کد مطلب: ۲۳۵۸۱۲

آمادگی ایران برای همکاری با غنا در زمینه تحقیقات و ترویج کشاورزی

آمادگی ایران برای همکاری با غنا در زمینه تحقیقات و ترویج کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در دیدار با سیلفو سعید وزیر منطقه شمال کشور غنا و سفیر ایران در غنا درباره مسائل مهم دو کشور از جمله ترویج و تحقیقات کشاورزی بحث و تبادل نظر کردند.

اسکندر زند با ارائه گزارشی از توانمندی‌های تحقیقاتی و ترویج و آموزش کشاورزی کشور اظهار داشت: ۲۰ موسسه تحقیقاتی بزرگ از جمله موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی، موسسه تحقیقات بذر و نهال، موسسه تحقیقات بیماری‌های گیاهی و دامی، آموزش کشاورزی و ترویج دانش در زیرمجموعه این سازمان تحقیقاتی فعالیت دارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، زند با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی کشور در قالب ۱۰ هزار پهنه تقسیم‌بندی شده است، گفت: مروجان کشاورزی در ۱۲۰۰ مرکز خدمات کشاورزی آخرین یافته‌های تحقیقات کشاورزی را به مزارع منتقل می‌کنند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه آمادگی این سازمان را برای هرگونه همکاری مشترک اعلام کرد.

در این دیدار، وزیر منطقه شمال کشور غنا با اشاره به ظرفیت‌های بسیار مناسب کشورش از جمله آب کافی و زمین‌های مستعد برای کشاورزی، از جمهوری اسلامی ایران خواست تا در زمینه ترویج شیوه‌های علمی در بخش کشاورزی آن کشور را یاری رساند.

آقای سیلفو سعید همکاری‌های دوجانیه ایران و عنا را بسیار خوب ارزیابی کرد و خواستار استفاده از تجربه‌های ارزشمند ایران در زمینه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در آن کشور شد.

منبع: وزارت جهاد کشاورزی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.