کد مطلب: ۲۰۰۸۲۲

آمادگی کامل بازار پرتقال برای عرضه در شب عید

آمادگی کامل بازار پرتقال برای عرضه در شب عید

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بازار پرتقال اشباع شده است گفت: این ضمانت را می‌دهیم که این محصول به اندازه کافی برای عرضه در شب عید وجود دارد.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بازار پرتقال اشباع شده است گفت: این ضمانت را می‌دهیم که این محصول به اندازه کافی برای عرضه در شب عید وجود دارد و ذخیره‌سازی آن نیز به اندازه کافی انجام شده و سردخانه‌های کشور پر از پرتقال است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ابوالقاسم حسن‌پور، مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی؛ در نشست خبری به مناسبت دهه مبارک فجر اظهار کرد: 2 میلیون و 800 هزار تن پرتقال در سال جاری تولید شده است و این ضمانت را می‌دهیم که این محصول به اندازه کافی برای عرضه در شب عید وجود دارد و ذخیره‌سازی آن نیز به اندازه کافی انجام شده و سردخانه‌های کشور پر از پرتقال است.

وی افزود: مرکبات جنوب و فسا نیز هنوز به بازار عرضه نشده است زیرا بازار در وضعیت اشباع به سر می‌برد.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: پرتقال ناول نیز بعد از برداشت بسته‌بندی شده است و آماده عرضه به بازار است که کیفیت بالایی نیز دارد.

حسن‌پور گفت: پرتقالی که در ناحیه مدیترانه‌ای با عنوان والنسیا تولید می‌شود با توجه به اینکه در مکانی مرطوب قرار دارد باید تعداد دفاعات بیشتری سم استفاده کنند تا محصول قابل عرضه به بازار باشد به طوری‌که برای عرضه پرتقال‌های مدیترانه‌ای مازاد مصرف در مراحل تولید آن تا 27 بار سم پاشی از برندهای مختلف انجام می‌شود.

وی افزود: میزان سمومی که در پرتقال‌های مدیترانه‌ای استفاده می‌شود بسیار بیشتر از پرتقال‌های ایرانی است به طوری‌که برخی مناطق ایران نیز نیاز به سم‌پاشی ندارند اما تنوع سمومی که در ایران استفاده می‌شود در مقایسه با نوع مدیترانه‌ای آن کمتر است به همین منظور ممکن است که میزان باقیمانده سموم از یک نوع برند بیشتر باشد. هرچند که در نهایت مصرف سموم کمتری دارد.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به آفتاب مناسبی که در ایران وجود دارد ارزش غذایی پرتقال‌های ایرانی از جمله قند و ویتامین C آن از نمونه‌های خارجی بالاتر است.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه میزان بارش در کشور ما در مقایسه با اروپا کمتر اما تبخیر 3 برابر است، هزینه تولید مرکبات در کشورمان بالا می‌رود؛ به همین منظور تنها می‌توانیم آن را به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر کنیم که درحال حاضر نیز رقم کمی صادر می‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.