کد مطلب: ۲۷۳۳۰۸

رئیس مجمع ملی واردات پاسخ داد:

آینده تجاری ایران و کره جنوبی چه خواهد شد؟

آینده تجاری ایران و کره جنوبی چه خواهد شد؟

رئیس مجمع ملی واردات در واکنش به اخبار اخیر درباره تیره و تار شدن روابط تجاری ایران و کره جنوبی اعلام کرد که تجدیدنظر کره‌ای‌ها در زمینه برقراری ارتباط نفتی با ایران برای توسعه مناسبات اقتصادی جای امیدواری دارد.

طی روزهای گذشته برخی رسانه‌ها مدعی شدند که کره جنوبی نفت قزاقستان را جایگزین نفت ایران خواهد کرد. این خبر در حالی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که شنبه اخیر سفارت کره‌جنوبی در پیامی در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که «سفارت جمهوری کره هرگونه ادعا مبنی برعدم بارگیری نفت و میعانات گازی ایران در ماه ژوئیه را رد می‌کند.»

در ادامه این پیام همچنین آمده است:«دولت کره در حال مذاکره با ایالات متحده برای کسب معافیت از محدودیت در خرید نفت ایران است».حال باوجود ابهام‌های ایجاد شده این پرسش مطرح می‌شود که آینده تجاری ایران و کره جنوبی چه می‌شود؟

رئیس مجمع ملی واردات درباره آینده تجاری ایران و کره جنوبی به تجارت‌نیوز گفت: طی یک هفته گذشته خبری مبنی بر قطع همکاری نفتی کره‌جنوبی با ایران در صدر اخبار قرار گرفت. این درحالی است که اخیرا تصمیم‌سازان کره جنوبی حرف خود را پس گرفته و از این پس خرید نفت از کشورمان حاصل می‌شود. حال با رقم خوردن چنین شرایطی برای گسترش ارتباطات تجاری جای امیدواری دارد و همانند گذشته مسیر اقتصادی برای ما مهیا خواهد شد.

علیرضا مناقبی در ادامه افزود: ما باید از این پس در این مسیر از فضای ایجاد شده خوب استفاده کرده و بهره لازم را ببریم؛ چرا که تا به امروز کره‌جنوبی مبادلات و مراودات خوبی را با ما برقرار کرده و در بسیاری از مواقع کمک حال ما بوده، مبادلات را در سطح مطلوبی توسعه و گسترش داده و از طرف دیگر در برخی مواقع نیز مبادلات را محدود کرده است. بنابراین همین که طی این شرایط در زمینه خرید نفتی آمادگی خود را اعلام کرده جای خوشحالی دارد که از این پس در گردآب جنگ تجاری با دنیا غرق نشویم.

او تصریح کرد: در این بازه زمانی باید شیوه مذاکرات، تعامل و همکاری‌ها را تغییر دهیم و راه درست و پیش‌روی به سمت اقتصاد آزاد را در پیش بگیریم. چرا که ما عضوی از جامعه بین‌الملل هستیم و با بکارگیری شیوه درست در مسیر تجارت جهانی باید به سمت تعامل دو جانبه قدم برداریم و شرایط را برای توسعه تجارت آسان فراهم سازیم.

مناقبی با اشاره به حضور برندهای لوازم خانگی کره‌ای در ایران عنوان کرد: اکثر لوازم خانگی‌هایی که با برندهای شناخته شده در بازار ایران مشغول فعالیت هستند، کره‌ای است و از این کشور وارد ایران می‌شوند. حق مردم خریدن کالاهای باکیفیت است و اگر قرار باشد تمام نگاه‌ها به حمایت از کالای تولید داخل دوخته شود بی‌شک مردم باید تاوان هزینه‌های بالای کالاهای وارداتی باکیفیت را پرداخت کنند.

رئیس مجمع ملی واردات در بخش دیگر سخنانش با اشاره به تولید مشترک ایران و کره در زمینه تولید لوازم خانگی افزود: امروز بسیاری از بنگاه‌های بزرگ در عرصه تولید لوازم خانگی زیر نظر کره جنوبی مشغول به فعالیت هستند. در هر حال برقراری ارتباط با هرکشوری هم به نفع تولید داخل و هم به نفع مصرف‌کننده نهایی تمام خواهد شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تنها راه ساخت کالای مشترک است نه صرفاٌ ورود کالا تکنولوژ باید وارد شود و این کشورها رو کالا وارد نکنیم بلکه مجبور و متعهد به ساخت کارخانجات در کشور کنیم هر کشور و شرکتی که در این شرایط پشت ما را خالی کرد تهدید کنیم که دیگر در ایران جایی در آینده نخواهد داشت و مردم را ترغیب کنیم کالای اون برند را نخرند و واردات کالا و خودرو اون شرکت را ممنوع کنیم و حمایت بشه از کالای شرکتهایی که با ما هستند مثلاٌ کاهش تعرفه آنها و….

  • ناشناس

    آینده ندارن