خبر مهم:

کد مطلب: ۶۷۱۹۷۵

آتش‌سوزی مرگبار در مجیدیه تهران

آتش‌سوزی مرگبار در مجیدیه تهران

حادثه آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در مجیدیه تهران یک کشته و ۶ مصدوم برجا گذاشت، علت حادثه چه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، حادثه آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در مجیدیه تهران یک کشته و ۶ مصدوم برجا گذاشت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایرنا ، گفت: ساعت ٢٠:١١ امشب این حادثه آتش‌سوزی در خیابان مجیدیه شمالی، خیابان محمودی به سامانه ١٢۵ اعلام و بی درنگ ماموران چهار ایستگاه آتش نشانی به همراه نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی، گروه نجات و خودروهای پشتیبانی به محل اعزام شدند.

سید جلال ملکی افزود: محل آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی پنج طبقه با ۶ بلوک بود که مجموعا ١٢٠ واحد در آن قرار داشت، این مجتمع مسکونی دارای چندین در ورودی بود و در پارکینگ آن نیز چندین دستگاه خودرو پارک شده بود.

به گفته وی، دو خودرو در پارکینگ دچار آتش‌سوزی شده و کاملا شعله‌ور بود و با توجه به اینکه از سقف کاذب در پارکینگ استفاده شده بود، دود زیادی پارکینگ و طبقات بالایی را فراگرفته بود.

ملکی با بیان اینکه زمانی که نیروهای آتش‌نشانی به محل رسیدند دود تا بالاترین طبقه ساختمان را فرا گرفته بود، گفت: بیش از ١٠٠ نفر نیز در نقاط مختلف این مجتمع مسکونی گرفتار شده بودند.

آتش‌نشانان با اتخاذ تدابیر مناسب به چندین گروه تقسیم شدند و یک گروه از آنان با استفاده از نردبا هیدرولیکی و وارد طبقات ساختمان شده و عملیات نجات را آغاز کردند. همزمان گروه دیگری از آتش‌نشانان نیز عملیات اطفای حریق را در دستور کار خود قرار دادند.

وی تاکید کرد: با توجه به حجم زیاد دود و حرارت عملیات آغاز شد و آتش‌نشانان حتی در واحدهایی که در بسته‌ای داشت نیز تا آن جا که امکانپذیر بود جست و جو کردند که در این مدت دهها نفر از داخل ساختمان نجات داده شدند که در میان آنها از کودک ۶ ماهه تا فردی ٨٠ ساله نیزحضور داشت.

به گفته ملکی، در این بین افرادی نیز حضور داشتند که بیمار بودند و برای جا به جا شدن نیاز به کمک داشتند که البته سه نفر با وضعیت وخیم خارج و به هوای آزاد و پشت بام منتقل شدند.

وی خاطرنشان کرد: به تایید عوامل اورژانس یک مرد حدود ۶۵ ساله به دلیل شدت جراحات جان باخت و دو فرد دیگر علایم حیاتی داشتند که این افراد به اورژانس تحویل داده شدند.

حادثه حریق مجتمع مسکونی مجیدیه شمالی ۶ مصدوم داشت

از سوی دیگر، رییس مرکز اورژانس تهران از مصدومیت و انتقال ۶ نفر به مراکز درمانی در حادثه آتش سوزی مجتمع مسکونی در مجیدیه شمالی خبر داد.

یحیی صالح طبری شامگاه سه شنبه درباره مصدومان این حریق، گفت: ۴ مصدوم به بیمارستان شهید مطهری یک مصدوم به بیمارستان نداجا ارتش و یک مصدوم نیز به بیمارستان امام حسین منتقل شده‌اند و برای انتقال مصدومان این حادثه ۶ آمبولانس و ۳ موتورلانس به محل حادثه اعزام شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محمد

    چرا انقدر اتش سوزی این روزها زیاد شده

  • ناشناس

    جنگ رو کشیدن وسط مردم اینجا قطار چب می کنند اونجا هم قطار چپ می شه اونجا آتش سوزی می شه اینجا هم آتش سوزی می شه این دیگه چه وضعشه