کد مطلب: ۲۷۸۰۰۳

سهم‌های پیرمردی؛ آنالیز عملکرد مخابرات در بورس

سهم‌های پیرمردی؛ آنالیز عملکرد مخابرات در بورس

سهام پیرمردی! بعضی از سهم‌ها هستند که در بین مردم جایگاه خاصی دارند، مردم با آنها خاطره دارند و از قدیم که حتی بورس و سهام نبوده از سرویس‌های آن شرکت‌ها استفاده می‌کردند و به قول معروف جلوی چشم‌هایشان بوده. البته نکته دیگری که این سهم‌ها را متمایز می‌کند این است که معمولا تحت تاثیر

سهام پیرمردی! بعضی از سهم‌ها هستند که در بین مردم جایگاه خاصی دارند، مردم با آنها خاطره دارند و از قدیم که حتی بورس و سهام نبوده از سرویس‌های آن شرکت‌ها استفاده می‌کردند و به قول معروف جلوی چشم‌هایشان بوده. البته نکته دیگری که این سهم‌ها را متمایز می‌کند این است که معمولا تحت تاثیر ریسک‌های سیاسی و ارزی قرار نمی‌گیرند. یکی از این سهام مخابرات ایران است که با نماد «اخابر» شناخته می‌شود.

اخابر در سه ماه گذشته در بین سهم‌های بازار سرمایه رتبه بازدهی و نقدشوندگی 29 را به دست آورده است. به زبان مردمی‌تر، یعنی هر وقت اراده کنی که این سهم را بخری، فروشنده‌ای وجود دارد و زمانی که به فکر فروش بیفتید، خریداری برای آن وجود دارد.

اکثریت کسانی که سهام مخابرات را معامله می‌کنند قصد نگهداری و به مجمع رفتن و گرفتن سود را دارند. در هفته‌های گذشته نامساعد بودن بازار جهانی و روزهای منفی بورس تهران هم باعث نشد صاحبان سهم‌های پیر زیان کننند.

شـركت مخابرات ايران در 29 خرداد ماه سـال 1350، بـا سـرمايه‌‌ای بالـغ بـر پنج ميليـارد ريال تأسـيس شـد. در سـال 1372 تلفن همراه در کشـور بـا تلاش‌هـای شـرکت مخابـرات ایـران راه‌انـدازی شـد. ایـن بخـش در سـال 1383 در قالـب شـخصیت حقوقـی مسـتقل بـا نـام شـرکت ارتباطات سـیار ایـران از بدنه شـرکت مخابـرات ایـران جدا شـد.

akhi1

akh3

روند سودآوری سهم طی سال‌های گذشته

akh1

اخابر در سال 1395 به میزان 31 درصد افزایش سرمایه داشته است، اطلاعات بیشتر در جدول زیر آورده شده است.

akh2

akhi2

سرمایه‌گذاری اخابر در سایر شرکت‌ها

akhi3

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.