کد مطلب: ۴۷۴۸۰۸

آخرین وضعیت پروازها از ایران به عراق

آخرین وضعیت پروازها از ایران به عراق

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به برقراری پرواز از ایران به نجف و بغداد به صورت موردی و غیرزیارتی‌، گفت: فعلا مسافران به دنبال پرواز ترکیه نباشند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مقصود اسعدی‌سامانی در تشریح آخرین وضعیت پروازهای بین‌المللی، اظهار داشت:‌ در حال حاضر پروازهای خارجی در برخی مسیرهایی که برقرار شده است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن برگه آزمایش تست منفی PCR (تست کرونا) انجام می‌شود.

برقراری پروازهای نجف و بغداد به صورت خاص

وی بیان کرد: در حال حاضر پروازها به عراق در مسیر بصره برقرار است، همچنین در مسیرهای نجف و بغداد به برای «اتباع عراق» و یا «آنهایی که ویزای اقامت دارند» و یا «ماموریت به این مناطق دارند»، پرواز به صورت موردی انجام می‌شود، ‌اما در قالب پروازهای زیارتی فعلا پروازی انجام نمی‌شود.

وی افزود: در مسیر نجف و بغداد فعلا ماهان پرواز می‌کند اما شرکت‌های هواپیمایی دیگر هم در حال رایزنی برای اخذ مجوز و برقراری پرواز طبق دستورالعمل‌ها هستند.

مسافران فعلا دنبال پرواز ترکیه نباشند

وی ادامه داد: کشور ترکیه هم تاریخ جدیدی که برای برقراری پروازها به این کشور ‌اعلام کرده ، 11 مهرماه است که البته این تاریخ هم به دلیل آنکه چندین بار از سوی ترکیه تغییر یافته، اعتباری ندارد؛ متذکر می‌شویم این تاریخ دلیلی بر آن نشود که مردم بخواهند بلیت ترکیه تهیه کنند و باز برقراری پرواز به تاخیر بیفتد و مسافران با مشکل استرداد بلیت مواجه شوند و متقاضیان فعلا دست نگه دارند.

وی در پاسخ به این سوال که اگر پروازی بین ایران و ترکیه برقرار شود، فقط ترکیش ایرلاین به ایران می‌آید؟ اظهار داشت: اگر قرار باشد پروازی بین ایران و ترکیه برقرار شود، از سوی شرکت‌های هواپیمایی دو طرف انجام می‌شود، وقتی ترکیش‌ایرلاین به ایران بیاید متقابلا ایرلاین‌های ایرانی هم میتوانند به ترکیه پرواز کنند.

امکان استفاده گردشگران از پرواز امارات فراهم شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: همچنین در مسیر امارات هم کماکان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن تست منفی PCR (کرونا) برای مسافران پروازها بین دو کشور انجام می‌شود.

وی افزود: امارات به تازگی در موارد محدود ویزای گردشگری هم قبول می‌کند اما دادن این ویزا به سختی انجام می‌شود، تست منفی کرونا لازم دارد و اگر مسافری تست کرونا نداشته باشد موضوع قرنطینه در آن کشور مطرح می‌شود.

وی افزود: پروازهای امارات توسط ماهان انجام می‌شود و شرکت‌های هواپیمایی دیگر هم در حال تلاش هستند که با رعایت پروتکل‌ها پروازهای امارات را برقرار کنند.

‌ پرواز مادرید برقرار شد

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: ‌از سوی دیگر در مسیرهای اروپایی پروازهای پاریس، لندن، آمستردام، منچستر، وین و میلان در حال انجام است، همچنین پروازهای مادرید شروع شده است.

برقراری پرواز کابل

وی با بیان اینکه پرواز کابل به صورت موردی انجام می‌شود، اظهار کرد: پرواز کوالالامپور، تایلند و بانکوک انجام می‌شود البته همه باید تست منفی کرونا داشته باشند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.