کد مطلب: ۶۸۹۲۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

ادامه نگرانی‌ها از وضعیت مبهم افزایش حقوق بازنشستگی

ادامه نگرانی‌ها از وضعیت مبهم افزایش حقوق بازنشستگی

تعلل دولت در اعلام مصوبه جدید در حالی است که مصوبه پیشین به دلیل مغایرت قانونی، توسط مجلس باطل اعلام شده است. از نظر قانونی، زمانی که یک مصوبه‌ای باطل می‌شود، دیگر اجرای آن تخلف است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته سوم مرداد هم رو به اتمام است اما هنوز از افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی خبری نیست.

تعلل دولت در اعلام مصوبه جدید در حالی است که مصوبه پیشین به دلیل مغایرت قانونی، توسط مجلس باطل اعلام شده است.

از نظر قانونی، زمانی یک مصوبه‌ای باطل می‌شود، دیگر اجرای آن تخلف است. در نتیجه حتی برای مرداد نیز اعمال افزایش ۱۰ درصدی برای اضافه حقوق بازنشستگان غیر حداقل‌بگیر، منع قانونی دارد.

همه این اتفاقات درحالی است که از دو هفته پیش به صورت غیر رسمی اعلام شده بود که دولت با افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان معترض مشکلی ندارد.

در مواجهه با ادامه این وضعیت، مخاطبان تجارت‌نیوز اینطور واکنش نشان دادند:

توپ‌بازی با مستمری‌بگیران!

مطابق روال چند ماه اخیر شمار قابل توجهی از بازنشستگان، افزایش حقوق‌های جدید را متناسب با هزینه‌های زندگی نمی‌دانند و از مدیریت دولتی سازمان تامین اجتماعی انتظار دارند تا طبق قانون مستمری‌های آنها را افزایش دهد.

-« والله خسته شدیم.. بایه حساب سرانگشتی گرانی مایحتاج سربه فلک کشیده وبرخی تا ۴۰۰درصد گران شده.. وکمرمون رو دولاکرده..فقط شعار شعار..من نمی‌دونم این پوست چقدربایدکلفت باشه..که ازخجالت آب نمی‌شه؟مستمری بگیربدبخت رو توپ کردندفقط دارن بازی می‌کنند.»

-« من ۳۵ سال حق بیمه پرداخت کرده ام باکسی که ۲۵ سال حق بیمه پرداخت کرده برای اون ۵۷ درصد ولی برای من ۱۰ درصد اضافه شده واقعا ناعدالتی بالا تر از این هست».

-« بازی دولت بااعصاب بازنشستگان است که خواهان عدالت بااجرای به موقع قانون هستند و دولت با توجیهات عوامفریبانه انهم ازجیب بازنشستگان ادای دلسوزی مهربانترازمادر می‌نماید وبا خبر پراکنی موجب اعصاب کشی بازنشستگان می‌گردد».

-« شما را به اون خدایی که می‌پرستید بخاطر جنگ و خانواده شهدا و موفقیت انقلاب ۴۵ ساله که ۳۰ سالش را امسال من برای دولت خدمت کردیم تا بازنشسته شدیم افزایش حقوق بازنشسته ها را نهایی و ابلاغ و پرداخت کنید».

به شعاری که دادین عمل کنید!

برخی دیگر از مخاطبان نیز این تعلل دولت را سنگ معیاری برای آزمودن میزان پایبندی دولت به وعده‌هایی که درباره افزایش حقوق بازنشستگان داده‌بود‌، می‌دانند.

-« چگونه می‌شود روز تعطیل وزیر افزایش ده در صد را اعلام کند(۱۵خرداد) اما افزایش مورد قانون را اعلام نکنند».

-« شعار دولت مردان قبل از انتخابات با عملکرد الان اصلا هم خوانی نداره وقتی خود دولت از عمل به قانون فرار میکنه از دیگران چه انتظاری هست گناه ما بازنشستگان سایر سطوح تامین اجتماعی چیه که یه عمر با بدبختی ذره ذره حق بیمه دادیم حالا اینطوری رفتار می‌شه بخدا قسم این حق ما نیست .»

-« فکر کنم دولت یک زرنگ بازی دیگه با ما بکنه …. اگر نامه رئیس مجلس اعمال بشه یعنی اون ۱۰٪ دولت رو غیر قانونی اعلام کرده اینماه حقوقهامون برمی‌گرده به ۱۴۰۰تا تصمیم گیری جدید اینماه هم باز جلو خانواده شرمنده میشیم …..»

پس کو اجرا؟

شمار دیگری از کاربران هم این پرسش را مطرح می‌کنند که اگر تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی روشن است، پس چرا از سوی دولت این همه تعلل و تاخیر صورت گرفته است؟

-« سازمان تامین اجتماعی یک سازمان غیر دولتی است و بازنشستگان این سازمان هم افرادی هستند که سال ها با واریز حق بیمه سعی در تامین آرامش دوران پیری بوده اند. اینکه دولت با دخالت زورمدارانه در این مورد مانع رسیدن بازنشستگان به حق قانونی می شود، هیچ توجیهی ندارد. ولی ابلاغ نشدن قانون مصوب در مورد حقوق بازنشستگان توسط رییس مجلس هم غیر قابل توجیه و سوال برانگیز است.»

-« اگه تایید شده چرا اعلام نمی‌کنن؟؟؟ ۶ماه شده بخدا وسط ماه می‌شه پولمون به ته می‌رسه.یکی به داد ما برسه .هرچی می‌خوایم بخریم گرونن ۴نفر آدمیم.چقد نون خالی بخوریم بخدا خسته شدم بخدا فقط صبح به شب می‌رسونم شب و صبح .تورو جان عزیزاتون دیگ ۳شنبه اعلام کنید واعمال کنید نگه بگید مابه التفاوتی وجود نداره».

-« جوانان عزیز پول خودتونو توی دست خودتون نگه دارید و سرمایه گذاری کنید تا عاقبت مثل ما نشید که دیگران فکر کنند دارن به ما صدقه میدن

-« تنها کاری که انجام شد اجحاف در حق ما بود همه بیمه پرداخت کردیم حالا اومدن پس انداز یه عمر من رو میخوان دست و دلبازی بکنن بدن به دیگران دولت در قبال افرادی که معیشت پایین دارن موظف هست نه جیب خالی من».

-«حداقل بگیرباهیچی ۱۰سال سن ۶۰سال کارآفتاده شد۳میلیون الکی الکی افزایش خورده دولت آن رارهاکرده آفتاده آن بدبخت ازسند۲۱سالگی باسخت زیان داشته الان ۵ماه به این یایرسطوح گیرداده برعکس شده بایدجلوی حداقل بگیرواسته آمده جلوی آنکه کارکرده بیمه بالاواریزکرده این سایرسطوح راگرفتارکرده».

-« نماینده گان محترم مجلس شما از طرف ملت ایران و برای حل مشکلات همین مرد در مجلس هستید و ما بازنشستگان هم از همین ملت هستیم و از شما انتظار داریم ‌که اکنون حقوق بازنشستگان با ‌مشکل روبرو شده در این مورد ورود کنید و از دولت بابت این قانون شکنی توضیح بخواهید»

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    چطوره برای گران کردن اجناس شبانه تصمیم میگیرن وصبح نشده اجرا میشه ولی برای حق بازنشسته ماه ها به هم پاسکاری میکنند وحق بازنشسته باز پایمال میشه خدا عوض بده

  • ناشناس

    من ۳۵سال بیمه واریزکردم طرف با۱۰سال اندازه حقوق میگیره ا

  • هموطن

    خوشم میاد که تازه یک عده فهمیدن چند ماه سر کارن همون بزک نمیر بهر میاده ها.

  • ناشناس

    سلام و عرض ادب
    امروز رفتم دکتر یه ورق ازیترومایسین و دو ورق ادالت کبد و دو ورق ناپروکسن و یک ورق ایروکاست و یه آمپول دگزا نوشتن باسم رفتم با بیمه تامین حساب کردن شده صدهزار و نهصد تومان دردمون رو به کی بگیم تازه یه سرماخوردگی ساده بدون ویتامین و تقویتی و داروی خارجی

  • ناشناس

    درود به شرفتان

  • ناشناس

    متناسب سازی ۱۰۰ درصد اعاده نسبت به سطح زمان برقراری اجرا گردد

  • ناشناس

    نمایندگان بازنشسته ها لطفا هر چه سریع تر این غائله رو تمومش کنید تورم 400 درصدی داریم بعد سر حقوق ما موندن

  • ناشناس

    کانون عالی باز نشسگان با دولت علیه باز باز نشسگان کار می کند

  • ناشناس

    امروز برای بازنشستگان کشوری ۱۵میلیون وام واریز کردن مدیونید اگر فکر کنید تورم ایجاد بشه حالا تامین اجتماعی میخواد ۱۲تومن وام بده سه سال باید توی صف بمونی بعدم سن به هفتاد رسید دیگه نمیتونیم بهت وام بدیم چون شاید مردی کی میخواد پس بده وامت رو
    با بیمه فردایی بهتر اصلا عالیا عالی

  • ناشناس

    خودشان تورم 500 درصدی درست میکنند بعد علت تورم رو به افزایش ناچیز حقوق بازنشسته ها نسبت میدن