کد مطلب: ۵۹۷۸۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین خبرها از زلزله هرمزگان / هرمزگان هنوز می‌لرزد

آخرین خبرها از زلزله هرمزگان / هرمزگان هنوز می‌لرزد

سه روز از زلزله هرمزگان می‌گذرد، پس‌لرزه‌ها هنوز ادامه دارد. تنها از بامداد امروز تاکنون هفت زمین لرزه نسبتا خفیف در فین هرمزگان ثبت شده. با این حال هنوز برخی از زلزله‌زدگان جایی برای اسکان ندارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سه روز از زلزله هرمزگان می‌گذرد و پس‌لرزه‌ها هنوز ادامه دارد. رسانه‌ها از دو فوتی و بیش از صد مصدوم بر اثر این زمین‌لرزه‌ها گزارش دادند. برخی از منازل مسکونی به شدت آسیب دیده و زلزله‌زدگان حالا به دنبال جایی برای سکونت هستند.

روز یکشنبه ۲۳ آبان دو زمین لرزه شدید به بزرگی ۶/۴ و ۶/۳ هرمزگان را لرزاند. پس از آن بیش از صد پس لرزه تاکنون هرمزگان را لرزانده و هنوز هم این پس‌لرزه‌ها احساس می‌شود.

پس‌لرزه‌های هرمزگان ادامه دارد

تنها از بامداد امروز تاکنون هفت زمین لرزه نسبتا خفیف در فین هرمزگان ثبت شده که بزرگترین آنها ۳٫۷ ریشتر قدرت داشت.

در چنین شرایطی هنوز برخی از زلزله‌زدگان می‌گویند تکلیف اسکان آنها روشن نیست. تصاویر و فیلم‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی از زلزله هرمزگان منتشر شده. در یکی از این فیلم‌ها یکی از زلزله‌زدگان می‌گوید ۷۰ خانوار روی آسفالت می‌خوابند.

امروز محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل هلال احمر در گفت‌گو با شبکه خبر گفته: «۲۲۹ هزار خانوار پس لرزه ها را احساس می کنند، ولی امکان توزیع چادر بین خانوارهایی که خانه های آن ها سالم است وجود ندارد.»

این در حالی است که مرتضی ضرابی، کارشناس سازمان هواشناسی گفته امروز هرمزگان و مناطق زلزله‌زده به شکل پراکنده شاهد رگبار و رعد و برق باشند.

۲۷۵۰ واحد مسکونی آسیب دیده

مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایسنا گفته که ۲۷۵۰ واحد مسکونی در جریان زلزله هرمزگان دچار آسیب شده‌اند.

او همچنین گفته: «پیشنهاد پرداخت ۲۵۰ میلیون تومان وام و کمک بلاعوض به مالکان خانه‌های تخریب شده را داده‌ایم اما معطل تسهیلات نماندیم و کار آواربرداری و بازسازی را آغاز کرده‌ایم.»

مهدی دوستی، استاندار هرمزگان درباره وضعیت زلزله‌زدگان گفته که تاکنون بیش از سه هزار تخته چادر جهت اسکان مردم در مناطق زلزله‌زده در شهرستان بندرعباس توزیع شده است.

دوستی گفته کمپ‌های عمومی در چند منطقه برپا شده زیرا چادرها محدود است اما مردم از آن استقبالی نکرده‌اند. بنابراین چادرها به صورت خانه به خانه توزیع شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در مجموع دو هزار و ۷۶۰ واحد بازسازی شود، درباره برآورد اولیه خسارت زلزله، گفت: «هفت هزار میلیارد ریال برآورد اولیه خسارت است، اما باید پل‌ها و راه‌ها به طور دقیق بازرسی شود تا خسارت دقیق مشخص شود.»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.