کد مطلب: ۴۶۱۰۶۷

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز / بازار سه‌شنبه چگونه باز می‌شود؟

آخرین قیمت طلا و سکه پیش از امروز / بازار سه‌شنبه چگونه باز می‌شود؟

قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز با قیمت ۸۴۵ هزار تومان معامله شد اما سکه دیروز روندی نزولی را در پیش گرفت. آخرین وضعیت بازار طلا پیش از شروع روز سه‌شنبه چگونه بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا ۱۸ عیار در بازار آزاد دیروز با قیمت ۸۴۵ هزار تومان معامله شد اما سکه دیروز روندی نزولی را در پیش گرفت. آخرین وضعیت بازار طلا پیش از شروع روز سه‌شنبه چگونه بوده است؟

دنیای اقتصاد آخرین وضعیت بازار را این گونه روایت کرده است: روز گذشته سکه تمام بهار آزادی به زیر مرز ۱۰ میلیونی رفت. در سومین روز هفته سکه تمام بهار آزادی ۷۵۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان رسید. عامل اصلی سقوط قیمت سکه تمام بهار آزادی، کاهش قیمت دلار بود. چرا که در بازارهای جهانی، طلا نوسان خاصی نداشت. طلا در اولین روز از معاملات بازارهای جهانی، با رشد ۴/ ۰ درصدی به قیمت ۱۷۸۲ دلار رسید تا به مقاومت ۱۷۹۰ دلاری نزدیک‌تر شود. تحلیلگران بر این باورند که در صورت شکسته شدن مرز ۱۷۹۰ دلاری طلا می‌تواند به بالای قیمت ۱۸۰۰ دلار نیز برسد.

تحلیلگران معتقدند در حالی که هنوز عامل افزایش تعداد مبتلایان کرونا در کشورهای مختلف در بازارها وجود دارد، یکی از عوامل محدودکننده قیمت اونس، روند صعودی بازارهای سهام به ویژه بورس‌های آسیایی بوده است. شاخص نیک‌کی ژاپن در ادامه روند صعودی خود روز دوشنبه توانست با جهشی قابل توجه، ۸۳/ ۱ درصد افزایش را به ثبت برساند. این سومین روز متوالی است که این شاخص روند صعودی دارد. شاخص بورس شانگهای اما هفته خود را توفانی آغاز کرد و در پنجمین صعود روزانه متوالی خود، ۷۱/ ۵ درصد افزایش ارزش را رقم زد. بازارهای سهام آسیایی هم‌اکنون در قله چهار هفته‌ای خود قرار دارند و تحلیلگران عامل این روند صعودی را امیدواری به بهبود رشد اقتصاد جهان از طریق رشد اقتصادی مثبت چین می‌دانند.

شاخص بورس هنگ‌کنگ نیز از این پیشرفت بی‌نصیب نماند و روز دوشنبه ۸۱/ ۳ درصد رشد در شاخص را تجربه کرد. با وجود وقفه چند روزه طلا و حرکت صعودی بازارهای سهام، تحلیلگران بر این باورند که عوامل بنیادین زیادی از جمله نگرانی از موج جدید ویروس کرونا، اقدامات انبساطی بلندمدت بانک‌های مرکزی و چشم‌انداز مخدوش اقتصادی جهان از افزایش قیمت طلا حمایت خواهند کرد.

سنگین‌ترین سقوط سکه در ۲۰ ماه

دنیای اقتصاد در گزارشی دیگر نیز نوشته است: بازار طلای داخلی دیروز همراه با عقبگرد نرخ دلار در سراشیب سقوط قرار گرفت و سنگین‌ترین افت روزانه را طی ۲۰ ماه اخیر تجربه کرد. قیمت هر سکه طرح جدید ساعت ۱۶ روز دوشنبه ۷۵۰ هزار تومان (معادل ۲/ ۷ درصد) کاهش یافت و به سطح ۹ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی بازگشت. فلز زرد در رالی صعودی خود با سرعتی فراتر از دلار پیش رفته بود و همین امر سبب شد تا در مسیر نزولی نیز با افت سهمگین‌تری مواجه شود.

همزمان با فشار فروش در معاملات فیزیکی سکه، در بازار گواهی سپرده این فلز گرانبها در بورس کالا هم قیمت‌ها افت کرد. البته کاهش دامنه نوسان قیمت اوراق گواهی سپرده سکه به یک درصد مانع از همراهی اوراق سکه با سقوط قیمت در معاملات فیزیکی شد و به این ترتیب، فرآیند تعادل‌یابی گواهی‌های سپرده به روزهای بعد موکول شد.

درباره چشم‌انداز بازار طلا می‌توانید گزارشی با عنوان آینده طلا را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • من

    خخخخخ نظر هم میخاین… نظرم اینکه به راوی بگید خودشه و هفت پشتش

  • علیرضا

    هروقت یه عدد تخم مرغ 500شد طلا هم بر میگرده 845

  • تنها

    عزیزان‌من‌پرسیدم‌ازطلافروش‌گفتن‌رقمی‌ک‌توسایت‌میزنن‌قیمت‌طلای‌خام‌هست‌توطلافروشی‌۷درصدمیکشن‌روش

  • ناشناس

    دروغه من خودم دیروز عصر مجبور ب خرید یه طلای کوچیک شدم که ۹۱۷تومن بود و با عجرتش بیشتر از ۱میلیون شد

  • ناشناس

    متاسفم برا قیمتا نجومی از کجا بیاریم بخریم باز توقع دارن جونا ازدواج کنن مردم ب نون شبشونم موندن

  • 5050

    اه اصلا خوب نبود نمیدونم کی نوشته

  • حسن

    طلا با این قیمتها مفته طلای آبشده 4500 را آیت هفته خواهد زد تاریخ بزن.

  • ناشناس

    بعلت ورود طلا از ونزوالا طلا در بازار ایران سقوط چشم گیری خواهد کرد

    • ناشناس

      ?????????????????????????

  • حسن

    این هفته دلار به 25000 نزدیک میشه مردم دلار کمتر از 23000 تومن نهوبهونفع منه و تست و نه به نفع دولت

  • ناشناس

    به به ….
    ..