کد مطلب: ۴۳۳۶۹۱

آغاز تست داروی کرونا بر روی هزار بیمار مبتلا

آغاز تست داروی کرونا بر روی هزار بیمار مبتلا

شرکت آمریکایی گیلیاد به‌تازگی اعلام کرده، قصد دارد داروی تولیدشده از سوی این کمپانی برای درمان کرونا را بر روی هزار بیمار مبتلا آزمایش کند. به‌دنبال انتشار این خبر، سهام این کمپانی بیش از چهار درصد رشد کرد.

شرکت داروسازی و بیوتکنولوژی گیلیاد (Gilead)، به‌تازگی اعلام کرده، قصد دارد داروی تولیدشده از سوی این کمپانی آمریکایی را بر روی هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا آزمایش کند. به‌گفته محققان در گیلیاد آزمایش مورد نظر در دو مرحله صورت خواهد گرفت.

به‌ گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بیزنس‌اینسایدر ، انتشار این خبری در حالی صورت می‌گیرد که بیش از 82 هزار نفر در 40 کشور مختلف جهان به این ویروس مبتلا شده و نزدیک به سه هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

با این آمار از قربانیان، ضرورتِ تولید سریع دارو، از سوی صنایع دارویی کشورها حس می‌شود.

این دارو با تلاش‌های بی‌وقفه و همکارهای صنایع داروسازی در دو کشور چین و آمریکا تولید شده است. گیلیاد اعلام کرده ثبت‌نام بیماران برای استفاده از این دارو که remdesivir نام دارد و انجام مطالعات مربوط به آن، از ماه مارس (ماه آینده میلادی) در کشورهای آسیایی و دیگر نقاط جهان که موارد ابتلا در آنها زیاد بوده، آغاز خواهد شد.

به‌گفته مسئولان این کمپانی، نتایج اولیه این مطالعات احتمالا در ماه آپریل اعلام می‌شود.

موسسه ملی بیماری‌های عفونی در آمریکا، اخیرا این دارو را بر روی بیماران مبتلا به کرونا در ایالات متحده آغاز کرد.

به‌گفته مدیر این کمپانی، تمرکز اصلی گیلیاد، مشخص کردن ایمنی و کارایی این دارو با سرعت هرچه‌تمام‌تر به‌عنوان یک درمان بالقوه برای ویروس کرونا است.

با اعلام خبر کشف دارو برای ویروس کرونا، سهام این شرکت در معاملات روز پنجشنبه چهار درصد رشد کرد.

این در حالی است که بازارهای سهام در کشورهای مختلف جهان پس از شیوع ویروس دچار بی‌ثباتی شده بودند. در عین حال تحلیلگران بسیاری رشد اقتصادی آهسته‌تر برای چین و وقوع رکود اقتصادی را پیش‌بینی کرده‌اند.

پیش‌تر نیز پس از آنکه شرکت داروسازی مدرنا ادعا کرد واکسن ویروس کرونا را کشف کرده است، با هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سهام این کمپانی مواجه شد.

به‌گفته مایکل یی، تحلیلگر، با وجود افزایش ارزش سهام این شرکت، گیلیاد نمی‌تواند قیمت بالایی را برای این دارو در نظر بگیرد. چرا که بسیاری از مردم تنها در مدت‌زمانی کوتاه و یک بار از آن استفاده خواهند کرد. همچنین ممکن است این شرکت به‌دلایل بشردوستانه این دارو را با قیمتی بسیار اندک در اختیار بیماران قرار دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • افشین

    تا آخر اردیبهشت یحتمل ریشه کن میشه و خود شرکتها میدونن و قطعا سعی میکنن زودتر بدن بیرون تا درآمد داشته باشن

  • ناشناس

    آمریکا این ویروس رو ساخته !!!چه چیزایی میگید مارو کلت بدبین کردن به آمریکا ……،انشاالله زودتر داروش وارد شه و مردم فقط از این فلاکت بیان بیرون ،حیف نزدیک عید اصلا نفهیمیدیم داره عید میاد ??

  • جعفر

    چرا با وجودیکه، ویروس شروع به سرایت و گسترش کرده بود و بیشتر کشورها پروازهایشان را تعلیق کرده بودند، ایران همچنان پروازهایش به چین را ادامه داد؟
    چرا مسئولان، به مجرد دیده شدن کرونا در قم، ان شهر را قرنطینه نکردند؟ در صورتیکه، چین با این اقدام توانسته بود، سیر بیماری را نزولی کند. مسئولان باید به این دو سئوال که ابهام عموم مردم است، پاسخ دهند.

  • ناشناس

    به نظرم این دارو احتمالا قبل از ورود به بازار ازمایش شده و جواب تست این دارو مثبت بوده که آمریکا به این سرعت وارد بازار کرده و در ذمن اول روی عده ایی مریض آمریکایی ازمایش شده و احتمالا میخوان بدونن نوع رفتار این ویروس در مقابل این دارو در نواحی مختلف کره زمین به چه شکلی است و یا اینکه میخوان کلا تو منطقه آسیا ازمایشش کنند و بخاطر همین به تعداد هزار نفر برای تست نیاز دارن چون بعضی از داروها امکان داره تو گروههای مختلف انسانی نتیجه ی یکسان نداشته باشه و از این رو میخوان با این عمل تست بگیرن .

  • N,V

    من الان حدود ۱۵ روزه هرشب دعا میکنم که دارو یا واکسن این ویروس ساخته بشه ‌و هرچه زودتر برسه به دست تمامی کشورها که دیگه واقعأ توان این همه درد ومصیبت رو نداریم. خدایا خودت کمک کن. با دیدن این خبر که چندوقته واکسن ‌وداروش ساخته شده، دل تو دلم نیست یه روز از خواب بیدارشم ‌ببینم این ویروس ریشه کن شده ‌و مردم می‌تونند با خیال راحت بیرون برن و راحت زندگی کنند.

    • ناشناس

      سلام
      شما دعا می کنی اما اونا عمل می کنن.

  • Darya .beigi

    سلام با اینکه هدف این ویروس الک کردن هست اما سیستم های مقاوم بدن الان در حال تغییر هستند با نانو ذرات نقره میتوان به سلول وارد شد و حتی شکل ان را نیز تغییر دادبرای رواج و اعلام.این کار به امکانات ویژه و سطح آزمایشات و نیروی کار امد و کاردان لازم هست .لطفا به گوش باشید

  • ناشناس

    امیدواریم هر چه سریع تر دارو به دست ایران برسه اینجا خیلی اوضاع خرابه???????

  • Az

    سلام بشر سالهاست باورود به عصر تکنولوزیدر مسائل زیادی رشد کرده ولی همچنان گرفتاریهای زیادی هم برای خودش درست کرده
    این هم یکی از این مسائل وقتی ۵سال پیش بیل گیتس گفت ده آینده مشکل کره زمین مبارزه با ویروس ها خواهد بود همه خندیدن
    امیدواریم هر کجای دنیا موفق شدند زودتر بداد مردم برسند
    بنی آدم اعضای یکدیگرند……..

  • امیر

    به ایران بدید سریع مردم ایران دیگه طاقت ندارن دارن تلف میشن

  • ناشناس

    فقط میخوام بگم دم اونایی گرم که دارن شبانه روزی واسه درمان این ویروس تلاش میکنن
    نمیدونم چقدر صحیح هست مطلبش .ولی فقط امیدوارم زودتر داروش به کشورمون برسه .