کد مطلب: ۲۷۴۱۶۲

وزیر بهداشت مطرح کرد

آمادگی ایران برای ارائه خدمات‌درمانی در آذربایجان

آمادگی ایران برای ارائه خدمات‌درمانی در آذربایجان

وزیر بهداشت با اشاره به همکاری ایران و آذربایجان در حوزه های دارو، درمان و تشخیص بیماری ها، گفت: در این سفر به همراه هیاتی از وزارت بهداشت از بخش‌های بهداشت و درمان این کشور بازدید خواهیم کرد.‌

دکتر سید حسن هاشمی پس از ورود به باکو - پایتخت جمهوری آذربایجان، سابقه روابط دو کشور را دیرینه دانست وگفت: بعد از ملاقات سران دو کشور، اراده جدی برای ارتقای همکاری‌های مشترک در حوزه سلامت وجود دارد و در این سفر با وزرای مختلف جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو خواهیم کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ،وزیر بهداشت تصریح کرد: تعدادی از شرکت‎های بخش خصوصی ایران نیز در این سفر حضور دارند که زمینه گسترش همکاری‌های مشترک را بهتر از گذشته تعریف و تقویت خواهند کرد.

هاشمی با بیان اینکه روابط سیاسی و اقتصادی مشترکی از دوران گذشته بین ایران و آذربایجان وجود داشته است، افزود: خوشبختانه روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف رو به گسترش است و امیدوارم که این سفر نیز در جهت ارتقای روابط دو جانبه و همکاری‌های مشترک در حوزه سلامت دو کشور، موثر باشد.

وزیر بهداشت در زمینه گسترش توریسم سلامت یادآور شد: مذاکرات اولیه برای انعقاد تفاهم‌نامه کلی همکاری‌های مشترک بین ایران و آذربایجان انجام شده و در این سفر بر روی راهکارهای عملی پیشنهادی دانشگاه های علوم پزشکی شمال غرب کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی تبریز با کشور آذربایجان کار خواهیم کرد تا به نتایج مفید و موثری در حوزه توسعه توریسم سلامت برسیم.

هاشمی از آمادگی ایران برای ارائه خدمات درمانی و تشخیصی توسط متخصصان ایرانی در آذربایجان خبر داد و گفت: برای این کار لازم است که هماهنگی‌هایی بین وزراتخانه‌های جمهوری آذربایجان انجام شود تا این همکاری‌ها محقق شود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.