کد مطلب: ۳۰۰۴۹۵

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

آینده غول‌های کره‌ای در بازار ایران/آیا ال‌جی و سامسونگ از ایران می‌روند؟

آینده غول‌های کره‌ای در بازار ایران/آیا ال‌جی و سامسونگ از ایران می‌روند؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی می‌گوید: چنانچه شرایط کار و ادامه روند برای «ال‌جی» و «سامسونگ» سخت بگذرد، این دو برند معروف لوازم خانگی هم بازار ایران را ترک خواهند کرد.

به‌گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته قطع کامل واردات نفت ایران توسط کره‌جنوبی خبرساز شد.

بلومبرگ در گزارشی مدعی شد: «داده‌های مربوط به معاملات نفتی نشان می‌‎دهد کره جنوبی، که یکی از سه مشتری اصلی نفت ایران بود، واردات نفت خود از این کشور را به طور کامل قطع کرده است.»

سئول در حالی خرید نفت از ایران در ماه آگوست را به صفر رساند که در ماه جولای روزانه 194 هزار بشکه نفت از این کشور دریافت می‌کرد. از آنسو کره‌ای‌ها در برابر تحریم‌های غرب علیه ایران اعلام کرده بودند اظهارات اخیر ترامپ را نادیده و سطح روابط خود را با ایران افزایش خواهند داد.

برخی تحلیلگران براین باورند که قطع کامل واردات نفت ایران توسط کره جنوبی احتمالا از تاثیر عمیق آمریکا بر این کشور آسیایی حکایت دارد. در همین حال این معما ایجاد شده که آیا با تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران غول‌های کره‌ای همچون «ال‌جی» و «سامسونگ» در ایران قصد ماندن دارند یا در آینده نزدیک بازار ایران را ترک خواهند کرد؟

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که آیا با تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران سرمایه‌گذارانی همچون «ال‌جی» و «سامسونگ» در ایران می‌مانند یا خیر؟ گفت: سامسونگ و ال جی سالهاست که با سرمایه‌های فراوان وارد بازار ایران شدند و سرمایه‌گذاران این حوزه نیز با انتقال دانش و تکنولوژی روز قصد توسعه این صنعت را داشتند. اما با تشدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران پیش‌بینی آینده کاری آنها و تحلیل ماندن یا نماندن این سرمایه‌گذاران کمی سخت شده است.

محمد طحان‌پور افزود: در این بازه زمانی شاهد جنگ تجاری میان آمریکا و کشورهای منطقه هستیم.به هر حال نباید فراموش کرد که اروپایی‌ها و کشورهای آسیایی در آمریکا سرمایه‌گذاری‌های سنگینی را انجام داده‌اند. از طرف دیگر افرادی که در حوزه لوازم خانگی دانش روز کره‌جنوبی را انتقال داده‌اند افراد قوی‌ای هستند و سعی دارند تا شرایط موجود را حفظ و نگهداری کنند.

او در ادامه اظهار کرد: ماندن یا نماندن ال‌جی و سامسونگ به نوع تحریم‌هایی که قرار است 13 آبان ماه علیه ما اعمال شود، باز می‌گردد. چنانچه شرایط و ادامه روند برای این دو برند معروف کره‌ای سخت بگذرد قطعا آنها هم بازار ایران را ترک خواهند کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    حالا دیگه واقعا به کالای ملی نیاز داریم

  • محمد شریفی

    خوب یاد بگیرید ازشون و مثل چینی ها کپی کنید خوب لوگو محصول که مهم نیست یاد بگیرید کیفیت و طراحیش چطوره ارزونترم درمیاد اگر بخواهید

    • ناشناس

      خب خب خب ، یاد بگیرید نه، یاد بگیریم، درسته.

  • ناشناس

    من یک کارآفرین و نخبه ایرانی هستم. واقعا این همه وادادگی کارگزاران عرصه صنعت و تکنولوژی و عدم اعتماد ایشان به جوانهای توانمند ایرانی باعث حیرت است. اگر یک جو غیرت ملی داشتیم وقتی کره جنوبی صادرات نفت را به صفر رساند، ما خودمان گوش سامسونگ و ال جی و… را می گرفتیم و از ایران پرت می کردیم. واقعا کارگزارانی که به توان نسل جوان خودشان در حد تولید چهار تا کالای خانگی اعتماد ندارند بهتر که […] .

    • ناشناس

      حرفت حقه
      اما با این دولت و با این ملت نمیشه ….

  • ناشناس

    چه حضوری دارند که همه کالاهای انها نایاب یا چهار برابر قیمت شده

  • محمد شریفی

    این دو برند هیچ وقت از ایران نخواهند رفت
    چون بازار لوازم خانگی را قبضه کرده اند…و سود زیادی کسب می کنند (شاید تنها کشوری تو دنیا باشیم که دو تا برند کل لوازم خانگی برقی و صوتی و تصویری رو تصاحب کرده باشند) بنابراین شاید مونتاژشان در ایران منتفی شود ولی محصولاتشان خیر! البته با قیمتی بیشتر

  • ناشناس

    ان شالله زودتر برن […]. پارس خزر و برندهای ایرانی جاشو بگیرن

    • ناشناس

      ارج ورشکسته یادت رفت

    • ناشناس

      فک نمیکنی ی عده اونجا کار میکنن نون در میارن

  • م. ربیعی

    چرا ما نمی توانیم موتور کولر ، یخچال و لباس شویی تولید کنیم!!! موتور هواپیما که خیلی سخت تره ساختیم. با توکل به خدا و جوانانمان می توانیم بسازیم. اگر دولت و شرکت های تولید لوازم خانگی به این جوانان و نخبگان اعتماد داشته و مجال بدهند در اسرع وقت نتیجه می گیریم
    تا افتتاح این کارخانه ها و تولید داخلی، می توانیم از برندهای کمتر معروف ترکیه ای یا چینی و مالزی با تواتر نفت وارد کنیم تا قیمت ها تعدیل شود و به جوانان و قشر ضعیف جامعه فشار مضاعف وارد نشوداین برندها از همان اول تو ایران خیلی گران بودند قیمت شان دو سه برابر قیمت شان تو خارج بودجوانان و نخبگان خیلی بیشتر از اینها می توانند خودشان نشان دهند فقط به حمایت ملی نیاز دارند نه خیانت بعضی سودجو که با واردات و مونتاژ این وسایل به ثروت های هنگفتی دست می یافتند

    • ناشناس

      دوست گرامی مگه میشه توانایی باشه و ازش استفاده نشه مثل همین موتور هواپیمایی که میگی!!! آخه حتی از قدیم گفتن تخم مرغ دزد شتر دزد میشه. مگه میشه یه چیز ساده رو نتونی بسازی ولی ادعای گنده داشته باشی. همه کارها زمانی قابل انجام هست که قانون ملاک باشه نه رانت و زد بند وارداتی و جا زدن و تبلیغات به عنوان ساخت داخل و ….

    • ناشناس

      کی موتور هواپیما ساختیم! فیلم زیاد می بینی بابا

    • احمد

      تو با کدوم عقلت میگی ما میتونیم جای کالاهای ال جی یا سامسونگ رو بگیریم یا شما که میگی ما میتونیم موتور هواپیما بسازیم حاضرم قسم بخورم که بعد از گذاشتن موتور هواپیما رو هواپیماهامون دیگه پنجاه درصد صفرامون از بین بره

  • سروش

    این دو شرکت هیچ جا نمی رن، چه جایی بهتر از بازار ایران، این حرفها هم برای گرفتن امتیاز گفته شده است. امریکا که امریکا است حاضر است در بدترین تحریم ها کالا های مصرفی شان را به ایران صادر کنند، آدم از نوع حرف زدن این نماینده فروش شرکت های کره ای به یاد بنگاه دارها می افته، که برای تک تومانی جیبت هم برنامه دارند.

  • امید روشن

    چه بهتر! این بازار ایرانی متعلق به تولید کننده و فنی کار ایرانی وکارگر ایرانی هستش.

  • جمشید

    از ماستکه بر ماست.