کد مطلب: ۶۱۶۷۸۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آیا می‌توان آنلاین حساب بانکی باز کرد؟

آیا می‌توان آنلاین حساب بانکی باز کرد؟

بانک‌ها با شیوع ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و آنلاین به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهند.یکی از مهم‌ترین این خدمات را می‌توان افتتاح حساب بانکی دانست. چگونه می‌توانید آنلاین حساب بانکی باز کنید؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، مشتریان برای افتتاح غیرحضوری حساب در بانک‌ها باید به صورت اینترنتی احراز هویت شوند، پس از تایید توسط بانک‌ می‌توان مراحل افتتاح حساب را تکمیل کرد.

در سال‌های گذشته تنها سه بانک خدمات خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دادند. اکنون بانک‌ها بخش عمده‌ای از خدمات خود را از جمله افتتاح حساب بانکی و درخواست وام به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌دهند.

چگونه می‌توانید آنلاین حساب بانکی باز کنید؟

بانک‌ها مراحل مختلفی برای افتتاح آنلاین حساب بانکی دارند.

برای مثال شما می‌توانید با نصب اپلیکیشن «گردش‌پی» بانک گردشگری و ورود به بخش شباهنگ، مراحل احراز هویت را از طریق دوربین گوشی و امضای الکترونیک انجام دهید. پس از انجام این مراحل و تایید توسط بانک، در عرض یک هفته کارت بانکی به محل سکونت شما پست می‌شود.

در سایت بانک رسالت بخشی برای افتتاح حساب به صورت غیرحضوری وجود دارد. متقاضی با وارد کردن شماره تلفن، کدملی، تاریخ تولد، کد پستی و کدامنیتی در پلتفرم غیرحضوری این بانک عضو می‌شود. پس از دریافت کد اعتبارسنجی می‌توان حساب بانکی را افتتاح کرد.

بانک پارسیان نیز به همین صورت است، متقاضی با مراحل انجام احراز هویت در سایت می‌تواند پس از یک هفته کارت بانکی خود را درب منزل دریافت کند.

متقاضی افتتاح حساب در بانک آینده باید اپلیکیشن «کیلید» را نصب کرده، مراحل احراز هویت را براساس اطلاعات موجود در این برنامه انجام دهد. امضا و بارگذاری صحیح مدارک از شرایط مهم افتتاح حساب در بانک آینده است.

با نصب اپلیکشن «نشان» بانک ملی، سپرده‌گذار می‌تواند در پنج مرحله حساب افتتاح کند. احراز هویت و دریافت امضای الکترونیک نیز از مراحل افتتاح حساب در بانک ملی است.

متقاضی افتتاح حساب در بانک مهر ایران با ورود به سایت بانک و بازکردن بانکداری الکترونیک می‌تواند حساب سپرده‌بانکی افتتاح کند. پس از انجام مراحل افتتاح حساب کارت بانکی در کمتر از ۴۸ ساعت به منزل فرد ارسال می‌شود.

بانک تجارت نیز به مشتری‌های خود خدمات غیرحضوری ارائه می‌دهد. متقاضی افتتاح حساب در بانک باید به اپلیکیشن «زمرد» مراجعه کند، پس از انتخاب نوع حساب حداقل باید ۵۰ هزارتومان به حساب واریز کند. در نهایت اطلاعات تکمیلی حساب بانکی به شماره مشتری ارسال می‌شود.

با اپلیکشن‌‌های استارتاپ‌های بانکی می‌توان تمامی کارهای بانکی همانند افتتاح حساب و دریافت وام را به صورت اینترنتی انجام داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.