کد مطلب: ۷۹۲۵۸۲

۵۰۰ کشته در حوادث رانندگی ۱۴۰۲/ افزایش چشمگیر تردد در جاده‌ها

500 کشته در حوادث رانندگی 1402/ افزایش چشمگیر تردد در جاده‌ها

باتوجه به افزایش سفرهای نوروزی میزان تردد خودروها نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و به 290 میلیون تردد تا به امروز رسیده است. حوادث رانندگی تا امروز 8 فروردین 1402 جان 500 نفر را گرفته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرمانده کل نیروی انتظامی درباره میزان تردد خودرو در جاده‌های کشور و آمار حوادث رانندگی در نوروز امسال اظهار نظر کرد.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران از مرگ بیش از ۵۰۰ نفر در حوادث ترافیکی تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.
سردار سرتیپ احمدرضا رادان در نشست خبری از تردد 290 میلیون وسایل نقلیه خودرو در بازه زمانی 24 اسفندماه تا هفتم فروردین‌ماه 1402 خبر داد که این آمار نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشته است و اظهار داشت: در این مدت عدد فوتی‌های حوادث رانندگی به بیش از 500 نفر رسیده است.

وی افزود: علت عمده تصادفات جاده‌ای تخطی از سرعت مطمئنه، سرعت غیرمجاز و تجاوز به چپ بوده است.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: با توجه به پایان تعطیلات نوروزی حجم تردد و ترافیک در جاده‌ها بالاتر خواهد شد و از رانندگان و مسافران تقاضا می‌شود تا سفر خود را مدیریت و به روزهای آخر موکول نکنند.

کاهش 23 درصدی آمار جان باختگان تصادف های جاده‌ای

رئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرد: آمار جان باختگان ناشی از تصادف در جاده های کشور در طرح نوروزی امسال از ۲۴ اسفند تا کنون، ۲۳ درصد کاهش یافته است.

سردار کمال هادیانفر امروز سه‌شنبه در جریان بازدید معاون اول ریاست جمهوری از مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند پلیس راهور فراجا، اظهار کرد: عدم کنترل وسیله نقلیه در هنگام بارش باران و برف در جاده‌ها باعث لغزندگی معابر و کاهش دید شده و لذا این مورد نیز می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش واژگونی وسایل نقلیه را داشته باشد

وی در ادامه نسب به درصدهای تاثیر گذار آمارهای تصادفات نوروز ۱۴۰۲ تا امروز گفت: ۳۵ درصد تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، ۱۵ درصد عدم رعایت حق‌تقدم، ۸۷ دهم درصد تخلف از سرعت مطمئنه و ۱۶.۵ درصد هم عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه بود.

رئیس پلیس راهور همچنین اظهار داشت: ۳۰ درصد تصادفات نوروزی مرتبط با واژگونی وسایل نقلیه است که ناشی از خواب آلودگی رانندگان می‌باشد.

به گفته سردار هادیانفر، آمار جان‌باختگان امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۳ درصد کاهشی اعلام شده، اما متأسفانه در حوزه خسارات و مجروحین شاهد افزایش ۸ درصدی آمار بوده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    نیم میلیون؟!