کد مطلب: ۴۴۳۴۳۲

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

آیا زمان خرید بیت‌کوین است؟ / آخرین پیش‌بینی‌ها از آینده ارزهای دیجیتال

آیا زمان خرید بیت‌کوین است؟ / آخرین پیش‌بینی‌ها از آینده ارزهای دیجیتال

درحالی‌که شیوع کرونا و پیامدهای اقتصادی آن بر بازار ارزهای دیجیتال هم تاثیر گذاشته است، برخی تحلیلگران بر این باورند که سال ۲۰۲۰، سال بیت‌کوین است و احتمالا این ارز رمزنگاری‌شده محبوب، رکورد تاریخی خود را به‌ثبت خواهد رساند.

پس از آنکه در ماه گذشته میلادی، قیمت بیت‌کوین به کمتر از چهار هزار دلار کاهش یافت، طی دو هفته گذشته بار دیگر به محدوده هفت هزار دلار بازگشت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از فوربس ، قیمت این ارز محبوب دیجیتال طی این مدت تحت تاثیر پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا با افت مواجه شد. با این حال بیت‌کوین اخیرا نوسانات خاصی را تجربه نکرده و تا حدودی به‌ثبات رسیده است.

در عین حال، هلوینگ (Halving) یا همان نصف شدن دستمزد استخراج بیت‌کوین به زودی (حدودا در ماه می) فرا می‌رسد و برخی از کارشناسان قیمت کنونی را قیمت کف بازار می‌دانند. با این حال برخی دیگر چندان در این زمینه مطمئن نیستند.

مایک نووگراتز، مدیرعامل شرکت گلکسی دیجیتال، اخیرا در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بلومبرگ گفته است: بیت‌کوین در حال حاضر در مرکز توجه قرار دارد و از سال گذشته این ارز رمزنگاری‌شده به یک گزینه مهم سرمایه‌گذاری تبدیل شده است.

هفته گذشته نیز نووگراتز پیش‌بینی کرد که طی چند ماه آینده بیت‌کوین از هر بازار دیگری از جمله طلا، اوراق خزانه‌داری و دلار آمریکا عملکرد بهتری خواهد داشت.

برخی دیگر از کارشناسان هم در هفته‌های اخیر اظهارنظرهایی از این دست کرده و رشد ماه‌های آینده را مشابه فرآیند رشد در سال ۲۰۱۷ دانسته‌اند.

در سال ۲۰۱۷ و در کمتر از ۱۲ ماه قیمت بیت‌کوین از هزار دلار به به ۲۰ هزار دلار رسید.

قابل ذکر است که رشد قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۱۷ منجر به افزایش سرمایه‌گذاران این بازار شد.

اقدام فدرال‌رزرو و تزریق شش تریلیون دلار نقدینگی به بازار با هدف مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از ویروس اما مانع از رشد اخیر قیمت بیت‌کوین شد.

علی‌رغم خوش‌بینی‌های نووگراتز در مورد آینده بیت‌کوین و طلا، برخی دیگر به اندازه او خوش‌بین نیستند.

اخیرا آرتور هیز، مدیرعامل صرافی بیتمکس پیش‌بینی کرده است که بورس آمریکا سقوط دیگری را تجربه خواهد کرد و با توجه به همسو بودن این دو بازار، به‌تبع آن قیمت بیت‌کوین هم کاهش یافته و به کانال سه هزار دلار وارد می‌شود.

با این حال این پیش‌بینی او در کوتاه‌مدت است و به‌عقیده او در اواخر سال ۲۰۲۰ قیمت بیت‌کوین به بالاترین سطح خود در طول تاریخ خواهد رسید.

علی‌رغم همبستگی بازار سهام آمریکا و بازار بیت‌کوین اما برخی تحلیلگران بر این باورند که این همبستگی در نهایت در نقطه‌ای معکوس می‌شود. برای مطالعه بیشتر در این زمینه و اتخاذ استراتژی‌های مناسب لینک زیر را مطالعه کنید.

با در نظر گرفتن دو عامل مهم، یعنی چشم‌انداز اقتصادی تحت تاثیر شیوع کرونا و فرآیند هلوینگ (حدودا در ۱۳ ماه می) بسیاری از تحلیلگران این حوزه نسبت به آینده بیت‌کوین بسیار خوش‌بین هستند.

در ماه آینده میلادی سومین هلوینگ بیت‌کوین رخ می‌دهد و پس از آن به‌ازای هر بلاکی که یک ماینر کشف می‌کند ۶٫۲۵ بیت‌کوین به‌دست خواهد آورد. تا پیش از هلوینگ سوم، این رقم ۱۲٫۵ بیت‌کوین است.

داده‌های تاریخی به ما نشان می‌دهد که هر بار هلوینگ رخ داده، قیمت بیت‌کوین افزایش یافته است.

از سال ۲۰۰۹ تاکنون، بیت‌کوین دو هلوینگ را تجربه کرده که یکی در سال ۲۰۱۲ و دیگری در سال ۲۰۱۶ رخ داد. نصف شدن پاداش استخراج بیت‌کوین تا زمانی که ۲۱ میلیون بیت‌کوین توسط شبکه ایجاد شود، حدودا هر چهار سال یک‌بار ادامه خواهد داشت.

جدیدترین اتفاقات مربوط به بیت‌کوین را می‌توانید در سلسله اخبار بیت‌کوین تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام

    • ناشناس

      علیک السلام

  • ناصر

    باچقدرمیشه سرمایه‌گذاری کرد

    • برمودا

      بایملیونم میشه شروعکردتابعده چندماه که کارویادگرفتی مبلغوبیشترکنی البته باکمترازینم میشه فقط بایدازیه صرافیه داخلی تتر یا چندساتوشی بیتکوین بخریو شروع کنی امااگرمیخوای مراحلشوبدونی بایدخودت مطالعه کنی چون ازبازاربورس خودمونم پیچیده تره که تحریماباعثشه .
      فقط ۳چیزمهموبیادبایدبسپریم اول صبوری دوم صبوری سوم دوموردقبلی