کد مطلب: ۵۹۵۶۸۵

آورده اولیه طرح جهش مسکن چقدر است؟

آورده اولیه طرح جهش مسکن چقدر است؟

معاون مسکن‌ و ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت: آورده اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های اول تا سوم ۲۰ میلیون تومان و برای سایر دهک‌ها ۴۰ میلیون تومان تعیین شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده، معاون مسکن‌ و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: مبلغ ۲۰ میلیون تومان، برای متقاضیان تایید صلاحیت شده است که در صورت تایید شرایط نهایی از طریق پیامک به آنها اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: این پیامک برای دریافت آورده اولیه از طریق سرشماره مشخص به شماره تلفن سرپرستان خانوار ارسال خواهد شد و در نظر داریم اطلاع رسانی دقیقی در این زمینه داشته باشیم تا کلاهبرداری انجام نشود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: واریز آورده اولیه متقاضیان نهضت ملی در ۴ تا ۵ مرحله انجام خواهد شد که در این زمینه نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای تعیین سقف تسهیلات نهضت ملی نیز روز گذشته به تصویب شورای پول و اعتبار رسید و بر این اساس طرح نهضت ملی مسکن یک گام دیگر به اجرا نزدیک شد.

متقاضیان مسکن در تهران ۴۵۰ میلیون تومان، در شهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت (کلان‌شهرها) ۴۰۰ میلیون تومان و در مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت دریافت خواهند کرد.

رقم این تسهیلات در سایر شهرها ۳۵۰ میلیون تومان و برای مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان است.

سود تسهیلات، متغیر و بستگی به دهک درآمدی خانوار دارد و دولت از دهک‌های پایین حمایت خواهد کرد.

قرار است چهار میلیون واحد مسکونی در مدت چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ساخته شود که اکنون مراحل ثبت‌نام آن در حال انجام است.

عملیات اجرایی این طرح نیز از هفته‌ نخست آبان‌ماه در بیشتر استان‌ها آغاز شده است. تاکنون نزدیک به ۹۰۰‌ هزار نفر در طرح نهضت ملی از طریق سامانه «ثمن» ثبت‌نام‌ کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان باید برای قشر ضعیف ۲۰تومن تو ۴مرحله پرداخت کنیم یا ۴تا ۲۰تومن روشن کنید دیگه

    • ناشناس

      نه ۲۰ تومن تو یه مرحله هستش

  • امیر

    اگه کلا اقساطی میشد یا اینکه لا قل پنج میلیون اول می گرفتن خوب میشد آخه بیچاره مستاجر تو پول اجاره مونده این همه پول از کجا بیاره یکی هم خودمون

  • شیخ

    جون میدن توضیح بدن

    • ناشناس

      سلام مجموعا ۲۰ تا۴۵ میلیون درچهاریاپنج مرحله دریافت میشه.

    • ناشناس

      نه داداش.۴۰ میلیون رو یکجامیدی

  • ناشناس

    کسی خبر داره ۴۰ میلیون رو باید طی ۴ مرحله پرداخت کنیم؟ یا اینکه ۴ تا ۴۰ میلیون ؟

    • ناشناس

      احتمالا چهار تا ۴۰ تومن ولی اعلام که نشده هنوز معلوم نیست چقدر بگیرن بعد از پالایش معلوم میشه

    • محمد

      فقط ۴۰ میلیون باید بدید اونم در ۴ مرحله

  • ناشناس

    شهرستان کلاله استان گلستان که اسمش جزو اسامی شهرهای اعلام شده نیست الان تکلیف ما چیه؟ اینجا کلی متقاضی داره دلمون خوش بود که قرار خونه دار شیم دست ما به جایی نمیرسه لطفا شما از مسئولین مربوطه پیگیری شید تا مشکل ما حل بشه‌ ( اجرتون با امام حسین)

  • ناشناس

    والا اگه این همه پول داشتیم که مستاجر نبودیم نمیدونیم دولت میخواد کمکمون کنه که ازاین مستاجری دربیاییم یا داره برای خودش منبع درامدی درمیاره ما اگه شانس داشتیم که وضیعت ما با دوتا بچه بعد ۴۵ سال این نبود

  • ناشناس

    والا منم ثبت نام کردم مددجوی کمیته امدادم هستم ۵۶ سالمه پرستار سالمندم و دارو ندارم مبلغ کمی هست که باید بشما بدم آیا مطمعن باشم بعد از گذشت یکسال واقعا سرپناهی برای من درست خواهد شد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  • ناشناس

    الان این ۴۰ میلیونو باید در چند مرحله پرداخت کرد یا ۴ تا ۴۰ تومن در چندمرحله…اگه اینطورباشه واقعا ماچجوری بیاریم.چیزی هم نداریم حداقل بفروشیم.این پولو تهیه کنیم.لطفا یکم اسونتربگیرین

  • ناشناس

    سلام وقتی حقوق اداره کار سه تومن هست چطور خونه میخوان بدن به قشر مستاجر که چهار میلیون قسطش هست بعدشم اگه برای اقشار ضعیف هست خب یه کارگر گیرم آورده اولیه رو جور کنه مابقیش رو از کجا بیاره

  • ناشناس

    ما ای که کل داروندارمون تازه باوام شده هفتاد میلیون اونم دست صاحب خونه ست چه جوری آورده اولیه رو جور کنیم واقعاً شما قصد تون کمک به قشر ضعیفه