کد مطلب: ۱۳۷۹۶۶

آمادگی سازمان اداری و استخدامی برای راه‌اندازی ثبت حقوق و مزایای مقامات ۳ قوه

آمادگی سازمان اداری و استخدامی برای راه‌اندازی ثبت حقوق و مزایای مقامات 3 قوه

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: این سازمان راه‌اندازی سامانه ثبت حقوق و مزایای مقامات، روسا و مدیران قوای سه‌گانه کشور را در دستور کار دارد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علی‌اکبر اولیا که در نشست کارگروه توسعه مدیریت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد حضور یافته بود، در توضیح این مطلب، افزود: براساس ماده 29 قانون برنامه ششم و با انجام این مهم، امکان تجمیع کلیه پرداخت‌ها به مسئولان کشور و همچنین نظارت و گزارش دهی به مردم به طور شفاف فراهم می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی و مصوبه حقوق شهروندی در نظام اداری، تصریح کرد: به منظور عملیاتی شدن آن، دوره‌های آموزشی در دستگاه‌های اجرایی برگزار خواهد شد و این سازمان هم اکنون در حال تربیت مدرسانی برای آموزش مفاد این ابلاغیه هستند.

اولیاء پیشنهاد داد تا آموزش حقوق شهروندی در دستور کار شورای اداری استان قرار گیرد.

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین با اشاره به اصلاح قانون مدیریت خدمات کشوری افزود: لایحه دائمی شدن این قانون همراه با آخرین اصلاحات ضروری در دولت در حال جمع بندی است.

وی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی را در دو سطح ملی و استانی کاری مهم برشمرد و اظهار کرد: میزان سنجش موفقیت دستگاه‌ها و نیز تکالیف تعیین شده در نقشه راه اصلاح نظام اداری از اهداف این ارزیابی است.

وی همچنین بر بهره‌گیری از ارزیابان مجرب در مواجهه با دستگاه‌های اجرایی به منظور ارزیابی دقیق شاخص‌های عمومی و اختصاصی تاکید کرد.

اولیاء در ادامه اظهار کرد: تشکیلات و چارت سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی استانی باتوجه به تعاملات بالادستی میان حوزه‌های «برنامه و بودجه» و «اداری و استخدامی» درحال بررسی است و نتیجه بررسی‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی در این رابطه با توجه به مسئولیت‌های سنگین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، بر ساماندهی مناسب و تامین نیروی انسانی مورد نیاز این سازمان در دو حوزه برنامه و بودجه و اداری و استخدامی تاکید کرد.

آمادگی استان یزد برای تهیه سند نیروی انسانی

حمیدرضا نصیری‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد هم در این جلسه، آمادگی استان را برای تهیه سند نیروی انسانی به عنوان پایلوت در کشور اعلام کرد.

وی با توجه به تجربه دو ساله از احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها، افزود: انتظارات از این سازمان با ساختار و تشکیلات موجود فعلی همخوانی ندارد و ضروری است که در تشکیلات جدید به این نیازها توجه ویژه مبذول شود.

نصیری‌زاده در خصوص ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی نیز افزود: این سازمان موضوع صیانت از حقوق مردم و تکریم ارباب رجوع را در قالب بررسی مستندات و بازدیدهای میدانی در دست اقدام دارد.

این مسئول در پایان بر توانمندسازی منابع انسانی استان از طریق افزایش آگاهی، مهارت و ارتقای انگیزه برای دستیابی به اهداف سازمانی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.