جاری، سه انبار مدیریت جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان تهران دچار حریق شد.

از دقایق ابتدایی این حادثه با حضور تیم‌های آتش‌نشانی تهران، عملیات اطفاء حریق و مهار آتش شروع شد و تا ساعت ۲۴ همان روز، آتش مهار شد.پس از آن تا سحرگاه فردا عملیات لکه‌گیری و خاموش کردن کامل آتش ادامه داشت.

در عملیات آن شب، بیش از ۱۰ ایستگاه از آتش‌نشانی حضور داشتند و همچنین حمیدرضا گودرزی معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران، نماینده دادستان، نیروهای امنیتی حفاظتی، مدیرعامل و مسئولان سازمان اموال تملیکی، اصحاب رسانه، نیروی انتظامی، اورژانس، مدیریت بحران استان، مسئولین شهرداری منطقه در محل حادثه حاضر شدند و از نزدیک در جریان اطفاء حریق و پشتیبانی از این حادثه قرار گرفتند.

علت در دست بررسی است!

طی هفته‌های گذشته با توجه به اهمیت اموال موجود در انبارها و احتمال تعمدی بودن آتش‌سوزی، موضوع بارها از سوی رسانه‌ها دنبال شد. این درحالی است که سازمان اموال تملیکی تا کنون به همین پاسخ کلی بسنده کرده است که «علت حادثه آتش‌سوزی انبارهای سازمان اموال تملیکی در دست بررسی است و پس از نهایی شدن گزارش، توسط سازمان آتش‌نشانی اعلام خواهد شد.»

این درحالی است که ۱۰ روز بعد از حادثه، سیدمصطفی میرسلیم، عضو کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با طرح احتمال عمدی بودن آتش‌سوزی انبارهای سازمان اموال تملیکی، خواستار رسیدگی به این موضوع از سوی مراجع مربوطه شد.

میرسلیم گفته بود، در این آتش‌سوزی اموال هنگفتی دچار حریق شده از جمله انواع لوازم جانبی و لاستیک خودرو، انواع لوازم برقی از جمله رایانه دستی و گوشی همراه و چاپگر، مقادیر بسیار زیادی دارو و مکمل‌ها و تجهیزات درمانی و پزشکی، مقادیر زیادی از انواع خوراکی و نوشیدنی‌های مختلف و بسیاری از اموال که به عنوان اجناس قاچاق و توقیفی در تملک سازمان بوده تا تعیین تکلیف شود و به فروش برسد. «سوال: آیا برای از بین بردن رد پای دزدی و خیانت به مردم، برنامه‌ریزی دقیق و بی‌نقصی در ورای این آتش‌سوزی نیست؟ در کدام مرجع و با چه استدلال کارشناسی غیرعمدی بودن این آتش‌سوزی بزرگ با خسارت میلیاردی به تایید خواهد رسید؟»

با وجود این، هنوز این سازمان در خصوص ابهامات مهم این ماجرا از جمله حفاظت فیزیکی انبارهای مربوطه که شبهاتی درباره واگذاری این مسئولیت به بخش خصوصی مطرح شده بود، توضیحی ارائه نکرده است.

منبع: تسنیم

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.