کد مطلب: ۲۹۳۷۳۶

وزیر خارجه آلمان:

آلمان به شرکت‌هایی که بخواهند در ایران بمانند کمک می‌کند

آلمان به شرکت‌هایی که بخواهند در ایران بمانند کمک می‌کند

وزیر خارجه آلمان در همایشی با حضور سفیران کشورش مدعی شد که برلین قصد دارد به شرکت‌های آلمانی که بخواهند در ایران باقی بمانند کمک کند.

وزیر خارجه آلمان در همایشی با حضور سفیران کشورش مدعی شد که برلین قصد دارد به شرکت‌های آلمانی که بخواهند در ایران باقی بمانند کمک کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، «هایکو ماس»، وزیر امور خارجه آلمان روز سه‌شنبه مدعی شد کشورش قصد دارد به شرکت‌هایی که می‌خواهند در ایران فعالیت کنند کمک کند.

به نوشته اشپیگل، هایکو ماس در همایشی با حضور سفیران کشورش در برلین گفت: «می‌خواهیم به کشورهایی که می‌خواهند در ایران باقی بمانند تا آنجا که ممکن است و امکانات داریم، کمک کنیم».

هایکو ماس گفت که اولویت آلمان بر ایجاد کانال‌های مالی با ایران است.

برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، میان ایران و ۵ کشور دیگر (آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، چین، روسیه) به اضافه اتحادیه اروپا در ماه تیر سال ۹۴ شمسی (۲۰۱۵ میلادی) مورد توافق قرار گرفت.

آمریکا اردیبهشت سال ۹۷ (۲۰۱۸ میلادی) به طور یک‌جانبه از برجام خارج شد اما طرف‌های اروپایی برجام مدعی ادامه اجرای تعهدات خود شده‌اند.

اتحادیه اروپا چندی پیش بسته قوانین مسدودساز برای حمایت از ایران و شرکت‌های اروپایی در قبال تحریم‌های آمریکا را ارائه کرد، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند که این قوانین در عمل نمی‌تواند مانع از خروج شرکت‌های بزرگ اروپایی از ایران شود.

کمیسیون اروپا نیز پنجشنبه هفته گذشته (اول شهریور ماه) اعلام کرد که توافقنامه‌ای به ارزش 18 میلیون یورو متمرکز بر همکاری با بخش خصوصی ایران را به تصویب رسانده است. به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، این مصوبه مربوط به توافقی است که دو سال پیش برای همکاری با اروپا صورت گرفته و با بسته پیشنهادی اروپا برای حفظ برجام ارتباطی ندارد. مقامات ایرانی بر ناکافی بودن تحرکات اتحادیه اروپا برای حفظ توافق هسته‌ای و جبران چالش‌های ناشی از خروج واشنگتن از این توافق تاکید کرده‌اند.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.