خبر مهم:

کد مطلب: ۳۷۹۲۷۰

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ورود مجلس به حادثه آتش‌‌ سوزی کارخانه کاله

ورود مجلس به حادثه آتش‌‌ سوزی کارخانه کاله

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره آتش‌‌سوزی کارخانه کاله گفت: قطعا در هفته آینده که جلسات مجلس شروع می‌شود در صحن علنی به این موضوع ورود می‌کنیم و با مسئولان مربوطه از طریق سوال یا تذکر برخورد خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، (هفتم خرداد ماه ۱۳۹۸) 90 درصد کارخانه لبنی کاله واقع در کربلا طی آتش‌سوزی گسترده سوخت که غلامعلی سلیمانی، مدیرعامل کاله اعلام کرده آتش سوزی کارخانه ‎کاله در عراق کاملا عمدی بوده و ۸۰ میلیون دلار خسارت به بار آورده است.

با توجه به اینکه 25 درصد از بازار عراق در اختیار این شرکت ایرانی بوده به نظر می‌رسد به بخش تولید و صادرات غیرنفتی کشور ضربه مهلکی وارد شده است، سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا نمایندگان مجلس نمی‌خواهند در حمایت از بخش خصوصی به منظور توسعه صادرات غیر نفتی کشور و از دست ندادن بازارهای منطقه در شرایط تحریم واکنشی نشان می‌دهند؟

ناصر موسوی لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: چنانچه مشخص شود که آتش سوزی کارخانه کالا در کربلا عمدی بوده است، بدون شک با مقصران اصلی این حادثه به صورت جدی و قانونی برخورد خواهیم کرد و متخلفان به اشد مجازات خواهند رسید.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این زمانی که دشمن به دنبال این است که فروش نفت ما را به صفر برساند و ما باید با فروش تولیدات غیرنفتی برای کشور ایجاد درآمد کنیم، باید با یک چنین جنایتی که افراد مرتکب شدند و به صورت عمدی این آتش‌سوزی را انجام داده‌اند برخورد جدی و قانونی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا در هفته آینده که جلسات مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود در صحن علنی به این موضوع ورود می‌کنیم و با مسئولان مربوطه از طریق سوال یا تذکر برخورد خواهیم کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.