کد مطلب: ۵۷۳۸۰۰

آشنایی با جزایر هیجان انگیز رنگین کمانی ایتالیا

آشنایی با جزایر هیجان انگیز رنگین کمانی ایتالیا

نقشۀ ایتالیا شبیه چکمه است و دور تا دور آن را نیز جزایر ریز و درشت در بر گرفته است. مردم ایتالیا برای تفریح از داخل چکمه بیرون می‌آیند و به جزیره‌های رنگ و وارنگ و هیجان انگیزی می‌روند که مقصد گردشگری بسیاری از مردم جهان است.

نقشۀ ایتالیا شبیه چکمه است و دور تا دور آن را نیز جزایر ریز و درشت در بر گرفته است. باورتان بشود یا نه، ایتالیا ۸۰ جزیره را در خود جای داده است، از جزایر معروف ونیز و سیسیلی گرفته تا جزایر کوچکی که هر کدام به دلیلی معروف هستند. مردم ایتالیا برای تفریح از داخل چکمه بیرون می‌آیند و به جزیره‌های رنگ و وارنگ و هیجان انگیزی می‌روند که مقصد گردشگری بسیاری از مردم جهان است. اگر شما هم قصد بازدید و تفریح از این جزایر بسیار هیجان انگیز را دارید، چکمه‌هایتان را بپوشید، بلیط خود را از فلایتیو خریداری کنید و به راه بیفتید.

بورانو (Burano)

بورانو جزیره‌ای در تالاب ونیزی، شمال ایتالیا، است که به دلیل توری و خانه‌های رنگارنگش معروف است. بورانو تنها ۷ کیلومتر از ونیز فاصله دارد، بنابراین اگر شما به ونیز رفته‌اید، با سوار شدن یک اتوبوس آبی ونیزی، به راحتی می‌توانید به این جزیره سفر کنید. بورانو دارای تراکم جمعیت بالایی است و جزیره‌ای شلوغ محسوب می‎شود. این جزیره تقریباً به طور کامل توسط ساختمان‌های مسکونی رنگی و با چند منطقۀ سبز کوچک پوشیده شده است.

علاوه بر زیبایی‌های ساختمان‌سازی بورانو، یک جزیرۀ قدیمی است. این جزیره در گذشته یک دهکدۀ ماهیگیری بوده که سنت‌های آن به دوران روم برمی‌گردد. هرچند تعداد ماهیگیران در این سال‎ها بسیار کاهش یافته است، با این حال، شما هنوز هم می‎توانید در بورانو ماهی‌های صید روز را نوش جان کنید.

هنر ساخت توری نیز نقش مهمی در تاریخ بورانو داشته است. افسانه‌ها می‌گویند یک ماهیگیر یک تور عروسی به به نامزدش هدیه داد و همه سعی کردند آن را با سوزن‌دوزی بدوزند که به تدریج تبدیل به تور معروف بورانو شدند که سوغات این شهر به شمار می‌آید. البته عامل اصلی زیبایی بورانو را خانه‌های رنگارنگ آن تشکیل می‌دهد. شما می‌توانید با خرید بلیط ایتالیا از فلایتیو از طریق ونیز به این جزیره سفر کنید و از جاهای دیدنی آن از جمله کلیسای سان مارتینو دیدن نمایید.

آمالفی (Amalfitana)

جزیرۀ آمالفی بخشی از خط ساحلی در دریای تیرنه است که در خلیج سالرنو در جنوب ایتالیا واقع شده و ساحل آمالفی یک مقصد گردشگری محبوب برای منطقه و کل ایتالیا است و به بهشت روی زمین معروف است. آمالفی یکی از نقاطی است که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند. آمالفی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. و مانند سایر مناطق، آمالفی در آب و هوای مدیترانه‌ای قرار دارد و دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های معتدل است. بنابراین هر زمان که به آمالفی سفر کنید، می‌توانید به گونۀ متفاوتی از هوای آن لذت ببرید.

یکی از جاذبه‌های گردشگری آمالفی مسیر خدایان یا سنتیرو دگلی دی (Sentiero degli Dei) است که به دو دلیل معروف‌ترین پیاد‎ه‌روی در ساحل آمالفی است: نخست این که از ابتدا تا انتها دارای چیزهای جذاب و دیدنی است و دوم این که لازم نیست بر خلاف اکثر پیاده‌روی‌های آمالفی، پله‌نوردی زیادی انجام دهید. این پیاده‎رو از روستای بومرانو شروع می‌شود، که به راحتی با اتوبوس از شهر آمالفی قابل دسترسی است. این پیاده‌روی یک تور بزرگ آمالفی است که شما می‌توانید از طریق آن بیشتر جاذبه‌های این منطقه از جمله غار بیسکویت دیدن کنید.

آمالفی دارای سه شهر پوزیتانو (Positano)، آمالفی و آترانی (Atrani) است که در فاصلۀ نزدیکی از هم قرار دارند. پوزیتانو با خانه‌های رنگی و سقف‌های سفالی یکی از زیباترین مناطق آمالفی است. خیابان‌ها و پله‌های شیب‌دار آن، که در کنار هتل‌ها، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها هستند. خوردن بستنی معروف ایتالیا یعنی ژلاتو را فراموش نکنید.

ایشیا (Ischia)

بزرگ‌ترین جزیره‌ای است که در خلیج ناپل در ساحل غربی ایتالیا قرار دارد. سواحل شنی و چشمه‌های آب گرم طبیعی این جزیره را به مقصدی محبوب برای سفرهای آخر هفته برای ساکنان ناپل و تورهای اروپایی تبدیل کرده است. بیشتر جزیره کوهستانی است و دارای کوه آتشفشانی به ارتفاع ۷۸۹ متر است.

این جزیره که رنگ‌های سفید و قرمز در آن غالب هستند، دارای جاذبه‌هایی نظیر باغ گیاه شناسی، که به خاطر مجموعۀ گسترده‌ای از کاکتوس‌ها معروف است، قلعۀ قرون وسطایی آراگونس (Aragonese) و برج گوئرورا (Guervera) است که به نمادی برای این جزیره تبدیل شده است.

کاپری (Capri)

کاپری واقع در خلیج ناپل، جزیره‌ای غنی از اساطیر و تاریخ است. این جزیره با رنگ غالب سبز که به پوشش گیاهی آن ارتباط دارد، در نزدیکی ایشیا و پروکیدا واقع شده است و گفته می‎شود که قوم ساردین ملوانان را با آهنگ‌های پرشور خود به اینجا کشانده‌اند. امپراتور روم، تیبریوس تا زمان مرگش در سال ۳۷ بعد از میلاد در اینجا زندگی کرده است و ویلای جویس، محل اقامت شاهنشاهی، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های جزیره است.

مشهورترین جاذبۀ طبیعی کاپری غار ساحلی بلو گروتو (Blue Grotto) است که در زمان مناسب جزر و مد با قایق قابل دسترسی است. تابش نور خورشید از ورودی غار، آب را به رنگ آبی فیروز‎ ای درخشان در می‎آورد. در شهر آناکاپری سوار شدن بر آسانسور تا قلۀ مونته سولارو نیز از فعالیت‎های مورد علاقۀ گردشگران در این جزیره است. این سفر ۱۵ دقیقه‌ای چشم‌اندازهای دیدنی از جزیره و دریا را ارائه می‌دهد.

پروکیدا (Procida)

کوچک‌ترین جزیره از سه جزیرۀ پرطرفدار به همراه کاپری و ایشیا در خلیج ناپل است که خلوت‌تر از همسایگان بزرگترش است. این جزیره نخ تنها مکانی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال تعطیلات آرام در ساحل هستند، بلکه ساختمان‌های آن با رنگ‌های دلربایش، شما را مسحور خود می‌کند.

شهرهایی مانند بندر اصلی مارین گرانده (Marina Grande) و چیائوللا (Chiaiolella) دارای امکانات پذیرایی مناسبی از مسافران هستند. رستوران‌های این جزیره از غذاهای ساده و لذیذ دریایی و ماهی‌های صید روز گرفته تا خرگوش سرو می‌کنند. سواحل شنی این جزیره از مناسب‌ترین جاها برای حمام آفتاب و شنا هستند. کلیسای سن میشل با گنبدهای نقاشی شدۀ خود که سنت مایکل را در حال مبارزه با ترکان مهاجم نشان می‌دهد از جاذبه‎های گردشگری این جزیره است.

لامادالنا (La Maddalena)

لامادالنا، جزیرۀ صورتی، بزرگ‌ترین جزیره در مجمع‎الجزایر لامادالنا است که با یک جادۀ طولانی به جزیرۀ همسایه خود کاپررا وصل می‌شود. خانه‌های این جزیره با سنگ گرانیت با رنگ صورتی که در نزدیکی شهر لامادالنا استخراج شده است، ساخته شده‌اند. این سنگ‌ها که از آنها در ساخت مجسمۀ آزادی نیویورک نیز استفاده شده‌است، باع درخشش شهر لامادالنا در هنگام غروب می شود. این شهر به خاطر شب زنده‌داری‌اش نیز مشهور است. جاده‌ای که دور جزیره می‌چرخد ​​بازدیدکنندگان را به محبوب‌ترین سواحل لا مادالنا می‌رساند و از کنار چندین قلعۀ متروکه نظامی نیز عبور می‌کند.

لامپدوسا (Lampedusa)

در لیست جزیره‌های رنگی ایتالیا، می‌توان لامپدوسا را به خاطر چترهای آفتاب‌گیر رنگی که گردشگران کنار ساحل برپا می‌کنند، قرار داد. این جزیره که به تونس نزدیک‌تر از ایتالیا است، یکی از زیباترین سواحل جهان به نام ساحل خرگوش را در خود دارد. در این ساحل می‎توانید با در سطوح کم عمق و شفاف آب قدم بزنید. جزیرۀ حفاظت‌شده یکی از معدود نقاط دریای مدیترانه است که در آن لاک پشت‌ها می‌توانند با خیال راحت تخم‌گذاری کنند.

در لامپدوسا شرایط برای غواصی و سایر ورزش‌های آبی ایده‌آل است و تور با قایق بهترین راه برای یافتن مکان مناسب برای کشف عمق دریا است. یکی از نقاط غواصی محبوب در اطراف مجسمۀ غرق‌شدۀ فردی به نام مدونا دلماره است که غواصان می‌توانند با اختاپوس، هامور و ماهی سارگو روبرو شوند. برای سفر به این جزایر جذاب ایتالیایی، از فلایتیو بلیط تهیه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.