خبر مهم:

کد مطلب: ۴۲۹۹۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین وضعیت جاده‌ای گیلان / کمبود بنزین چقدر جدی است؟

آخرین وضعیت جاده‌ای گیلان / کمبود بنزین چقدر جدی است؟

رئیس انجمن جایگاه‌های سوخت می‌گوید: هنوز گزارشی درباره کمبود بنزین در جایگاه‌های شمال کشور به ما ارائه نشده است. مردم نگران وضعیت سوخت در شمال کشور نباشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بارش برف از دوشنبه در برخی از مناطق کشور ادامه دارد اما با گذشت دو روز همچنان خبری از متولیان امداد و نجات کشور نیست. به گفته شاهدان عینی، عده‌ای از مردم خودروهایشان در برف گیر کرده و برای سوخت‌رسانی خودشان دست به کار شده‌اند. آنچه از طریق شبکه‌های مجازی و از سوی مردم گزارش شده است عده‌ای از مردم در جاده بنزین تمام کرده‌اند و به دلیل نبود متولی امداد و نجات خودشان پای بیاده و با بطری‌های نوشابه برای دریافت بنزین اقدام کردند.

عده‌ای از مردم هم از کمبود بنزین در جایگاه‌های سوخت‌رسانی در محور قزوین _ رشت خبر می‌دهند. یکی از شهروندان تهرانی مانده در جاده امام‌زاده هاشم به تجارت‌نیوز می‌گوید: با گذشت سه روز هنوز برق و گاز در شهرهای لاهیجان، لنگرود، رودشر، رحیم‌آباد یا رشت وصل نشده است، در حالی که برق و گاز در عوارضی رشت وصل شده است.

او اظهار می‌کند: صدها خودرو در محور قزوین - رشت در ترافیک مانده‌اند. امروز از ساعت پنج صبح تا ساعت 12 ظهر در محور عوارضی رشت حضور داشتیم اما هنوز مسیرها برای تردد خودروها باز نشده است. نیروهای امدادی نیز از اراک، تهران، قزوین و زنجان در جاده قزوین - رشت حضور دارند.

در همین حال، رئیس انجمن صنفی کارفرمایی جایگاه‌های سوخت سراسر کشور در پاسخ به این پرسش که کمبود سوخت در شهرهای شمالی کشور چقدر جدی است؟ به تجارت‌نیوز می‌گوید: کمبود سوخت در محورهای شمالی کشور وجود ندارد. ممکن است یکی از جایگاه‌ها دچار پیک ترافیکی شده باشد اما از زمان جابه‌جایی نفت‌کش‌ها تا محل جایگاه‌های سوخت حدود نیم ساعت طول می‌کشد. هنوز گزارشی درباره کمبود بنزین در جایگاه‌های شمال کشور به ما ارائه نشده است.

اسدالله قلی‌زاده اظهار می‌کند: آنچه به ما گزارش رسیده، این است که حمل‌ونقل سیار برای سوخت‌رسانی در جاده‌های شمالی کشور وجود دارد. باید اشاره کرد که در چنین مقاطعی شرکت ملی نفت حساسیتش بیشتر از سایر سازمان‌هاست. بنابراین مردم نگران وضعیت سوخت در شمال کشور نباشند.

تاخیر یک ساعته قطار رشت به تهران

از سوی دیگر یک خبرنگار در گفتگو با تجارت‌نیوز از تاخیر یک ساعته قطار رشت به تهران خبر می‌دهد و در این‌باره می‌گوید: ساعت حرکت قطار رشت به تهران قرار بود هفت صبح باشد اما متاسفانه این حرکت با یک ساعت تاخیر یعنی هشت صبح انجام شد. البته از زمان حرکت نیز، لوکوموتیو مداما توقف دارد.

او درباره علت توقف لوکوموتیو اظهار می‌کند: آنچه که راهداران می‌گویند علت توقف پی در پی، یخ‌زدگی لوکوموتیو است. راهداران می‌گویند قطار در خوشبینانه‌ترین حالت به جای ساعت 12 ساعت چهار بعداظهر به مقصد تهران خواهد رسید.

آنچه مردم استان گیلان به تجارت‌نیوز گزارش داده‌اند برق همچنان ساعت‌هاست که در گیلان قطع است. راه‌های ارتباطی مردم بسته و مسافران هم در راه مانده‌اند. همچنین خطوط تلفن ثابت و سیار هم از دسترس خارج شده است.

راه‌های شمالی باز شد

این گزارش ساعت 12 و 40 دقیقه روز چهارشنبه تهیه شده است که یک شهروند تهرانی در مسیر رشت به تجارت‌نیوز می‌گوید: مسئولان برای ساماندهی وضعیت جاده‌ها وارد میدان شده و به مردم وعده داده‌اند که ظرف یک ساعت آینده راه‌های ارتباطی باز خواهد شد.

در عین حال محمد راکعی، مدیر روابط عمومی سازمان راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت جاده‌ها به تجارت‌نیوز می‌گوید: راه‌ها باز شده است اما نحوه تردد به دلیل بارش برف کُند شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.