کد مطلب: ۴۶۷۷۹۱

آمار کرونا در ایران ۱۶ مرداد / تعداد فوتی‌ها کاهش یافت

آمار کرونا در ایران 16 مرداد / تعداد فوتی‌ها کاهش یافت

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد ابتلا و فوتی کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۰۴ نفر از آنها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۷۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تا کنون ۲۷۷ هزار و ۴۶۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

وی ادامه داد: ۴۱۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تا کنون دو میلیون و ۶۱۲ هزار و ۷۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وی درباره استان های در وضعیت قرمز بیماری گفت: استان‌های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند.

لاری همچنین درباره استان‌های در وضعیت هشدار گفت: همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی درباره وضعیت بیماری در استان قم و تغییر وضعیت این بیماری از هشدار به قرمز گفت: اولین موارد ابتلا به بیماری در کشور در استان قم شناسایی شد و مردم این استان متحمل تجربیات سخت خیز بیماری در اسفندماه گذشته بودند. با تلاش و همدلی صورت گرفته از فروردین ماه شاهد روند نزولی در موارد ابتلا و بستری در این بیماری بودیم، اما متاسفانه از خرداد ماه این روند کاهشی متوقف شد و در شش هفته گذشته شاهد روند صعودی نمودار بیماری در این استان هستیم و در حال حاضر این شیب ممتد و صعودی بر خلاف شیب اول در حال امتداد است و باعث شده این استان در وضعیت قرمز قرار گیرد.

وی افزود: بی‌تردید عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌ها در ایجاد این وضعیت موثر بوده است. وضعیت استفاده از ماسک در اماکن و مراکز عمومی این استان ۶۶ درصد، واحدهای صنفی ۶۲ درصد، واحدهای صنعتی ۷۵ درصد و در وسایل حمل‌ونقل عمومی ۶۷ درصد و بین کارکنان ادارات ۸۵ درصد گزارش شده است. تا کنون چهار مرتبه کلیه ادارات این استان بازرسی شده‌اند و به ادارات متخلف اخطار داده شده است. واحدهای صنفی هم در حال بازرسی نوبت سوم هستند و اماکن پرخطر مرتب رصد می‌شوند. تا کنون دو دفتر پیشخوان، شش فروشگاه، ۱۲ گیم نت، ۱۲ رستوران، ۱۱ تالار، ۱۴۳ نانوایی، ۱۴ آرایشگاه، ۳۳ مجتمع خرید و ۲ شعبه بانک در روزهای اخیر در استان قم پلمب شده است.

لاری با بیان اینکه بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در این استان در ادارات و بدترین وضعیت در نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها بوده است، گفت: لازم است مردم با پرهیز از هرگونه عادی‌انگاری شرایط مانع تجربیات تلخ اسفندماه گذشته باشند. مطمئنا همکاران بهداشتی و درمانی ما نیز به عنوان جهادگران عرصه سلامت با تمام توان در کنار شما خواهند بود.

وی در پایان گفت: با رعایت اصول سه‌گانه فاصله گذاری فیزیکی، شستشوی مرتب دست‌ها و استفاده از ماسک بیماری کرونا را شکست خواهیم داد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.