کد مطلب: ۳۲۵۶۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آنالیز وام‌های بانکی در مهر ماه/افزایش سهم بخش خدمات از وام‌های بانکی

آنالیز وام‌های بانکی در مهر ماه/افزایش سهم بخش خدمات از وام‌های بانکی

آمارها نشان می‌دهد وام‌های بانکی پرداخت شده در بخش خدمات در مهر ماه امسال در مقایسه با دوره مذکور در سال گذشته 37 درصد رشد داشته و از 16 هزار میلیارد تومان به 22 هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در هفت ماهه ابتدایی سال جاری تعداد پنج میلیون و 220 هزار و 677 فقره تسهیلات به بخش‌های اقتصادی پرداخت شده است.

کل تسهیلات پرداختی به بخش‌های اقتصادی در مهر ماه سال 1397 بالغ بر 54 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته بیش از 27 درصد افزایش داشته است.

500

همچنین میزان وام‌های پرداختی از سوی بانک‌ها به بخش‌های مختلف اقتصادی در مهر ماه سال جاری نسبت به شهریور ماه با کاهش 12 درصدی مواجه شده است.

بیشترین میزان تسهیلات پرداختی در مهر ماه سال 1397 در بخش خدمات صورت گرفته، به طوری که بانک‌ها و موسسات اعتباری 22.8 هزار میلیارد تومان معادل 41.5 درصد از کل تسهیلات خود را به این بخش اختصاص داده‌اند.

بخش صنعت و معدن نیز با 14.6 هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافتی 26.7 درصد از کل تسهیلات پرداختی توسط بانک‌ها و موسسات اعتباری را به خود اختصاص داده است.

600

در بین بخش‌های مختلف اقتصادی، تسهیلات پرداختی در بخش خدمات در مهر ماه سال جاری نسبت به سال گذشته بیشترین رشد را داشته، به طوری که تسهیلات پرداختی به این بخش از 16.6 هزار میلیارد تومان در مهر ماه سال گذشته با 37 درصد رشد به 22.8 هزار میلیارد تومان در مهر ماه سال جاری رسیده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.