کد مطلب: ۱۳۸۴۲۳

آسمان و بوئنیگ قرارداد نهایی خرید ۳۰ فروند هواپیما را امضا کردند

آسمان و بوئنیگ قرارداد نهایی خرید 30 فروند هواپیما را امضا کردند

شرکت هواپیمایی آسمان روز گذشته، قرارداد نهایی خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس را با این شرکت آمریکایی، در تهران امضا کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی آسمان قرارداد نهایی خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس را با این شرکت آمریکایی امضا کرد. این اولین قرارداد بوئینگ با یک شرکت ایرانی پس از ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ است.

گفتنی است، توافق اولیه بوئینگ و آسمان دو ماه پیش صورت گرفته بود و روز گذشته قرارداد نهایی در تهران به امضا رسید.

حسین علایی مدیرعامل شرکت آسمان پس از امضای این قرارداد گفت: بسیار خوشحالم که توافق نهایی خرید 30 فروند هواپیمای بوئینگ، پس از یک سال مذاکره با این شرکت، در نهایت امضا شد.

به گفته وی، شرکت آسمان در مرحله اول، 30 فروند از هواپیماها را تحویل می‌گیرد و پس از نهایی کردن خرید این 30 فروند، خرید 30 فروند دیگر در دستور کار قرار می‌گیرد.

شرکت هواپیمایی آسمان که سومین شرکت بزرگ هواپیمایی ایران است، تحت مالکیت سازمان بازنشستگی کشوری است اما به عنوان یک شرکت خصوصی اداره می‌شود.

بر اساس گزارش‌ها، شرکت هواپیمایی آسمان قرار است، برای خرید 60 فروند هواپیما، مبلغ 3 میلیارد دلار به شرکت بوئینگ پرداخت کند که 5 درصد آن را شرکت پرداخت می‌کند و 95 درصد باقی‌مانده از طریق فاینانس تامین می‌شود.

لازم به ذکر است، در پی توافق هسته‌ای انجام شده میان ایران و پنج کشور دیگر، فروش هواپیما به ایران امکان‌پذیر شد.

به دنبال صدور این مجوز، جمهوری اسلامی ایران توافق خرید یکصد هواپیمای ایرباس، 80 هواپیمای بوئینگ و 20 هواپیمای ای‌تی‌آر ایتالیایی را به امضا رساند.

ترامپ بارها از زمان روی کار آمدنش، توافق هسته‌ای ایران را بد خوانده است، اما تاکنون واکنشی به قرارداد امضاشده میان این دو شرکت نشان نداده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.