کد مطلب: ۴۱۳۴۷۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز بازارها در هفته اول آذر ماه / بازدهی سکه و دلار ۲ برابر سهام!

آنالیز بازارها در هفته اول آذر ماه / بازدهی سکه و دلار 2 برابر سهام!

آنالیز بازارها در هفته اول آذر ماه سال جاری نشان می‌دهد، در حالی که سکه امامی این ماه را با سرعت بیشتری برای بازدهی آغاز کرده اما بازار سرمایه از بازدهی عقب مانده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اول آذر ماه سال جاری بازارهای بازدهی قابل قبولی داشتند، به نحوی که سکه و دلار رشدی نزدیک به هم داشتند و بازار طلا و بورس نیز با فاصله از دو بازار قبلی قرار گرفتند.

براساس داده‌های اقتباس شده از شبکه اطلاع‌رسانی، طلا، سکه و ارز قیمت هر عدد سکه امامی در پایان آبان ماه چهار میلیون و 153 هزار تومان بوده که با ورود به آذر ماه با رشد ارزش مواجه شده است.

این فلز ارزشمند در هفته‌ای که سپری شد با رشد بیش از 200 هزار تومان بازدهی 4.8 درصدی را به ثبت رساند و در روز هفتم آذر ماه روی نرخ چهار میلیون و 355 هزار تومان قرارگرفت.

دیگر فلز زرد رنگ یعنی طلای 18 عیار نیز حدودا نصف سکه رشد کرد و بازدهی 2.5 درصدی را به ثبت رساند.

هر گرم طلای 18 عیار در روز 30 آبان ماه روی نرخ 424 هزار تومان معامله شده بود، اما با افزایش قیمتی که در این هفته تجربه کرد به رقم حدود 434 هزار تومانی رسید؛ یعنی طلا در طول شش روز کاری 10 هزار تومان گران شده است.

نرخ اعلامی صرافی ملی برای دلار نیز نشان می‌دهد شاخص ارزی در این هفته با افزایش قیمت 500 تومانی رشد 4.2 درصدی داشته است.

قیمت دلار آمریکا در پایان هفته گذشته 11 هزار و 900 تومان اعلام شد که در طول این هفته با افزایش قیمتی که داشته به رقم 12 هزار و 400 تومان در روز ششم آذر ماه رسیده است.

آذر

در هفته اول آذر ماه سکه بیشترین بازدهی و بورس کمترین بازدهی را داشته است.

کم‌بازده‌ترین بازار این هفته بورس بود. بازار سرمایه در هفته اول آذر ماه رشد دو درصدی را از آن خود کرده است.

براساس آمارهای سازمان بورس و اوراق بهادار، شاخص کل این بازار در روز چهارشنبه 29 آبان ماه روی سطح 304 هزار واحدی بسته شد اما در هفته‌ای که گذشت با رشد بیش از شش هزار واحدی، روی سطح بیش از 311 هزار واحدی به کار خود پایان داده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.