کد مطلب: ۷۲۹۸۴

آمار ربیعی خوشبینانه است/ ۱۱ میلیون بیکار داریم

آمار ربیعی خوشبینانه است/ ۱۱ میلیون بیکار داریم

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به روند روزانه افزایشی تعداد بیکاران گفت:درحال حاضر به صورت رسمی ۶ میلیون نفر و به صورت غیررسمی تا ۱۱ میلیون نفر بیکار در کشور داریم. سلمان خدادادی در واکنش به اظهارات وزیر تعاون مبنی بر اینکه “مسئله بیکاری در کشور به طور نسبی هضم شده است” گفت: اینکه

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به روند روزانه افزایشی تعداد بیکاران گفت:درحال حاضر به صورت رسمی ۶ میلیون نفر و به صورت غیررسمی تا ۱۱ میلیون نفر بیکار در کشور داریم.
سلمان خدادادی در واکنش به اظهارات وزیر تعاون مبنی بر اینکه "مسئله بیکاری در کشور به طور نسبی هضم شده است" گفت: اینکه گفته می شود در حال حاضر در کشور 2.5 میلیون بیکارداریم بسیار خوشبینانه است.نباید با این ارقام دلخوش باشیم.

خدادادی با بیان اینکه رواج بیکاری طی سال های گذشته بین فارغ التحصیلان بوده است افزود:درحال حاضر به صورت رسمی 6 میلیون نفر و به صورت غیررسمی تا 11 میلیون نفر بیکار در کشور وجود دارد.یکی از همسایگان بیکاری آنهایی هستند که دنبال کار هستند و کمتر از 16 ساعت در هفته مشغول کارند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه کل حاکمیت باید برای بیکاری راهکاری پیدا کند گفت: در حال حاضربخش عمده ای از بیکاران در میان نیروهای تحصیلکرده است، به‌طوری که طبق آمار‌ها برخی رشته‌های تحصیلی 40 درصد بیکار دارند؛ بنابراین برای حل بیکاری تنها یک راه بیش‌تر وجود ندارد آن هم اشتغال‌زایی از طریق سرمایه‌گذاری در تولید و افزایش مراکز تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه تنها یک جدول در آن نهادینه شده است گفت: در انتهای یک ماده فقط یک جدول آمده است که دولت در آن پیش‌بینی کرده نرخ بیکاری 11 درصدی فعلی قرار است طی برنامه به 7 درصد کاهش یابد که این ماده را نیز حذف کردند.

خدادادی گفت:در آن جدول وظایف هر ارگان برای جذب نیرو مشخص شده بود اما مسئله اینجا بود که وقتی سهم ارگان‌ها جمع زده می شد تعهدات نهادها به 4 درصد نمی‌رسد که این نشان‌دهنده مشکل در تنظیم این برنامه است.

به گزارش تسنیم، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در برنامه ششم توسعه کارعملیاتی ضعیف است. بخشی از برنامه را در حوزه کار و اشتغال در کمیسیون اصلاح کردیم و به صورت جدولی در آوردیم که دولت موظف است در پایان هر سال آن را گزارش دهد. البته این موضوع هنوز نهایی نشده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.