کد مطلب: ۴۷۸۲۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از مکانیسم ماشه / سورپرایز روحانی چه بود؟

آخرین اخبار از مکانیسم ماشه / سورپرایز روحانی چه بود؟

هفته گذشته رئیس جمهور شنبه و یکشنبه این هفته را به مردم ایران تبریک گفته بود و صبح امروز این خبر منتشر شد که سه کشور اروپایی طرف برجام در نامه‌ای به شورای امنیت تصریح کرده‌اند تعلیق تحریم‌ها علیه ایران بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر کماکان ادامه خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، 25 شهریور ماه امسال وزیر امور خارجه آمریکا با تکرار اتهام‌زنی به ایران از کشورهای اروپایی خواست تا به واشنگتن در تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران کمک کنند و مدعی شد که ظرف یک هفته آینده با فعال شدن مکانیسم ماشه، تحریم‌های ایران بازمی‌گردد.

با این حال فردای این روز، حسن روحانی، رئیس جمهور گفت: ملت ما کاملا حواس‌شان جمع باشد روز شنبه و یکشنبه روز پیروزی ملت ایران و روز شکست مفتضحانه آمریکاست، امروز همانطور که پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس را تبریک می‌گویم، پیشاپیش پیروزی بزرگ و تاریخی ملت ایران در به شکست انجامیدن تلاش آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه را نیز تبریک می‌گویم.

پس از این سخنان خیلی از ایرانیان منتظر شنیدن اخبار جدید درباره مکانسیم ماشه هستند.

در همین حال، بامداد امروز انگلیس، آلمان و فرانسه در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند که به توافق هسته‌ای با ایران پایبند هستند و تعلیق تحریم‌ها علیه ایران، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری رویترز گزارش داده تروئیکای اروپا در نامه‌ای به شورای امنیت گفته‌اند تعلیق تحریم‌ها علیه ایران که در برجام بر سر آن توافق شده‌ است، بعد از تاریخ ۲۰ سپتامبر کماکان برقرار خواهد بود.

آمریکا، انگلیس و آلمان تصریح کرده‌اند هر تصمیم یا اقدام برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، «فاقد اثر قانونی خواهد بود.»

همزمان با این اتفاق، سخنگوی دولت نیز امروز اظهاراتی داشته است.

علی ربیعی، سخنگوی دولت در یادداشتی در روزنامه ایران نوشته است: ما از آنچه ممکن است در روزهای آینده و حتی فعال شدن مکانیسم ماشه در پیش باشد نگران نیستیم اما نگران ماشه‌ای هستیم که به هر دلیل اعم از ناآگاهی یا بی‌دقتی در کشورمان چکانده شود؛ آنها که هنوز مشت امریکا برایشان باز نشده و منطق بازی کنونی امریکا را نمی‌دانند.

باید دید در ساعات آینده خبر جدیدی دیگری در این زمینه منتشر خواهد شد یا اینکه منظور از پیروزی حسن روحانی همین خبر صبح امروز بوده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حسن روحانی دمت گرم عجب جا کلیدی پیدا کردی درسم نمییاری

  • ناشناس

    روحانی زحمت کشیده این خبر رو که هفته پیش همه خبر داشتن !!!!!!!!

  • ناشناس

    هول شدی نوشتی امریکا جز سه کشور اروپایی

    • ناشناس

      دقیقا ??

  • ناشناس

    چرا این ملت قدردان نیستن آخه. این همه هر روز دارین خبر خوش میشنوین. باز منتظر نشستین

    • ناشناس

      تو خیلی خنگی خخخخخ آخه چه خبری هر روز بدترو بدتر میشه

    • ناشناس

      تو خنگی که نفهمیدی مبل کنایه گفتم

    • اسپارتاکوس

      خدایش رکورد دار خبر خوش هستیم
      البته تو رویا

  • محمد

    متاسفانه مردم ایران از خیلی مسائل آگاهی ندارند و با شنیدن یه اخبار میخوان از هم دیگه انتقام بگیرند.و همه چیز بدون هیچ دلیلی گرون میکنند.در اصل خود مردم دلیل این گرونی ها هستند.اون تاجری که از این وضعیت مملکت استفاده میکنه و از کشاورز زحمت کش کالاشو میخره و به عراق و جاهای دیگه بخ خاطر منافع خودش صادر میکنه مقصره.مردم اگر فقط برای یک بار هم دل بشن و هر چیزی که گرون میشه نخرند اون جنس رو به پایین میره مخصوصا مواد غذایی

    • ناشناس

      جرات دارید اینکارهارو توی کشورهای خاص انجام دهید چوب قانون بلندتراز چوب شماست

  • ناشناس

    لعنت به این سیاست بخدا درک کنید به والله اگه زره ایی مسئولین این مردم و درک کنن بخدا گفتن کلمه تحریم برای
    این ملت یعنی شب و تا صبح نخوابیدن،شما فقط میبینید و کاری انجام نمیدید،من هیچ امیدی به این زندگی ندارم و فقط تو باتلاق زندگی دارم دست پامیزنم،من اون دنیا از همه این مسئولین گله دارم و نمیبخشم باشد که فردای قیامت آخرت را به یاد داشته باشیم.

    • اسپارتاکوس

      مطمئن باشید همه از این دولت های بی تدبیری که مردم رو به هلاکت کشیدن ناراضی هستن

  • ناشناس

    اقای روحانی دولت امید والله بخدا به پیر پیغمبر بریدیم صدامون بالا نمیادیکم بفکر مردم باشید نه زیاد

  • ناشناس

    این حق مردم نبود مردم انقلاب کردند مردم شهید دادند مردم همیشه درحوادث یاری همدیگر بودند ووووو بازهم همیشه مردم ایا این درست است که مردم باید اذیت شن .از خون شدا خجالت بکشید .یا علی

  • ناشناس

    واسه ما هیچ فرقی نداره امریکا شکست خورد یا نخورد مهم اینه که مسعولین دارن بیشتر از امریکا مارا شکست میدن

  • اسپارتاکوس

    آقای حسن ریئس
    ما بزرگ شده این کشوریم،شهید دادیم.حق آب و گل داریم
    از افغانی هایی که روی سر میذاریدشون وکشورشون رو ساختید مارا متمایز بدونید.وحداقل کاری که میتونید بکنید اینه که از پول نفت مردم رو از فقر در بیارید.واینقد با کلمات بازی نکنید چون خدایی هم هست وماهم دیگه جون به لب شدیم