کد مطلب: ۳۲۳۴۳۴

آغاز مذاکرات چین و امریکا برای کاهش تنش‌های تجاری

آغاز مذاکرات چین و امریکا برای کاهش تنش‌های تجاری

وزیر خزانه‌داری امریکا و همتای چینی او مذاکرات خود درباره معاملات احتمالی که منجر به کاهش تنش‌های تجاری بین چین و امریکا می‌شود را از سر گرفتند.

وزیر خزانه‌داری امریکا و همتای چینی او مذاکرات خود درباره معاملات احتمالی که منجر به کاهش تنش‌های تجاری بین چین و امریکا می‌شود را از سر گرفتند. به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری امریکا و « لی هی » همتای چینی او در تماس تلفنی روز جمعه 9 نوامبر درباره امکان از سرگیری مذاکرات برای کاهش تنش‌های اقتصادی پیش از نشست گروه 20 و دیدار احتمالی روسای‌جمهوری دو کشور در حاشیه این نشست، صحبت کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، ایالات متحده ارایه پیشنهاد توسط چین پیش از مذاکرات را خواستار شده و این در حالی است که چین قبل از ارایه پیشنهاد رسمی، درخواست مذاکره دارد.

به نوشته این شبکه خبری، مقامات چینی انتظار ندارند که در نشست گروه 20 به توافق دست یابند، اما در عوض چارچوب مذاکرات را با جزییات دنبال می‌کنند. ممکن است با عدم افزایش قیمت‌ها توسط امریکا، چین و ایالات متحده حداکثر به آتش‌بسی در جنگ تجاری فزاینده خود دست یابند. دولت امریکا بارها چین را به سرقت فناوری‌های پیشرفته، بی‌عدالتی علیه شرکت‌های امریکایی و خارجی، سرقت حق مالکیت معنوی و همچنین دزدیدن فرصت‌های شغلی امریکایی‌ها متهم کرده است.

از این رو، ایالات متحده روی 250 میلیارد دلار از کالاهای چین تعرفه 10 و 25 درصدی وضع کرده است. ایالات متحده همچنین اعلام کرده است تعرفه‌ای به ارزش کلی 257 میلیار دلار بر کالاهای چین در نظر دارد که در صورت عدم توافق در نشست گروه 20، آن را اعمال خواهد کرد؛ این جدیدترین اعمال فشار امریکا برای کسب امتیاز از چین به شمار می‌رود. نخست

وزیر چین گفته اختلافات اقتصادی و تجاری این کشور و امریکا مشکلی جدی در روابط دوجانبه است. لی کیانگ در سخنرانی در موسسه یوسف ایشاک در سنگاپور گفت: «امیدوار هستیم که مذاکرات دوجانبه بر اساس احترام متقابل، توازن، منافع دوجانبه و حسن نیت ادامه بیابند تا راهکاری یافته شود که مورد قبول دو طرف باشد.»

گروه 20 متشکل از وزرای اقتصاد (دارایی) و مسوولان بانک‌های مرکزی 20 اقتصاد مطرح دنیاست که در مجموع 85 درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.

منبع: روزنامه تعادل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.