کد مطلب: ۳۶۲۴۱۰

آمادگی کاملی در برابر سیل احتمالی تهران داریم/ فقط ۵۰ درصد ظرفیت سدها پر است

آمادگی کاملی در برابر سیل احتمالی تهران داریم/ فقط ۵۰ درصد ظرفیت سدها پر است

استاندار تهران گفت: در مورد سدهای استان تهران هیچ نگرانی وجود ندارد و حتی در بخشی فقط ۵۰ درصد از سدها پر شده است.

به گزارش ت جارت‌نیوز ، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران روز سه‌شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان تهران اظهار کرد: تمام دستگاه‌های خدمات رسان شهرستان‌ها اعلام آمادگی کردند تا در صورت وقوع بحران بتوان از شرایط عبور کنیم.

وی تصریح کرد: مرخصی تمام مدیران دستگاه‌های دولتی را در این شرایط لغو شده و آنها تا زمان وجود چنین بحرانی در محل خدمت حضور خواهند داشت.

محسنی بندپی اضافه کرد: تا زمان برگشت به شرایط عادی این وضعیت و آماده‌باش استمرار دارد و بخشنامه‌ای از سوی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور ابلاغ‌شده که 24 ساعته در محل خدمت باشیم تا دسترسی به مدیران دشوار نباشد.

وی یادآور شد: به همشهریان هشدار داده‌ایم که در کنار رودخانه‌ها هیچ خودرویی نباید توقف داشته باشد و اگر ساکن مناطقی هستند که در محور رودخانه‌ها قرار دارند، حتماً خودروهایشان را به داخل منازل منتقل کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه آمادگی کاملی در برابر سیل احتمالی تهران داریم، ادامه داد: در مورد سدهای استان تهران هیچ نگرانی وجود ندارد و حتی در بخشی فقط ۵۰ درصد از سدها پرشده است.

محسنی بندپی با تأکید بر رصد دائمی 6 روددره کن، فشم، دربند، گلاب دره، فرحزاد و خرگوش‌دره بیان کرد: برای رفع موانع پیش روی آب و جلوگیری از توقف و پارک خودروها در اطراف روددره‌ها، به‌صورت مستمر این ۶ روددره رصد می‌شود.

وی اضافه کرد: در کنار این روددره ها موانعی وجود دارد که باید خودروهای خدمات رسان حضورداشته باشند و به‌سرعت این موانع را برداشته و مسیر را باز کنند.

استاندار تهران تصریح کرد: باید آمادگی کاملی در این بحران داشته باشیم چراکه یک بارش سه‌ساعته داریم و احتمال اینکه پهنه بارش سه‌ساعته به 10 دقیقه هم برسد وجود دارد.

محسنی بندپی در پایان‌بر لزوم اطلاع‌رسانی مستمر به مردم تأکید و خاطرنشان کرد: اگر همکاری مردم را داشته باشیم موفقیت ما 100 درصدی خواهد بود و اما اگر نتوانیم آنان را همراه کنیم باید شاهد ترس و دلهره باشیم و اقدامات ما تأثیرگذاری لازم را نخواهد داشت.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.