کد مطلب: ۵۱۰۷۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

لغو احتمالی آزادسازی بخش سوم سهام عدالت / وعده روحانی عملی نمی‌شود؟

لغو احتمالی آزادسازی بخش سوم سهام عدالت / وعده روحانی عملی نمی‌شود؟

روزی که رئیس جمهور از آزادسازی بخش دیگری از سهام عدالت در ۲۲ بهمن خبر داده بود شاخص بورس بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد بود، اما اکنون در بهمن ماه سال ۹۹ شاخص بورس به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ریزش کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ۱۸ تیر ماه امسال رئیس جمهوری از آزادسازی ۳۰ درصدی سهام عدالت در عید غدیر و ۳۰ درصد دیگر آن در ۲۲ بهمن خبر داده بود.

حسن روحانی در جلسه هیات دولت با اشاره به این که حمایت دولت باید از بورس ادامه داشته باشد، گفت: عرضه‌های اولیه باید ادامه داشته باشد و شرکت‌های وزارت نیرو نیز باید وارد بورس شوند.

وی ادامه داد: مردم به سازمان بورس، شورای عالی بورس و دولت اعتماد کرده‌اند که پول خود را وارد بورس کرده‌اند. از این رو حمایت باید از بورس ادامه داشته باشد.

روزی که رئیس جمهور از آزادسازی بخش دیگری از سهام عدالت در ۲۲ بهمن خبر داده بود شاخص بورس بیش از یک میلیون و ۷۵۰ هزار واحد بود، اما اکنون در بهمن ماه سال ۹۹ شاخص بورس به یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد ریزش کرده است. با توجه به افت بیش از ۳۱ درصدی شاخص بورس به نظر می‌رسد تحقق وعده رئیس جمهور نیز کمی دور از واقعیت باشد.

پیش از این، در روند فروش سهام عدالت در بورس آنقدر اختلال ایجاد شده که دیگر تقریبا فروش سهام عدالت به صفر رسیده و مخاطبان در پیام‌های خود از فروش نرفتن سهام عدالت خود گلایه می‌کنند. بخشی از این گلایه‌ها را در گزارش «ارزش سهام عدالت چقدر می‌شود؟» بخوانید.

بدین ترتیب آزادسازی بخشی دیگر از سهام عدالت یعنی بخش سوم احتمالا به دوره‌ای موکول شود که شاخص بورس مجددا روندی صعودی به خود بگیرد.

آخرین اخبار سهام عدالت را اینجا دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اکبر

    میخواد آزاد کنه میخواد هم نکنه چه سودی داره برامون

  • ناشناس

    سهام به اصطلاح عدالت و یارانه ها بر اساس دهک بندی و محاسبه امار اقتصادی افراد توزیع شده و میشود . اگه واقعا این نظام دهک بندی عادلانه انجام شده پس قاعدتا بجز دهک های بالا ، بقیه دهک ها نباید مجوز معاملات ملکی و خودرویی بالاتر از حد تعیین شده ، پاسپورت و ویزا ، ثبت نام خودروهای گرانقیمت ، اجاره ملک مازاد ، خرید و فروش ارز و سهام و طلا .. ، ثبت شرکت ، تسهیلات بانکی قابل توجه و سایر موارد مشابه را داشته باشند . البته ثروت ملی حق همه هست ولی روش فعلی دهک بندی ظالمانه و به دور از عدالت است که متاسفانه خیلی ها به بهانه های واهی از گرفتن حق خود محروم شده اند

  • ناشناس

    برای بار صدم بهانه نزول بورس با اعلام آزاد سازی سهام عدالت تموم شد

  • بنده خدا

    کسانی که اینجا از آزادشازی سهام عدالت استقبال میکنن
    دلال های دلار هستند

  • ناشناس

    عزیز دل برای فروش سهام به اصطلاح عدالت شما باید خریدار باشد یا نه؟ شما یکم برای فروش این سهام باد آورده صبر کنید تا اوضاع یکم بهتر بشه. مطمعن باشید به نفع شما هم خواهد بود. فکر کنید اصلا سهامی نیست. قرار نیست که به خاطر این سهامی که اصلا زحمتی براش نکشیدید سرمایه یک عمر زحمت و تلاش دیگران از بین برود. بعضی مواقع فکر می کنم اکثر اونایی که اصرار برای فروش سهام عدالت دارند از روی نداری و فقر نیست دلال های سکه و دلارند که تلاش دارند با این سیاست برای منافع خود وضعیت بورس را از این بدتر کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند. با آرزی سلامتی و بی نیاری برای همه هموطن ها

  • ناشناس

    آخه رئیس جمهور , وقتی دولت پولی برای تزریق به بازار سرمایه ندارد چرا الکی قول میدهید , ترامپ خبیث , برای جلوگیری از ریزش بورس آمریکا ۴۰۰ میلیارد دلار تزریق کرد آنوقت شما چند صد هزار میلیارد تومان خارج کردید و ۶ ماهه با روح و روان مردم بازی میکنید

  • کمیل

    سلام .دخترم خانوم بارانی خواهش میکنم پیگیر فروش سهام عدالت باشید شاید بالای ۱۰بار برای شمانوشتم ولی جوابی ندادید

  • ناشناس

    خداوند نابود کنه اونی رو که گفت مردم همه چیز را به بورس بسپارند

  • ناشناس

    میشه بگید مشکل شما با من چیه چرا نظراتم پخش نمیشه

  • ناشناس

    فعلا بزارد آنهایی که هنوز پول مرحله اولو نگرفتن بگیرم بعد پارتی دارا هم همه ی پولشو تا قبل از رفتن روحانی بگیرم عجله دارن