کد مطلب: ۲۹۵۸۰۳

یک عضو کمیسیون صنایع:

آزادسازی قیمت خودرو مشروط به شکل گرفتن بازار رقابتی است

آزادسازی قیمت خودرو مشروط به شکل گرفتن بازار رقابتی است

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد: عملیاتی شدن ایده آزادسازی قیمت خودرو بدون شکل دادن به بازار رقابتی تولید و واردات خودرو تاوان سنگینی برای مردم خواهد داشت.

محمدرضا منصوری در باره افزایش قیمت خودرو گفت: بنده از افرادی بودم که با هرگونه افزایش قیمت خودرو مخالف بودم و اعتقاد داشتم بعد از انقلاب صنعت خودرویی کشور ضعیف‌ترین عملکرد را داشته است به خصوص به خاطر دولتی بودنش. اکنون نیز گرفتار مفاسد دیگری از جمله سودهای سنگین مازاد قیمت کارخانه و بازار، عرضه محدود خودرو و انحصار در ثبت‌نام خودرو شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز،نماینده مردم ساوه در مجلس ادامه داد: صنعت خودروسازی کشور را مریض بار آوردیم و رقابت را از آن گرفتیم و حالا با تشدید تحریم‌های آمریکا و نابسامانی‌های ارزی و اقتصادی به معضل نظام تبدیل شده است. سیستم‌های دولتی خودرو را به چند برابر قیمت فروختند ولی متاسفانه به دلیل سوء رفتارها و تصمیم‌ها، زیان‌های هنگفتی به جا گذاشتند.

وی تاکید کرد: آزادسازی قیمت خودرو مشروط به آزادسازی واردات و شکل دادن بازار رقابتی است در غیر این صورت مردم تاوان همه سومدیریت‌های چهار دهه گذشته را می‌دهند. تداوم انحصار و رشد فزاینده قیمت‌ها در خلا بی‌توجهی به مسئله بسیار مهم، حتمی است و البته با دست به دست شدن این سفره پربرکت و بدهی انباشته بر جای مانده از آقایان حاصلی جز ویرانی اقتصادی در پی نخواهد داشت.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تصور می‌کنم مدیران اقتصادی - صنعتی کشور خودشان را به خواب زده‌اند، گفت: اگر این آقایان در خواب غفلت می‌بودند با این همه هشدار و تلنگر از خواب بیدار می‌شدند اما کسی که خودش را به خواب زده نمی‌توان بیدار کرد. عده‌ای از حاشیه سود بازار خودرو به سودهای نجومی رسیدند. این جریان که فساد را با خود دارد به دلیل قدرت و پول زیاد، تصمیمات دستگاه‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر را هم تحت تاثیر اراده خود قرار می‌دهند.

به اعتقاد منصوری، ساختار معیوب اقتصادی را می‌توان اصلاح کرد اما نیاز به انقلاب تصمیم‌گیری در حوزه اقتصاد هستیم.

وی اظهار کرد: تحول صنعت به ویژه تحول صنعت خودروسازی کشور به مدیران خاص، با بصیرت و دانا نیاز دارد، اصلا سالم‌سازی حوزه‌های اقتصادی از فرصت‌طلبان و سوءاستفادگران به افراد پاک دستِ کاربلد نیازمند است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.