کد مطلب: ۴۰۶۹۶۹

بهترین عملکرد هفتگی نفت در یک ماه گذشته / آخرین پیش‌بینی‌ها از طلای سیاه

بهترین عملکرد هفتگی نفت در یک ماه گذشته / آخرین پیش‌بینی‌ها از طلای سیاه

بازار نفت در هفته چهارم اکتبر با رشد 4.2 درصدی مواجه شد و موفق شد بهترین عملکرد هفتگی طی پنج هفته گذشته را به ثبت برساند. موسسه گلدمن سَکس به‌تازگی در گزارشی نفت 60 دلاری را برای سال آینده پیش‌بینی کرده است.

در هفته‌ای که گذشت بازار نفت موفق شد بهترین عملکرد هفتگی طی پنج هفته گذشته را به ثبت برساند و بار دیگر به کانال 61 دلار بازگردد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، خوش‌بینی‌ها به توافق تجاری میان آمریکا و چین، افت ذخایر نفت آمریکا و اقدام احتمالی اوپک و متحدانش برای کاهشِ بیشتر تولید از مهم‌ترین عوامل افزایش قیمت نفت در این هفته بوده است. بازار نفت در هفته چهارم اکتبر رشدی 4.2 درصدی را تجربه کرد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد موجودی نفت خام آمریکا در هفته‌ گذشته 1.7 میلیون بشکه کاهش یافته است.

نمودار زیر روند قیمت نفت در هفته چهارم اکتبر 2019 را نشان می‌دهد:

نفت

روز جمعه (آخرین روز از معاملات هفتگی) نفت برنت بالاترین قیمت هفتگی را تجربه کرد و به 61.73 دلار رسید.

کمترین قیمت هفتگی نفت اما به روز دوشنبه (اولین روز از معاملات) مربوط می‌شود. هر بشکه نفت خام برنت در این روز با قیمت 58.87 دلار معامله شد.

آخرین پیش‌بینی‌ها از قیمت نفت

موسسه گلدمن سَکس، شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، پیش‌بینی کرده است که قیمت نفت در سال آینده و در غیاب هرگونه شوک در بازار انرژی، در همان محدوده 60 دلار معامله خواهد شد.

در صورت بروز عوامل ژئوپلیتیک هم ممکن است متوسط قیمت نفت تا 62 دلار افزایش یابد.

با این حال، طولانی شدن جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، کاهش تقاضا برای نفت را در ماه‌های اخیر به‌دنبال داشته است.

این بانک آمریکایی در عین حال، پیش‌بینی خود از رشد تقاضا برای طلای سیاه را در سال 2019 به 950 هزار بشکه در روز کاهش داده است. این در حالی است که در پیش‌بینی قبلی این رقم 1.25 میلیون بشکه در روز بوده است.

گلدمن سَکس همچنین چشم‌انداز خود از میزان تقاضا برای نفت را در سال 2020 از رقم 1.45 میلیون بشکه در روز به 1.25 میلیون بشکه در روز کاهش داده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.