کد مطلب: ۱۴۳۳۴۶

آغاز برگزاری کنکور سراسری از فردا

آغاز برگزاری کنکور سراسری از فردا

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در تشریح روند برگزاری آزمون سراسری سال 96 گفت: این آزمون فردا و پس فردا (پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16 تیر ماه) در 372 شهرستان و 478 حوزه امتحانی به صورت سراسری برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی با اعلام مطلب اظهار کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام‌شده، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم انسانی و گروه آزمایشی علوم ریاضی در صبح و آزمون عمومی اختصاصی گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر روز پنج شنبه 15 تیر ماه سال 1396 همچنین آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح و آزمون عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه 16 تیر ماه سال 1396 در 372 شهرستان در بخش کشور و 478 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: درب حوزه‌های امتحانی برای آزمون‌های صبح راس ساعت هفت و برای آزمون‌های بعدازظهر راس ساعت 14:30 (دو و نیم بعدازظهر) بسته خواهد شد. لذا از ورود داوطلبان به حوزه امتحانی پس از بسته شدن درب حوزه امتحانی ممانعت به عمل خواهد آمد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: هر دواطلب برای حضور در جلسه آزمون باید پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار به همراه داشته باشد. آزمون صبح‌ها راس ساعت 7:30 و بعد از ظهرها راس ساعت 15 آغاز می‌شود.

به گفته دکتر توکلی هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط و همچنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس‌دار باید چند مداد نرم و پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن به همراه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: داوطلبان باید از آوردن وسائل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هرگونه نت و یادداشت، ماشین حساب، تلفن همراه، ساعت هوشمند، تبلت، دست بند و غیره به جلسه آزمون اکیدا خودداری نمایند.

بدیهی است در صورتی که داوطلب عمدا یا سهوا هر یک از این وسائل را با خود به جلسه آزمون ببرد، آن فرد به عنوان متخلف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری که بخشی از آن در اطلاعیه توزیع کارت درج گردیده با وی رفتار خواهد شد. ضمنا از آنجایی که محلی برای نگهداری وسائل اضافی در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نمی‌شود، لذا به کلیه داوطلبان اکیدا توصیه می‌شود به هیچ عنوان این قبیل وسائل را با خود به حوزه امتحانی نیاورند در غیر این صورت مسوولیت حفظ و نگهداری آن بر عهده حوزه امتحانی مربوط نخواهد بود.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: در جلسه آزمون عمومی و اختصاصی به هر یک از داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی یک پاسخ‌نامه داده خواهد شد. در مستطیل بالای پاسخ‌نامه شماره داوطلب، نام خانوادگی، نام و گروه آزمایشی درج شده است. پاسخ‌نامه به همراه دفترچه آزمون (دفترچه شماره یک) که در یک بسته نایلونی قرار دارد به داوطلب داده می‌شود.

دکتر توکلی خاطرنشان کرد: در مستطیل بالای پاسخ‌نامه مطلقا نباید چیزی نوشت یا علامتی گذاشت به غیر از محل‌های مشخص شده بر روی پاسخ‌نامه از نوشتن و یا علامت‌گذاری در سایر محل‌ها خودداری شود. در غیر این صورت فرد با عنوان متخلف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری مصوب مجلس شورای اسلامی برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: داوطلب به محض دریافت پاسخ‌نامه می‌بایست شماره آن را با شماره صندلی و شماره کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست در صورت مشاهده تفاوت بی درنگ موضوع را به نزدیک‌ترین مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پیگیری و اختلاف برطرف شود. همچنین پس از اطمینان از این پاسخ‌نامه متعلق به داوطلب است لازم بوده براساس دستوری که از بلندگو پخش می‌شود نسبت به تکمیل مندرجات جدول زیر پاسخ‌نامه شامل نام و نام خانوادگی و غیره با مداد سیاه نرم و پررنگ اقدام و آن را امضاء کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلب باید محل مخصوص جوابی که در پاسخ‌نامه برای هر سوال در نظر می‌گیرد به وسیله مداد پر کند. برای آگاهی از طرز پرکردن محل مخصوص در جواب به نمونه پاسخ‌نامه مندرج در راهنمای شرکت در آزمون توجه نماییم. چون پاسخ‌نامه به وسیله ماشین علامت خوان تصحیح می‌شود از کثیف کردن، تا کردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و یا هر اثری بر روی آن خودداری شود.

به گفته دکتر توکلی، جواب‌ها باید فقط در پاسخ‌نامه با پرکردن محل مخصوص آنها و به وسیله مداد مشکی نرم و پررنگ مشخص شود، پر کردن محل پاسخ‌ها باید پررنگ و یکنواخت باشد. پاسخ‌هایی که به هر نحو دیگر در پاسخ‌نامه یا در دفترچه آزمون علامت‌گذاری یا نوشته شود قابل تصحیح یا نمره‌گذاری با ماشین نیست و به همین علت به هیچ وجه به حساب نمی‌آید.

وی خاطرنشان کرد: در تست‌های چهار گزینه‌ای برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی یا تصادفی یک نمره منفی منظور خواهد شد، بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، زیرا به سوال‌های بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها غلط محسوب می‌شود و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: هر داوطلب پس از دریافت بسته‌های پاسخ‌نامه و دفترچه آزمون عمومی و پس از آن دفترچه آزمون اختصاصی باید نسبت به کنترل شماره داوطلبی مندرج بر روی جلد دفترچه با شماره داوطلبی مندرج در کارت شرکت در آزمون و شماره صندلی خود و همچنین نام خانوادگی و نام و اطمینان از یکسان بودن آن همچنین کنترل نوع دفترچه آزمون براساس برنامه زمانی مربوط نسبت به پاسخ‌گویی سوالات اقدام کند.

به گفته دکتر توکلی آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح پنج شنبه 15 تیر ماه سال 1396 برای تعداد 148 هزار و 500 داوطلب که از این تعداد 52 هزار و 531 نفر زن و مابقی مردم هستند برگزار خواهد شد. در این آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به 100 سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون در مدت 75 دقیقه و به 135 سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره دو آزمون این گروه آزمایشی در مدت 175 دقیقه پاسخ داده خواهد شد.

وی تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی نیز در صبح پنج شنبه 15 تیر ماه سال 1396 برای تعداد 184 هزار و 195 داوطلب که از این تعداد 115 هزار و 466 نفر زن و مابقی مرد هستند برگزار می‌شود. در این آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی به 100 سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون در مدت 75 دقیقه و به 180 سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره دو آزمون این گروه آزمایشی 165 دقیقه پاسخ خواهند داد. لازم به ذکر است داوطلبانی که دراین گروه آزمایشی دارای مدرک دیپلم، پیش‌دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند، ضرورت دارد علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه‌های شماره یک و دو آزمون به 20 سوال درس اصول عقاید و فقه که در دفترچه شماره 3 به چاپ رسیده در مدت 20 دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر پنج شنبه 15 تیر ماه سال 1396 برای تعداد 61 هزار و 985 داوطلب که از این تعداد 43 هزار و 883 نفر زن و مابقی مرد هستند برگزار خواهد شد. در این آزمون داوطلبان گروه آزمایشی هنر به 100 سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک در مدت 75 دقیقه و به 160 سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره دو آزمون در مدت 165 دقیقه پاسخ می‌دهند.

به گفته توکلی آزمون داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی نیز در صبح جمعه 16 تیر ماه سال 1396 برای تعداد 580 هزار و 570 داوطلب که از این تعداد 367 هزار و 793 نفر زن و مابقی مرد هستند برگزار می‌شود. در این آزمون نیز داوطلبان گروه آزمایشی گروه تجربی به 100 سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک آزمون در مدت 75 دقیقه و به 170 سوال اختصاصی مندرج در دفترچه شماره دو در مدت 175 دقیقه پاسخ خواهند داد. لازم به ذکر است داوطلبانی که در این گروه آزمایشی دارای دیپلم بهیاری و یا شاغل در حرفه بهیاری هستند ضرورت دارد علاوه بر پاسخ‌گویی به سوالات دفترچه‌های شماره یک و دو آزمون به 50 سئوال تخصصی بهیاری مندرج در دفترچه سه آزمون در مدت 30 دقیقه پاسخ دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آزمون داوطلبان گروه آزمایشی‌ زبان‌های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه 16 تیر ماه 1396 برای تعداد 118 هزار و 467 داوطلب که از این تعداد 78 هزار و 210 نفر زن و مابقی مرد هستند برگزار می‌شود. در این آزمون کلیه داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی به 100 سوال عمومی مندرج در دفترچه شماره یک در مدت 75 دقیقه و هر یک از متقاضیان زبان‌های خارجی انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی به 70 سوال اختصاصی این زبان‌ها در مدت 110 دقیقه پاسخ دهند. لازم به ذکر است برای داوطلبانی که زبان‌های خارجی آنها ایتالیایی یا روسی است، آزمون اختصاصی این زبان‌ها برگزار نمی‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.