کد مطلب: ۳۰۲۰۳۵

یک مقام مسئول خبر داد:

آماده شدن ترمینال سلام فرودگاه امام برای اربعین

آماده شدن ترمینال سلام فرودگاه امام برای اربعین

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) با اظهار امیدواری درباره آماده شدن ترمینال مسافری«سلام» تا پایان مهرماه، گفت: در این صورت تعدادی از پروازهای اربعین به این ترمینال منتقل خواهد شد.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) با اظهار امیدواری درباره آماده شدن ترمینال مسافری«سلام» تا پایان مهرماه، گفت: در این صورت تعدادی از پروازهای اربعین به این ترمینال منتقل خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز،تکمیل ساخت و بهره برداری از ترمینال سلام یکی از پروژه/2های مزمن در وزارت راه و شهرسازی است که در مورد افتتاح آن تاریخ های متعددی وعده شده اما هیچیک از این تاریخ ها تاکنون تحقق نیافته است.

وعده اول افتتاح: تابستان ۹۵

آخوندی از ابتدای دولت یازدهم افتتاح این ترمینال در تابستان سال ۹۵ را وعده داد که به دلایلی از جمله تغییر کاربری اولیه آن از پروازهای حج به پروازهای عمومی، اصلاح نقشه مهندسی ترمینال با هدف افزایش ظرفیت آن از ۳ به حدود ۶ میلیون نفر در سال، تخریب و ساخت مجدد بخشی از فضای داخلی ترمینال، توقف کوتاه مدت فعالیت پیمانکار در خرداد ۹۵ و … این وعده عملی نشد.

وعده دوم؛ پایان ۹۵

همچنین محمود نویدی مدیرعامل سابق فرودگاه امام خمینی (ره) در وعده دیگری قول داد این ترمینال تا پایان سال ۹۵ به بهره برداری برسد که این بار نیز این مهم به سرانجام نرسید.

با انتصاب شهرام آدم نژاد، معاون سابق برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به سمت مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) ، بار دیگر تسریع در تکمیل و بهره برداری از ترمینال سلام در اولویت پروژه‌های عمرانی وزارت راه قرار گرفت و وی با جدیت بیشتری ساخت آن را پیگیری کرد.

وعده سوم؛ پروازهای حج امسال

علی رستمی، معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در نخستین نشست هماهنگی پروازهای حج ۹۷ در روز یکم خرداد سال جاری اعلام کرد: «تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا عملیات اعزام و پذیرش مسافران پروازهای حج امسال را از ترمینال سلام انجام دهیم که به احتمال بسیار زیاد این مهم عملی خواهد شد.»

2901468

آدم نژاد نیز در گفت وگویی با خبرنگار مهر در ۲۰ خرداد ماه امسال اظهار کرد: در تلاش هستیم تا پروازهای حج تمتع سال ۹۷ از ترمینال سلام انجام شود که در این صورت ۲۲ هزار زائر بیت الله الحرام از ترمینال سلام به فرودگاه جده اعزام و برگشت داده خواهند شد.

با این وجود و علی رغم تلاش مدیران شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بار دیگر وعده بهره برداری از ترمینال سلام برای پروازهای حج ۹۷ به تعویق افتاد.

علی رستمی معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ۲۴ تیر ماه امسال و تنها ۳ روز پیش از آغاز پروازهای حج در خصوص علت نرسیدن ترمینال سلام به پروازهای تمتع سال جاری به خبرنگار مهر گفت: عملیات اجرایی احداث ترمینال سلام قدری با کندی انجام شد چرا که در زمستان سال گذشته و بهار امسال بارندگی زیادی در محل این ترمینال اتفاق افتاد که سبب توقف ساخت و ساز این ترمینال شد. به گونه ای که یک روز در میان در بهار امسال در فرودگاه امام خمینی بارندگی داشتیم.

وعده چهارم؛ دو ماه آینده

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز که پنج شنبه هفته گذشته (۲۲ شهریور ماه) در مسیر بازگشت از شهر جدید پرند، در بازدید از پیشرفت ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: روند احداث این ترمینال بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا دو ماه آینده به پایان برسد.

تازه‌ترین اظهارنظر/ آدم نژاد: امیدواریم ترمینال سلام به پروازهای اربعین برسد

در همین ارتباط، شهرام آدم نژاد، مدیرعامل فرودگاه امام خمینی(ره) در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد زمانی احتمالی بهره برداری از ترمینال سلام، با توجه به وعده اخیر وزیر راه و شهرسازی، گفت: امیدواریم در خصوص این ترمینال تا پایان مهرماه بتوانیم خبرهای خوبی به مردم بدهیم و تعدادی از پروازها را به مرور به این ترمینال منتقل کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال انجام پروازهای اربعین در ترمینال سلام اظهار کرد: قرار نیست تمام پروازهای اربعین به این ترمینال منتقل شود بلکه براساس انتخاب شرکت هندلینگ پروازهای فرودگاه امام، تعدادی از پروازها که می تواند در کنار آنها پروازهای اربعین باشد بین ترمینال یک و ترمینال سلام تقسیم می شود.

آدم نژاد تصریح کرد: با این حساب تعدادی از پروازهای اربعین در ترمینال سلام و تعدادی دیگر در ترمینال شماره یک انجام خواهد شد.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی(ره) با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد عملیات احداث ترمینال سلام به پایان رسیده است، ادامه داد: تاکنون بخش ساختمان این ترمینال به اتمام رسیده و در حال آماده سازی محوطه ترمینال و نصب تجهیزات هستیم. همچنین بحث هماهنگی اجزای مختلف ترمینال نیز مطرح شده است.

2901467

به گفته این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی، ترمینال سلام، پارکینگ زیرزمینی نخواهد داشت و در محوطه ترمینال به صورت مسقف، پارکینگ احداث خواهد شد.

بخش زیادی از بوی نامطبوع مسیر فرودگاه از بین رفته است

وی در خصوص پیگیری مدیران این فرودگاه برای رفع بوی نامطبوع بخشی از آزادراه تهران-قم تا پیش از ورودی فرودگاه، یادآور شد: ما پیگیری های زیادی با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتیم و بخش زیادی از صنایع مولد بوی نامطبوع از این منطقه خارج شدند؛ در نتیجه، بخش زیادی از بوی بدی که در منطقه وجود داشت، از بین رفته است.

منبع:مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.