کد مطلب: ۵۹۹۴۵۴

آینده حقیقی پول در جهان چگونه است؟

آینده حقیقی پول در جهان چگونه است؟

یووال نوح هراری در کتاب صوتی پول، با رویکردی تاریخی و فلسفی به موضوع اقتصاد در جهان پرداخته و شما را با تاریخچه پول در زندگی انسان‌ها آشنا می‌کند.

معرفی کتاب صوتی پول

یووال نوح هراری در کتاب صوتی پول، با رویکردی تاریخی و فلسفی به موضوع اقتصاد در جهان پرداخته و شما را با تاریخچه پول در زندگی انسان‌ها آشنا می‌کند. با شنیدن این کتاب متوجه می‌شوید که اقتصاد از آغاز بشریت نقش عمده‌ای در ارتباطات انسانی داشته است.

درباره کتاب صوتی پول:

آیا می‌دانید پول چگونه اختراع شد و چه نقشی در زندگی بشریت ایفا کرد؟ نقش پررنگ اقتصاد را در زندگی انسان‌ها به‌خصوص در جهان مدرن نمی‌توان نادیده گرفت. اما با سرعت تغییراتی که این مسئله در جهان در پیش گرفته است، نمی‌توان به این سؤال پاسخ قطعی داد که آینده پول در جهان چیست؟

یووال نوح هراری در کتاب پول (Money) شما را با تاریخچه پر رمز و راز این مسئله از آغاز پیدایش اولین سکه‌ها تا پیشرفت اقتصادی در قرن بیست و یکم آشنا می‌سازد. او با نگارش این کتاب به شما این پیام مهم را می‌رساند که شما چه بخواهید و چه نخواهید در آستانه یک انقلاب اقتصادی هستید و به‌زودی تحول عظیمی در اقتصاد جهانی روی خواهد داد.

اگر به کتاب‌های مربوط به اقتصاد و مدیریت علاقه دارید، کتابراه یکی از بهترین منابع این گونه کتاب‌ها است. می‌توانید با مراجعه به سایت و اپلیکشین کتابراه، به مجموعه عظیمی از کتاب‌های این حوزه دسترسی پیدا کنید.

کتاب حاضر از مجموعه «vintage minis» انتشارات پنگوئن است که پیش از این مفاهیم آن به صورت پراکنده در دیگر آثار این نویسنده بیان شده و در سال ۲۰۱۹ به صورت اثری مستقل منتشر شده است. نویسنده در این کتاب تاریخچه پول را تا دوران سرمایه‌داری بررسی کرده و به شما توضیح می‌دهد که پیدایش ارزهای دیجیتال جهان را در آستانه انقلابی بزرگ قرار داده است.

56d18fff af46 44cf a3a7 f54cc914937c

با شنیدن این کتاب با مبادلات انسان‌ها از دوران گذشته آشنا شده و رشد اقتصادی را تا زمان پیدایش نظام سرمایه‌داری دنبال خواهید کرد. کتاب صوتی پول همچنین به این موضوع مهم تاکید می‌کند که اقتصاد در بخش‌های عمده‌ای از تاریخ ارزش یکسانی داشته اما این ارزش هم‌زمان با نظام سرمایه‌داری تغییر کرده و حوزه‌های مختلف دیگری را دربرگرفته است.

نویسنده عقیده دارد کم‌رنگ‌شدن ارزش‌های اقتصادی و جدایی عنصر هوشمندی از بشر امروز، انسان را در خطر بزرگی قرار داده است. وی همچنین معتقد است که فناوری‌های جدید در حال سلب اختیار بشر هستند و عناصر غیربشری روزبه‌روز قدرت بیشتری کسب می‌کنند.

کتاب صوتی پول مناسب چه کسانی است؟

اگر به کتاب‌های حوزه جامعه‌شناسی و علوم سیاسی علاقه دارید، شنیدن این کتاب مفید و کاربردی برایتان لذت‌بخش خواهد بود.

یووال نوح هراری را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده و استاد دانشگاه در سال ۱۹۷۶ در اسرائیل به دنیا آمد. او در ۲۰ سالگی به انگلستان رفت و تحصیلات خود را در دانشگاه آکسفورد ادامه داد. یووال نوح هراری (Yuval Noah Harari) در حوزه قرون‌وسطی و تاریخ جهان مطالعه می‌کند و مشهورترین کتاب او «انسان خردمند» است که در پاسخ به در مورد عدالت، قدرت و تمایزات بین انسان و حیوان نوشته شده است.

کتاب دوم وی «انسان خداگونه» نام دارد که به پرسش‌هایی در مورد آینده زندگی بشر پاسخ می‌دهد. هراری هم‌اکنون در زمینه تاریخ جهان در دانشگاه عبری بیت‌المقدس سخنرانی می‌کند. آثار او تابه‌حال به ۶۵ زبان ترجمه شده‌اند و بیش از ۳۵ میلیون نسخه از آن‌ها در سراسر جهان فروخته شده است.

7b0588e8 bd06 40b4 a2ba 4f3cddb14f20

در بخشی از کتاب صوتی پول می‌شنویم:

سرمایه و سیاست آن‌قدر بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند که روابط آن‌ها بحث داغ گفتگوی اقتصاددانان، سیاستمداران و عموم مردم است. سرمایه‌داران مشتاق و متعصب از این استدلال طرفداری می‌کنند که سرمایه باید بر سیاست تأثیرگذار باشد. اما نباید اجازه داد که سیاست بر سرمایه تأثیری بگذارد. آن‌ها استدلال می‌کنند که وقتی دولت‌ها در بازارها دخالت می‌کنند، منافع سیاسی باعث می‌شود که آن‌ها سرمایه‌گذاری‌های غیرعاقلانه‌ای انجام دهند که منجر به کندتر شدن روند رشد شود.

برای مثال ممکن است دولتی برای جذب آرا مالیات سنگینی را برای صنعتگران وضع کند و از این پول برای پرداخت مزایای بیکاری استفاده کند. از دید بسیاری از کسبه بهتر است دولت پول خود را به آن‌ها بسپارد. آن‌ها ادعا می‌کنند که از این پول برای افتتاح کارخانه‌های جدید و استخدام افراد بیکار استفاده خواهند کرد. در این دیدگاه عاقلانه‌ترین سیاست اقتصادی دورکردن سیاست از اقتصاد، به حداقل رساندن مالیات و مقررات دولتی و اجازهٔ طی مسیر آزادانه توسط نیروهای بازاری است.

سرمایه‌گذاران خصوصی بدون توجه به ملاحظات سیاسی پول خود را در جایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که بتوانند بیشترین سود را کسب کنند؛ بنابراین راه حصول اطمینان از بیشترین میزان رشد اقتصادی که به نفع همه مردم، صنعتگران و کارگران خواهد بود، این است که دولت هرچه کمتر در اقتصاد دخیل باشد.

شما می‌توانید برای دسترسی سریع و دانلود کتاب صوتی پول به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه مراجعه کنید. پلتفرم جامع کتابراه امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اميرحسين محتشم

    خیلی مطلب خوبی بود.