کد مطلب: ۶۹۵۹۱۴

آمار تولید محصولات فولاد در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ چه سمت و سویی داشته است؟

آمار تولید محصولات فولاد در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ چه سمت و سویی داشته است؟

در این مقاله به بررسی آمار کلی تولید مقاطع فولادی مختلف از فروردین تا تیرماه ۱۴۰۱ و مقایسه آن با مدت زمان مشابه در سال ۱۴۰۰ پرداختیم تا روند فرآیند تولیدات فولادی را ارزیابی کنیم.

آمار اعلام شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد، نشان می‌دهد که میزان تولید مجموع محصولات فولادی بازار، نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل ۱۵ درصد رشد کرده و به ۷ میلیون و ۴۲۶ هزار تن رسیده است. تولیدکنندگان محصولات فولادی در ۴ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱ عملکرد خوبی از خود نشان دادند و توانستند نیاز بازار را تا حد خوبی برآورده کنند. در این گزارش، به تفکیک آمار تولید محصولات فولادی را در چهار ماه ابتدایی امسال، بررسی می‌کنیم.

«میزان تولید محصولات و مقاطع فولادی در ۴ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۱، نسبت به مدت زمان مشابه ۱۵ درصد رشد را تجربه کرده است که کارشناسان آهن آنلاین در این مقاله به تفکیک نوع مقطع، مقدار تولید آن را از فروردین تا تیر بررسی کرده‌اند. چنانچه قصد خرید کالاهای فولادی با بهترین قیمت بازار آهن را دارید، می‌توانید با مراجعه به سایت ahanonline.com محصول مورد نظر خود را ثبت سفارش کنید و بیشترین سود ممکن را کسب نمایید.»

مقایسه میزان تولید مقاطع طویل فولادی در ۴ ماهه سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

به‌ طورکلی، میزان تولید مقاطع طویل فولادی از فروردین تا تیر ۱۴۰۱، ۱۱ درصد بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته بوده است. در چهار ماه ابتدایی امسال، ۴ میلیون و ۱۹۱ هزار تن مقاطع فولادی از جمله میلگرد و تیرآهن تولید شده؛ درحالی‌که در سال ۱۴۰۰، میزان تولید این دسته از محصولات فولادی حدود ۳ میلیون و ۶۶۳ هزار تن بود. در ادامه به‌طور مجزا مقدار تولید مقاطع را بررسی می‌کنیم:

میلگرد

یکی از علت‌های شیب کم روند قیمت میلگرد در ماه‌های ابتدایی ۱۴۰۱، این بود که بسیاری از کارخانه‌های تولیدکننده، با ظرفیت بیشتری کار کردند و تولیدشان را افزایش دادند؛ در نتیجه موجودی بازار با رشد تقاضای مشتریان تناسب داشت و نیازی به افزایش شدید نرخ‌ها نبود. البته که تقاضای بالای بازار هم مانع از افت شدید ارزش این محصول در این مدت شد.

طبق نظر کارشناسان آهن آنلاین:

«باتوجه به‌آن‌که میلگرد جزء اصلی فعالیت‌های عمرانی و ساخت‌وساز است، اطلاع از شرایط و تغییرات قیمت میلگرد امروز به پیمانکاران فعال در این صنایع کمک می‌کند تا برآورد دقیق‌تری برای هزینه نهایی پروژه‌های خود داشته باشند. قیمت روز میلگرد به پارامترهای متعددی مانند نوسانات بازار آهن، نرخ ارز، میزان عرضه‌وتقاضا، میزان عوارض صادراتی و… بستگی دارد. این فاکتورها اثر زیادی بر قیمت میلگردهای ۱۴ و ۱۶ به‌عنوان پرفروش‌ترین سایزهای این محصول دارند.»

میزان تولید این دسته از مقاطع فولادی طویل در چهار ماه ابتدایی امسال، ۳ میلیون و ۴۶۳ هزار تن و ۱۵ درصد بیشتر از بازه مشابه در سال ۱۴۰۰ بود. این آمار همچنین نشان می‌دهد بخش عمده محصولات فولادی طویل ، میلگرد است.

تیرآهن

دومین مقطع فولادی طویل پرکاربرد در بازار فولاد، تیرآهن است. روند تغییرات نرخ تیرآهن هم در ماه‌های ابتدایی امسال چندان پرنوسان نبود و کاهش‌ها و افزایش‌های جزئی را تجربه می‌کرد؛ باتوجه به این موضوع احتمالا متوجه شده‌اید که خطوط تولید این محصول هم با ظرفیت بیشتری کار کرده‌اند. میزان تولید این مقطع در چهار ماهه ابتدایی امسال ۴۱۶ هزار تن بوده و ۱۱ درصد نسبت به‌مدت مشابه در سال قبل رشد داشته است.

8 12

تولید تیرآهن در چهارماه اول سال ۱۴۰۱ بیشتر از زمان مشابه در سال گذشته بود.

تولید مقاطع تخت فولادی در چهار ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

از میان محصولات مختلف، اسلب و کل مقاطع فولادی تخت ، بیشترین میزان رشد در تولید را تجربه کرده‌اند. میزان تولید محصولات تخت در سال ۱۴۰۱، حدود ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده و از ۲ میلیون و ۸۰۷ هزار تن به ۳ میلیون و ۲۳۵ هزار تن رسیده است.

ورق گرم

جالب است بدانید که ورق گرم به همراه ورق پوششدار تنها مقاطع تخت بودند که از نظر تولید در چهار ماهه ابتدایی امسال رشد داشته‌اند. میزان تولید این محصول به تنهایی ۱۳ درصد رشد کرده و به ۳ میلیون و ۱۲۱ هزارتن رسیده که از وزن تمام مقاطع فولادی تخت در سال ۱۴۰۰ بیشتر است.

از فروردین تا تیرماه ۱۴۰۰، ۲ میلیون و ۷۵۹ هزار تن ورق گرم تولید شده بود که کمتر از میزان تولید آن در سال جاری است؛ افزایش عرضه، روند قیمت ورق گرم را تحت تأثیر قرار داد و باعث شد این بازار در روزهای ابتدایی هفته دوم فروردین روند نزولی داشته باشد و بعد از آن در سکون نسبی باقی بماند یا اندکی تغییرات را تجربه نماید.

ورق سرد

در میان افزایش محصولات فولادی مختلف در بازار، میزان تولید ورق سرد هیچ تغییری نسبت به سال قبل نداشته است. در ۴ ماه نخست ۱۴۰۰، ۸۲۶ هزار تن ورق سرد عرضه شد، اما در مدت مشابه ۱۴۰۱ میزان تولید این مقطع به ۸۲۲ هزار تن کاهش پیدا کرد.

7 10

مقدار تولید محصولات فولادی را به تفکیک در تصویر می توانید مشاهده کنید.

در ماه پیش رو آمار تولید آهن آلات و محصولات فولادی صعودی است یا نزولی؟!

با شروع تابستان امسال، روند قیمت بسیاری از محصولات فولادی نزولی شد؛ این موضوع نشان از کاهش تقاضا و عرضه بالای مقاطع فولادی دارد. به‌همین‌دلیل، ممکن است کارخانه‌ها میزان فعالیت خطوط تولیدشان را باتوجه به نیاز بازار کاهش بدهند و درصورتی‌که دوباره تقاضا افزایش پیدا کند، مجددا عرضه را بیشتر کنند.

پیش‌بینی میزان تولید محصولات فولادی در آینده هم مانند تخمین و برآورد قیمت آن‌ها، ممکن نیست؛ در نتیجه باید منتظر بمانیم تا عملکرد کارخانه‌های مختلف و حجم مقاطعی که عرضه می‌کنند را ببینیم.

سخن پایانی

آماری که در این مقاله ارائه دادیم، مربوط به کلیات بازار فولاد بود. اگر قصد خرید از برند خاصی را داشته باشید، به منبع اطلاعاتی نیاز دارید که آمار، جداول و نمودارهای مربوط به تولیدات همان برند را در اختیار شما قرار دهد. مجموعه آهن آنلاین یکی از کامل‌ترین مراجع اطلاعاتی در زمینه ارائه قیمت روز محصولات فولادی، روندها و نمودار قیمت در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی، ماهانه و فصلی است.

آهن آنلاین همچنین امکان خرید مقاطع طویل و تخت فولادی از کارخانه‌های مختلف را فراهم می‌کند تا شما بتوانید با کم‌ترین تعداد واسطه و بهترین قیمت بازار، محصولات مورد نظرتان را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت آهن آلات ( https://ahanonline.com/ ) مختلف به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.