کد مطلب: ۴۲۹۷۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین اخبار از برف در استان‌ گیلان / گرفتاری‌های مردم گیلان و مسافران در جاده‌ها

آخرین اخبار از برف در استان‌ گیلان / گرفتاری‌های مردم گیلان و مسافران در جاده‌ها

در 24 ساعت بارش شدید برف در استان گیلان برای مردم این استان مشکلات شدیدی را به وجود آورده و علاوه بر این، خیلی از مسافران در جاده‌های منتهی به استان گیلان دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند. برخی از این دردسرها هنوز تا عصر روز سه‌شنبه هم ادامه دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در 24 ساعت بارش شدید برف در استان گیلان برای مردم این استان مشکلات شدیدی را به وجود آورده و علاوه بر این، خیلی از مسافران در جاده‌های منتهی به استان گیلان دچار مشکلات عدیده‌ای شده‌اند. برخی از این دردسرها هنوز تا عصر روز سه‌شنبه هم ادامه دارد.

تا این ساعات برخی از مشکلات مردم توسط رسانه‌های رسمی منتشر شده و بخشی از گرفتاری‌های آنان به شکل ویدیو و عکس در شبکه‌های اجتماعی انعکاس یافته است. اما خبرگزاری‌های رسمی چه روایت‌هایی از آخرین وضعیت این اتفاق دارند؟ در این گزارش به آخرین اخبار از وضعیت مردم اشاره شده است.

ـ مدیرکل بحران استانداری گیلان گفت: بارش سنگین برف و کولاک شدید موجب توقف خودروها در چندین محور با مرکزیت پاسگاه پلیس راه سراوان و ترافیک ۱۵ کیلومتری در چندین محور شده که در حال بازگشایی و هدایت خودروهای در راه مانده و مسافران هستیم.(ایرنا ساعت 17)

ـ سرپرست پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان از گرفتار شدن دو هزار مسافر در جاده‌های این استان خبر داد و گفت: تا مساعد شدن شرایط جوی از سفر به استان گیلان خودداری شود.(تسنیم)

ـ به گفته برخی از اهالی این استان، برق و تلفن ثابت تعدادی از خانوار استان گیلان همچنان قطع است.

ـ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در حال حاضر آب ۵۰ روستای استان گیلان به‌دلیل بارش سنگین برف قطع شده است.(تسنیم ساعت 14)

ـ مدیرکل راهداری گیلان با اشاره به بازگشایی یک طرفه محور امامزاده هاشم به رشت، گفت: ۷۰ درصد ترافیک این منطقه برطرف شد.(مهر)

ـ مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از امدادرسانی به ۲۵۰۰ نفر تا ظهر امروز در پی بارش برف سنگین در گیلان خبر داد. ولی‌پور ضمن اشاره به اسکان اضطراری مسافرین در پی بارش برف، اظهار کرد: برای ۲۳۰ نفر از مسافرین اسکان یافته در مکان های امن همچون مساجد و راهدار ها مسیر جاده ها، اقلام غذایی نظیر، بسته های غذایی ۷۲ ساعته( ۳۵۰ بسته هر بسته برای ۴ نفر)، آب معدنی (۱۴۰۰ بطری)، نان( ۶۱۰۰ قرص)، بیسکویت (۱۲۴۰ بسته) و خرما ( ۶۰۰ کیلو) و پتو (۴۵۰ تخته ) از سوی جمعیت هلال احمر استان گیلان توزیع شد.

ـ فردا چهارشنبه تمام مدارس استان گیلان به دلیل بارش برف تعطیل است.

ـ رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با درخواست از شهروندان برای عدم سفر به استان گیلان تا اطلاع ثانوی، آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور را تشریح کرد. سرهنگ نادر رحمانی در گفتگو با ایسنا، درباره وضعیت جاده‌های استان گیلان که با بارش شدید برف روبه‌رو شده، گفت: بارش برف در استان گیلان همچنان ادامه دارد و با توجه به شدت بارش‌ها و حجم برف در این استان توصیه اکید پلیس این است که مردم تا اطلاع ثانوی از سفر به استان گیلان خودداری کرده و سفر خود را به زمان دیگری موکول کنند.

ـ رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آستارا گفت: ۵۰ نفر از مسافرانی را که در برف گرفتار شده بودند، پس از نجات، در یکی از مساجد این بندر مرزی اسکان یافتند.

ـ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: از ۱۱۸ مادر باردار شناسایی شده در مناطق برفی گیلان ۸۶ مادر به نقاط امن انتقال داده شدند.

ـ رئیس مرکز مدیریت راه های گیلان گفت: در حال حاضر محورهای پونل - خلخال، اسالم - خلخال، فومن - سراوان، آزادراه قزوین - رشت در محدوده امامزاده هاشم و جاده قدیم رشت - قزوین در محدوده شاه عباسی انسداد محور دارند.(ساعت 14 روز سه‌شنبه)

ـ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان گفت: در حال حاضر از حدود یک میلیون و چهار صد هزار مشترک برق، برق حدود ۹۰ هزار مشترک قطع است که در اسرع وقت تلاش خواهیم کرد تا همه مشترکین از نعمت برق برخوردار شوند.

ـ معاون راهداری سازمان راهداری اعلام کرد: پس از بارش شدید برف امروز و گرفتار شدن خودروها در برف در منطقه سراوان رشت، لاین مقابل را باز کردیم و خودروها در حال انتقال به این لاین برای رفتن به رشت هستند.

ـ به دنبال بارش سنگین برق در استان گیلان ارتباطات تلفن همراه نیز با اختلالاتی در برخی مناطق همراه شده که شرکت‌های مربوطه دلیل را قطع برق شهر اعلام کرده‌اند. بارش برف در استان گیلان موجب قطعی برق در برخی مناطق شده است، این در حالی است که برخی گزارش‌ها از این حکایت دارد که خطوط ارتباطی همراه اول و ایرانسل نیز با اختلالاتی همراه شده است. پیگیری موضوع از این دو شرکت با توضیح مشترکی همراه بود و اعلام کردند که شبکه آنها هیچ مشکلی نداشته ولی به دلیل قطعی برق شهری، و عدم برق رسانی به آنتن ها و سایت‌های آنها خطوط ارتباطی نیز در برخی مناطق دچار مشکل شده است. بنابر توضیحات دریافتی با برقراری برق در منطقه، خطوط ارتباطی شرکت همراه اول و ایرانسل نیز وصل خواهد شد.(ایسنا)

ـ کارشناس هواشناسی گیلان ارتفاع برف در نواحی جلگه ای را بین ۲۰ تا ۸۰ سانتیمتر و در ارتفاعات استان را یک تا دو متر دانست و گفت: در حال حاضر بارش برف از سمت آستارا قطع شده است.

ـ فرماندار رودبار اعلام کرد: در پی بارش برف و سقوط بهمن در روستای رشته رودبالای بخش مرکزی این شهرستان، ۳ واحد مسکونی زیر بهمن دفن شد که یک نفر در این حادثه جان باخت و از سرنوشت دیگر ساکنان خبری در دست نیست.(صدا و سیما)

ـ رئیس اورژانس ۱۱۵ گیلان گفت: متاسفانه در پی بارش برف در گیلان دو نفر جان خود را از دست دادند. رییس اورژانس ۱۱۵ گیلان با بیان اینکه متاسفانه دو فوتی در استان گزارش شده است، افزود: یک مورد مربوط به یک مرد ۳۴ ساله که در اثر برف‌روبی از ساختمان سقوط کرد و در محل حادثه فوت شد. وی خاطرنشان کرد: مورد دوم متاسفانه نوجوان ۱۸ ساله که به گفته شاهدین صحنه در اثر ریختن برف از سقف ساختمان دچار ایست قلبی تنفسی شد و علیرغم تلاش نیروهای اورژانس و همکاران بیمارستان جان خود را از دست داد.

ـ یک روزنامه‌نگار اجتماعی برای تجارت‌نیوز (در شبکه‌ اجتماعی توییتر) نوشت: «اوضاع برخی جاده‌ها و مسیرهای استان گیلان خوب نیست و تعداد زیادی از مردم در حالی‌که سوخت ماشینشون تموم شده تو راه‌ها گیر کردن. ای کاش تا قبل اینکه اتفاق بدی بیفته، مسئولان کاری بکنن. »

ـ یک روزنامه‌نگار دیگر نیز برای تجارت‌نیوز (در توییتر) نوشت: «چون خیلی از خونه های آپارتمانی از پکیج استفاده می کنند، به خاطر قطع شدن برق، مردم وسیله سرمایشی ندارند. چون پمپ آب هم قطع شده، آب هم ندارند! وضعیت بحرانی است»

ـ یکی از ساکنان شهر رشت در پیامی به تجارت‌نیوز نوشت: «ما از ساعت 2 دیشب برق نداریم. راه های کوچه ها همه بسته ست خیابونای اصلی در حد رد شدن یه ماشین باز اونم به سختی حتما زنجیر چرخ والله سر میخورن فقط ماشین شاسی بلند و سنگین میتونه بره برق خونه ها خیلیا ۱۲ساعت یا بیشتر قطع شده هیچ کس درست نمیاد بکن.و اینکه امشب یخبندان با این حجم برف انباشته شده و بعد یخ زده فرداچطوری مردم با ماشین برن سرکار تا ۱هفته کلا زندگی مردم مختل شده خدایی»

ـ استاندار گیلان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ نفر از مسافران در راه مانده اسکان اضطراری داده شدند، اظهار کرد: مشکلی در آب‌رسانی نداشتیم و شبکه‌های گازی نیز برقرار هستند اما هنوز حدود ۶ درصد از مشترکین مشکل قطعی برق را دارند که امیدواریم در ساعات آتی این مشکل رفع شود.(فارس)

فردا آسمان گیلان آفتابی است

ـ مدیر کل هواشناسی گیلان امروز گفت: بارش برف در گیلان به ویژه از عصر امروز به تدریج در مناطق مرکزی و شرقی گیلان کاهش یافته و قطع می‌شود. محمد دادرس با بیان اینکه بارش برف در بیشتر مناطق غربی استان قطع شده است افزود: فردا آسمان گیلان صاف و آفتابی است و با وزش باد جنوبی، دمای هوا 4 تا 8 درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد. (صداوسیما)

ـ بخشدار کوچصفهان امروز گفت:بر اثر شدت بارش برف یک خانه در روستای لاله دشت این بخش تخریب شد. حبیب‌الله اخینه با بیان اینکه به اهالی این منزل آسیبی نرسیده افزود : ساکنان این واحد تخریب شده در دهیاری اسکان داده شدند.(صداوسیما)

ـ مدیرکل فرودگاه گیلان بیان کرد: با تلاش شبانه روزی تیم های عملیاتی، فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت آماده پذیرش پروازها شد.(ایرنا)

ـ فرماندار رودبار با اظهار تالم شدید از حادثه سقوط بهمن و کشته شدن یک نفر تاکنون در روستای رشته رود افزود: مسئولین شهرستان به همراه سه دستگاه بولدوزر و یک دستگاه لودر به منطقه اعزام شده‌اند اما ترافیک شدید منطقه و ارتفاع حدود دو متری برف خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه کرده است.(ایسنا)

گرفتاری امدادگران

ـ مدیرکل بحران گیلان اعلام کرد: 254 اکیپ امدادی اعزامی از استان‌های همجوار درمحدوده امام‌زاده هاشم در برف مانده‌اند. مدیرکل بحران استان گیلان درخصوص دپو شدن خودروها در آزادراه قزوین - رشت محدوده امامزاده هاشم گفت: عدم توجه به هشدارها درخصوص بستن زنجیر چرخ و سفرهای غیرضروری سبب مسدود شدن جاده و دپوی خودروها در محدوده امامزاده هاشم شد که متاسفانه این وضعیت تا هم‌اکنون نیز ادامه دارد. به نحوی که اکیپ‌هایی که از استان‌های همجوار برای کمک به استان گیلان اعزام شده‌اند در همین محدوده در جاده مانده‌اند.(ایسنا)

بازگشایی ۷۰ درصدی آزادراه قزوین - رشت

ـ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان یکی از محورهای محور مسدود شده استان را آزادراه قزوین - رشت در محدوده امامزاده هاشم دانست و گفت: با تلاش راهداران ۷۰ درصد این محور بازگشایی و ماشین های گرفتار تخلیه شدند. وی با بیان اینکه تا ساعات آینده محور سراوان - فومن نیز بازگشایی خواهد شد، گفت: محور آستارا - اردبیل نیز کاملا بازگشایی شد و خوشبختانه محورهای برون شهری استان باز است و تردد جریان دارد.(ایسنا)

ـ ارسلان زارع استاندار گیلان در گفت وگوی تلفنی با وزیر کشور ؛ از آخرین وضعیت مدیریت شرایط ناشی از بارش شدید برف در گیلان گزارش داد.(صداوسیما)

ـ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گیلان از انسداد کامل ۶ محور اصلی بر اثر بارش برف و کولاک خبر داد و گفت: راهداران به بیش از ۶۰۰ مسافر و خودرو طی ۴۸ ساعت گذشته امدادرسانی کرده‌اند.(فارس ساعت 20)

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ما تو لاهیجان گیر کردیم آب نداریم برق نداریم برادرم امام زاده هاشم اتوبوس مسافرت و پیاده کرده بغل جاده اونجاست کمک نمیکنن مردم خودشون دارن جون میکنم باز میکنن

  • پویا

    جادهای اردبیل و گیلان بسته هست برف ۲متره بیشترین برف در گیلان و اردبیله مردم گرفتارند در خلخال ارتفاع برف ۵متر پونل و اسالم حیران رودبار بسته هست از انطرف هم جاده های اردبیل به سراب و سرچم بسته هست و در اخر مشکین به اهر هم بسته هست این دو استان تا بدبخت در محاصره برف و یخبندان گرفتارند