کد مطلب: ۷۳۸۰۳۰

رئیسی: قانون هوای پاک باید اجرایی شود

رئیسی: قانون هوای پاک باید اجرایی شود

رئیس جمهور امروز در شورای عالی محیط زیست اجرایی شدن قانون هوای پاک را برای رفع مشکلات آلودگی هوای کلان‌شهرها امری مهم اعلام کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس جمهور امروز در شورای عالی محیط زیست اجرایی شدن قانون هوای پاک را امری مهم اعلام کرد.

رئیسی گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد به عنوان بهترین حافظان محیط‌زیست‌ شناخته شده‌اند.

وی در شورای‌عالی محیط زیست اعلام کرد: کارهایی که سازما‌ن‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط‌ زیست انجام دادند، بسیار ارزشمند است و دستگاه‌های مسئول باید همت کنند قانون هوای پاک اجرا شود.

رئیسی افزود: اگر در اجرای این قانون مشکلی وجود دارد باید به قانون‌گذار و مردم منتقل شود.

مهم ترین اصول در لایحه هوای پاک

لایحه هوای پاک ۳۴ ماده و ۳۹ تبصره دارد که بر اساس آن برای اولین بار در برخی مسائل ورود مشخص و قطعی صورت می‌گیرد. از مهم‌ترین مطالب طرح شده در لایحه شفاف‌سازی تعریف آلودگی هوا و تسری آن به آلودگی بو، صدا و امواج است همچنین دسته‌بندی منابع آلاینده هوا براساس منابع معتبر بین‌المللی از طریق این لایحه صورت می‌گیرد.

براساس مصوبات این لایحه کاهش سن معاینه فنی از جمله مهم‌ترین بندهای لایحه هوای پاک است و کاهش سن معاینه فنی برای خودروهای شخصی به ۴ سال و برای خودروهای عمومی به یک سال از طریق قانون هوای پاک صورت تصویب شده است، همچنین ضمانت اجرای عملکرد صحیح مراکز معاینه فنی از محورهای این لایحه است. افزون بر این گارانتی کلیه قطعات خودرو که وظیفه کنترل انتشار آلاینده‌های خودرو را دارند تا دو سال توسط خودروساز صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دستور میده هوا پاک بشه