کد مطلب: ۶۸۷۸۲۱

آخرین خبر از مذاکرات هسته‌ای/ مذاکرات برجام بعد از تعطیلات به توافق نزدیک می‌شود؟

آخرین خبر از مذاکرات هسته‌ای/ مذاکرات برجام بعد از تعطیلات به توافق نزدیک می‌شود؟

به گفته یکی از نمایندگان مجلس پیش‌بینی می‌شود مذاکرات هسته‌ای بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا از سر گرفته شود. اما اینکه مذاکرات به توافق منجر شود یا نه، به این بستگی دارد که چه توافقی انجام شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هم‌اکنون مذاکرات احیای برجام متوقف شده است. مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۴ و آمریکا در زمستان گذشته در وین متوقف شد. از آن زمان تاکنون تنها یک مرحله مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا برای حل اختلافات سیاسی دو طرف در دوحه برگزار شد که بی‌نتیجه بود.

به نقل از عصرایران ، محمود عباس‌زاده مشکینی گفت: هدف از مذاکرات احیای برجام، بازگشت آمریکا به عضویت برجام، رفع تحریم‌های ضد برجامی آمریکا علیه ایران و بازگشت ایران به محدودیت‌های هسته‌ای برجام است.

عباس‌زاده مشکینی ادامه داد: ما دنبال توافق خوب هستیم. آنها هم در مقابل توافق خوب که بخواهند به جمهوری اسلامی ایران امتیاز دهند مقاومت می‌کنند. ما مقاومت می‌کنیم تا امتیاز یک طرفه ندهیم.

وی افزود: من اعتقاد دارم ما باید خوب بازی کنیم. اینکه مدام بگوییم مذاکرات انجام می‌شود، ادبیات کارشناسی نیست. ما باید وضعیت موجود و مزیت ویژه خودمان را بشناسیم و برگه‌های خودمان را قدر بنهیم و از این برگه‌ها برای امتیاز گرفتن استفاده کنیم. چراکه بدون امتیاز گرفتن نباید توافق کنیم. اصل بر این است که امتیاز بگیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: غربی‌ها بیش از ما به توافق و‌ مذاکره نیاز دارند. همانطور که برای وین پیش قدم شدند، اینجا هم پیشقدم می‌شوند.

ما نیز مذاکره و توافق را بر راه‌های دیگر ترجیح می‌دهیم. جمهوری اسلامی ایران هم حسن نیت و هم جدیت دارد و اگر طرف مقابل هم این حسن نیت و جدیت را داشته باشد به نتیجه می‌رسیم.

محمود عباس‌زاده مشکینی ادامه داد: اگر طرف‌های مقابل حسن نیت داشته باشند ما در همین ۲۴ساعت آینده هم می‌توانیم توافق کنیم.

عباس‌زاده مشکینی تاکید کرد: اگر حاضر باشند امتیاز بدهند و امتیاز بگیرند توافق می‌شود، اما اگر تصمیم بگیرند امتیاز ندهند و امتیاز بگیرند توافق نمی‌شود.

وی در مورد اینکه شرایط می‌گوید توافق می‌شود یا نه؟ گفت: شرایط می‌گوید آنها نیاز به توافق دارند و امتیاز می‌دهند و مجبورند امتیاز بدهند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.