کد مطلب: ۱۲۵۵۶۳

آخرین آمار بازار اشتغال

آخرین آمار بازار اشتغال

معاون اشتغال وزیر کار با تشریح آخرین وضعیت جمعیت شاغل، فعال و نرخ مشارکت گفت: با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی می توانیم برای ۳۸۰هزار نفر در بخش پوشاک کشور اشتغال ایجاد کنیم. عیسی منصوری در نشست مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تشریح وضعیت و چشم انداز اشتغال در کشور گفت: تا

معاون اشتغال وزیر کار با تشریح آخرین وضعیت جمعیت شاغل، فعال و نرخ مشارکت گفت: با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی می توانیم برای ۳۸۰هزار نفر در بخش پوشاک کشور اشتغال ایجاد کنیم.
عیسی منصوری در نشست مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تشریح وضعیت و چشم انداز اشتغال در کشور گفت: تا قبل از سال ۹۳ نرخ مشارکت پایین بود اما از سال ۹۳ این نرخ رشد فزاینده ای به خود گرفته به طوری که از همان سال، یک میلیون نفر سالانه وارد بازار کار شدند.

منصوری رشد تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی را از دیگر دلایل افزایش نرخ مشارکت عنوان کرد و افزود: این افراد به تدریج در حال ورود به بازار کار هستند و با توجه به اینکه سالانه حدود ۸۹۰ هزار نفر دانشجوی ورود به دانشگاهها داریم، این جمعیت با یک تاخیر فاز ۴ تا ۵ ساله باید وارد بازار کار شوند که این موضوع نیز به رشد نرخ مشارکت دامن می زند.

وی با بیان اینکه در ۸ فصل گذشته (۲ سال گذشته) به طور متوسط سالانه حدود ۷۰۰ هزار نفر به جمعیت شاغل کشور اضافه شدند، گفت: جمعیت فعال کشور از حدود ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال۹۲ به ۲۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۹۵ رسید و جمعیت شاغل کشور نیز از ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۹۲ به حدود ۲۳ میلیون نفر در سال ۹۵ افزایش یافت.

معاون وزیر کار با اشاره به اینکه در یک سال منتهی به سال ۹۵ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به جمعیت فعال کشور اضافه شده است، ادامه داد: این رشد جمعیت فعال نشان می دهد فارغ از جمعیت تلنبار بیکار از سالهای گذشته، همچنان در ایجاد شغل به رغم فعالیت های انجام شده عقب ماندگی داریم.

اجرای طرح کلاس تا کار

منصوری سیاست های حوزه اشتغالزایی را در سه لایه خرد، میانی و کلان تقسیم بندی کرد و گفت: در لایه میانی نظام جامعه اطلاعات بازار کار در مرحله راه اندازی است که اوایل سال آینده نخستین گزارش از فعالیت این سامانه را ارائه می دهیم؛ همچنین طرح کلاس تا کار نیز از دیگر برنامه های سیاست گذاری در حوزه اشتغال به شمار می رود.

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر کار به ظرفیت های اشتغالزایی در کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر صنعت فناوری اطلاعات (IT) بیشترین ارزش افزوده را در حوزه اشتغال دارد و ۷۰ درصد اشتغال این صنعت به حوزه تولید محتوا اختصاص دارد که در این زمینه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هماهنگی هایی در جهت توسعه اشتغال این بخش انجام شده است.

ارزش افزوده ۹۰۰ درصدی صنعت پوشاک/امضای ۱۲ قرارداد تولید برند خارجی در ایران

وی صنعت پوشاک را از دیگر ظرفیت های اشتغالزای کشور عنوان کرد و اظهار داشت: بخش پوشاک حدود ۹۰۰ درصد ارزش افزوده دارد و حدود ۵۴۰ هزار نفر در این صنعت در کل کشور اشتغال دارد. در جهت توسعه ظرفیت های اشتغالزایی در صنعت پوشاک هفته گذشته ۱۲ قرارداد بین تولید کنندگان داخلی و برندهای خارجی منعقد شد تا تولید پوشاک این برندها در ایران برای فروش در داخل و خارج از کشور، صورت گیرد.

معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر کار با بیان اینکه توسعه ظرفیت های اشتغالزایی در صنعت پوشاک را در چند منطقه از کشور شروع کرده ایم، گفت: برآورد می‌شود با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی می توانیم برای ۳۷۰ هزار نفر در بخش پوشاک اشتغال ایجاد کنیم.

منصوری در این نشست همچنین در جهت توسعه ظرفیت های اشتغال پیشنهاداتی برای اقدام مشترک قابل طرح است که یکی از این پیشنهادات تدوین سند ملی اشتغال به منظور کاهش سالانه ۰.۸ نرخ بیکاری در برنامه ششم توسعه است که با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه انجام می‌شود.

به گزارش مهر،وی خواستار اعمال مشوق های بیمه ای برای کارفرمایان، اشتغال به کار فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت عنوان کارورز و ایجاد نهادهای رگولاتوری رسته ای شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.