کد مطلب: ۴۳۸۴۸۳

یک اقتصاددان در گفتگو با تجارت‌نیوز پاسخ داد:

آینده تحریم‌ها در سال ۹۹ چه می‌شود؟

آینده تحریم‌ها در سال ۹۹ چه می‌شود؟

در دو هفته پایانی اسفند ماه سال ۹۸ با شیوع ویروس کرونا وزارت‌خانه دو کشور چین و روسیه در بیانیه‌های جداگانه‌ای خواستار لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران شدند، لغو بخشی از تحریم‌ها در سال ۹۹ چقدر محتمل است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزارت‌خانه دو کشور چین و روسیه در روزهای پایانی سال ۹۸ خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران شدند.

وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای به تاثیر منفی تحریم‌های آمریکا بر مبارزه ایران با شیوع کرونا ویروس جدید اشاره کرده و خواستار لغو آنها شد. چین نیز روز ۱۵ اسفند ماه سال ۹۸ خواستار لغو فوری تحریم‌های ایران پس از شیوع گسترده ویروس کرونا شده بود. آینده تحریم‌ها چه خواهد شد؟

کمیل طیبی، اقتصاددان در خصوص آینده تحریم‌ها در سال ۹۹ به تجارت‌نیوز گفت: در کنار اثرات منفی شیوع بیماری کرونا، ممکن است باعث شود تعدیلی در تحریم‌ها به وجود آید. همکاری ایران را با کشورها بیشتر می‌کند. فرصت داخلی برای کسب‌وکارهای داخلی به وجود می‌آید. ایجاد تعامل بین‌المللی خیلی می‌تواند به این مسئله کمک کند .

وی افزود: از این جهت باید به آن نگاه شود که بلاخره یک فرصت ناخواسته‌ای ایجاد شده برای این که باب مذاکرات برای تعدیل تحریم‌ها با واسطه یا با واسطه به وجود آید، چون این تحریم‌ها آمریکایی است اما کشورها از آن تبعیت می‌کنند و به ساختار اقتصادی آمریکا وابسطه هستند.

این اقتصاددان عنوان کرد: با توجه به این که نیازهایی در کشور است و به نسبت پاسخ‌های مثبتی را دریافت کرده‌ایم، مثلا اتحادیه اروپا کمک کرده است که نشان دهنده معافیت از تحریم‌هاست و می‌تواند تداوم پیدا کند. بنابراین زمینه‌سازی شده که حداقل محدودیت بین‌المللی ناشی از تحریم‌های آمریکا به عقب بیافتد و این موضوع فرصتی را ایجاد می‌کند که باب مذاکره بیشتر برای متعادل‌تر شدن تحریم‌ها را در پیش داشته باشیم.

وی معتقد است که تعدیل تحریم‌ها تا حدودی قابل تحقق است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    ملت بدانید که کرونا برکت اسسسسست ،،،،