کد مطلب: ۷۴۳۷۹۹

آمار کرونا امروز ۱۰ دی ۱۴۰۱

آمار کرونا امروز 10 دی 1401

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از شناسایی 82 بیمار جدید کووید 19 در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از شناسایی 82 بیمار جدید کووید 19 در شبانه روز گذشته در کشور خبر داد.
وزارت بهداشت اعلام کرد، مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به 7میلیون و 561 هزار و 140 نفر رسیده است.
از دیروز تا امروز 10 دی ماه 1401 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 82 بیمار جدید مبتلا به کووید 19در کشور شناسایی و 39 نفر از آنها بستری شدند.

در طول 24 ساعت گذشته، 3 نفر از بیماران کووید 19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به 144 هزار و 685 نفر رسید.

تاکنون 7 میلیون 336 هزار و 146 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند و 90 نفر از بیماران مبتلا به کووید 19 در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین 54 میلیون و 765 هزار و 297 آزمایش تشخیص کووید 19 در کشور انجام شده است و به گزارش وزارت بهداشت در حال حاضر، 4 شهرستان در وضعیت نارنجی، 62 شهرستان در وضعیت زرد و 382 شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

احتمال افزایش مبتلایان کرونا در روزهای آینده

وی افزود: BQ۱ هم درست مانند سویه BA۵ از زیرسویه‌های فرعی امیکرون است که همین سبب می‌شود بر اساس نظر کارشناسان این سویه هم بیماری‌زایی در حد امیکرون داشته باشد؛ هرچند که فراگیری بالایی دارد و این سبب می‌شود احتمالا در روزهای آتی با افزایش موارد مواجه شویم.

او تاکید کرد: با توجه به اینکه ویروس کرونا دائم در حال جهش است، ممکن است در حین افزایش موارد ابتلایی که به دنبال شیوع زیرسویه‌های BQ1 و XBB در کشور مشاهده می‌کنیم، همزمان با جهش‌های خطرناک مواجه شویم که این احتمال نباید نادیده گرفته شود.

علائم مبتلایان به سویه‌های جدید کرونا

این ایمونولوژیست، ادامه داد: کسانی که قبلا به امیکرون مبتلا شده‌اند ایمنی نسبتا مناسبی در برابر BQ۱ و XBB دارند و در صورت ابتلا به این سویه‌ها هم علائم خفیف‌تری تجربه خواهند کرد.

وی تاکید کرد: به طور کلی ابتلا به سویه‌های جدید BQ1 و XBB علائم خفیفی به همراه داشته و کشندگی بالایی هم ندارد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.