کد مطلب: ۲۹۴۷۴۴

ابراز حمایت وزیر خارجه پاکستان از موضع ایران در برجام

ابراز حمایت وزیر خارجه پاکستان از موضع ایران در برجام

وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با محمد جواد ظریف حمایت پاکستان از موضع ایران در پایبندی به توافق هسته‌ای را ابراز کرد.

شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در دیدار با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: در شرایط حساس فعلی پاکستان در خصوص توافق هسته‌ای از ایران حمایت می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز،ظریف در سفر دو روزه خود به پاکستان با عمران خان، نخست‌وزیر این کشور و همچنین همتای پاکستانی خود دیدار و با قمر جاوید باجوا، فرمانده ارتش این کشور نیز گفت‌وگو کرد.

دیدار وزیر امور خارجه ایران از پاکستان در حالی صورت گرفته است که هر دو کشور روابط پرتنشی را با واشنگتن تجربه می‌کنند.

نخست‌وزیر جدید پاکستان که در سخنرانی خود پس از پیروزی در انتخابات خواستار بهبود و گسترش روابط با ایران شده بود، اظهار کرد که طی دوران نخست‌وزیری او دولت پاکستان تمام تلاش خود را خواهد کرد تا همکاری‌های سودمند خود با ایران را افزایش دهد.

ظریف طی این دیدار پیام رئیس‌جمهور کشورمان را مبنی بر دعوت عمران خان به اجلاس گفت‌وگوی همکاری‌های آسیا که در اکتبر سال جاری در ایران برگزار می شود، به نخست وزیر این کشور رساند.

نخست‌وزیر پاکستان در این دیدار با استقبال از وزیر امور خارجه کشورمان، از مقام معظم رهبری برای حمایت از تلاش کشمیری‌ها برای خودمختاری قدردانی کرد.

عمران خان با اشاره به تماس تلفنی خود با روحانی اظهار کرد، ایران و پاکستان در زمینه تاریخی، دینی و فرهنگی روابط جدایی ناپذیری دارند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در دوران نخست وزیری اش همه تلاش خود را برای تحکیم روابط با ایران بر مبنای منافع مشترک به کار خواهد گرفت و بر بازگرداندن صلح و ثبات کامل به منطقه تاکید کرد.

شاه محمود قریشی نیز ضمن گفت‌وگو با همتای ایرانی خود درباره جزییات وضعیت فعلی منطقه و مسائل جهانی از جمله مساله درگیری‌های افغانستان و تصمیم آمریکا برای خروج یک جانبه از برجام، به تحکیم بیش از پیش روابط دوجانبه اشاره و تصریح کرد: پاکستان و ایران در موقعیت‌های دشوار در کنار یکدیگر ایستاده‌اند.

همچپنین دو طرف برای میزبانی دور بعدی مذاکرات سیاسی دوجانبه و کمیسیون اقتصادی مشترک در آینده نزدیک توافق کردند.

در این دیدار تبادل نظری در زمینه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری نیز صورت گرفت و دو طرف از همکاری در زمینه امنیت مرزی ایران و پاکستان ابراز رضایت کردند.

قریشی با حمایت از ایران در مساله برجام، ابراز امیدواری کرد که طرف های باقی مانده در این توافق تعهدات خود را به روح و متن برجام حفظ کنند.

وزیر خارجه پاکستان در این باره گفت: با توجه به تاییدیه‌های مکرر سازمان انرژی اتمی، تعهد ایران نسبت به پایبندی به بندهای این توافق مساله مهمی است و پاکستان در این مقطع حساس از ایران حمایت می کند.

منبع:روزنامه تریبون اکسپرس پاکستان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.